שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון סוזוקי לרמת הגולן 5/8/17

מועדון סוזוקי יצא למסלול קלאסי בדרום רמת הגולן – קצת חורבות עתיקות, קצת מורשות קרב, קצת מים זורמים, הרבה נהיגה טכנית ונוף עוצר נשימה ולסיום טבילה מרעננת. היה מצוין.

הגהינום של אוגוסט לא מרתיע את חברי מועדון סוזוקי והטיול שנקבע לשבת 5/8/17 התמלא במהירות כבר כמה וכמה ימים לפני היציאה לדרך. במפגש שנקבע בתחנת הדלק ברמות על כביש 92 מתקבצים להם חיש-קל הג'ימנים וגרנד-ויטארה אחת ולשמחתי יש בטיול הזה הרבה מאוד פרצופים מוכרים שאני ממש אוהב ומרוצה שהם נמצאים בקבוצה שלי – העובדה שמדובר בנהגי שטח מנוסים ואחראיים ''שיודעים את העבודה'' מורידה לי דאגות מהראש.

הטיול שלנו הפעם מוביל אותנו לנקודת ההתחלה בצומת מעלה גמלא. כאן אנחנו נכנסים לשטח ומטפסים לכיוון חרבת כנף – שרידי אסם תבואה שנבנה על חורבות בית כנסת עתיק מימי המשנה והתלמוד. הטיפוס ארוך וטכני וברמת הגולן כמו ברמת הגולן – מלא בולדרים ומטלטל. אבל סוזוקים קטנים וגיבורים לא מוטרדים מזוטות שכאלה. אחרי הביקור במקום וחילוץ עצמות אנו חוזרים לכלים וממשיכים בנהיגה לכיוון מושב כנף. חוצים את איזור הרפתות על שביל מסודר ומגיעים לחנייה שמעל לעין כנף (עין דיר עזיז). בעבר היתה כאן בריכה מצויינת לשחייה מרעננת, אבל בישראל כמו בישראל – דברים טובים מוכרחים לשנות ולעתים גם להרוס: בקיץ שעבר המקום שופץ לתפארת על ידי המועצה האיזורית גולן. התוצאה מאוד יפה לעין אבל הבריכה הנפלאה של פעם הפכה לשלולית מים אפסיים רדודה ודלוחה בעומק של כ-30 ס''מ. בצירוף החורפים השחונים האחרונים שפגעו בזרימת המים מהמעיינות – אז מה שיש לנו כעת זה מים עומדים בגוון ובריח שלא ממש מזמינים טבילה וזה כבר חבל.

בכל מקרה, גם בלי להשתכשך במים המקום מוצל ונעים עם שולחנות פיקניק ואנו מתנחלים בו לארוחת בוקר מאוחרת. המשך הנסיעה מוביל אותנו לירידה לחציית ערוץ נח לכנף ולטיפוס במעלה עתיר בולדרים לכיוון המטעים של מושב כנף. מהם אנו יורדים שוב בשביל מלא בבולדרים – הפעם לכיוון ערוצו של נחל סמך ולעצירה/אטרקציה הבאה – גשרון תוואי ההטייה הסורי עם כל סיפורי ''הקרב על המים'' שהתנהל בין צה''ל לצבא הסורי באמצע שנות השישים. מדובר במקום פופולרי בקרב מטיילי ה-4X4 ברמת הגולן והפעם זכינו להגיע אליו כשהוא ריק לחלוטין וכולו שלנו. לעומת החום היוקד בחוץ, מתחת לגשרון זו ממש פיסת גן-עדן קרירה ונעימה. המים צלולים וקרים, מלאים דגים וסרטני מים מתוקים. זהו מקום נפלא לנוח ולהירגע בו או לחטוף כמה דקות של ''ג'קוזי'' קריר באחד מהבורות מלאי המים הזורמים.

המשך המסלול מוביל אותנו בכיוון הכללי של מפגש הנחלים סמך ואל-על. מדובר בציר מרהיב, עתיר חריצים ובורות, עליות וירידות תלולות, דרדרות ושיפועים שמאז שנסענו בו לאחרונה בקיץ שעבר מצבו הורע והוא היום מאתגר ומעניין לנהיגה אבל גם מטלטל לא מעט ומצריך עירנות ותשומת לב – במיוחד לנוכח הנוף המעלף שמסביב שמסיח את הדעת והעיניים מהשביל. כאן הקצב כבר איטי יותר ומדי פעם יש צורך לרדת לכוון מבחוץ והזמן עף - אחרי שחלפנו על פני מפגש הנחלים אנו עולים בכביש למצפה אופיר לארוחת צהריים מאוחרת בשעה ארבע אחר הצהריים.

העייפות והבטן המלאה עושים את שלהם וחלק מהמטיילים פונים הביתה אבל אלה שלא מוכנים לוותר על צלילה במים מרעננים ממשיכים איתי על הכביש עשר דקות לעין אי''ה – בריכה נפלאה הסמוכה למשולש הגבולות עם ירדן וסוריה ולקיבוץ מיצר, עם מים קרירים ועמוקים ששוטפים היטב את אבק היום. לפינאלה – נסיעה נופית חווייתית על הכביש הצר והמשובש שמתפתל לאורך הגבול לכיוון כביש 98 היורד בסרפנטינות תלולות לכיוון חמת גדר.

עוד טיול של מועדון סוזוקי הגיע לסיום מוצלח. הקלות הזחוחה בה רכבי השטח הקטנים והקשוחים של סוזוקי מתמודדים עם הצירים הטכניים של רמת הגולן הופכת את הטיול לרגוע, ללא לחץ. נטול דרמות. ללא חילוצים, נזקים ופנצ'רים ושאר מרעין-בישין. עם מינון טוב של אויר, אווירה ועבירות והעיקר – קבוצה מצויינת של אנשים טובים. אני נהניתי להוביל אתכם ומקווה שכולכם נהניתם כמוני. תודה לכולכם ונתראה בטיולים הבאים!


לטיולים הבאים בארץ - הקליקו כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - טלי לוי

21 באוגוסט 2017 ב 21:49

החום הכבד והשמש הקופחת, לא מנעו ממנו לצאת למסע ברמת הגולן, כי ידענו שמוביל אותנו מדריך מקצועי ויש על מי לסמוך. כמובן שהג'ימני מוכיח את יכולות השטח הנאמנות שלו כל פעם מחדש, אז תודה לך דרור, תמיד שמחה להצטרף לטיול בהובלתך. נהניתי מאוד. ניפגש בטיולים ובשבילים.