שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה סוזוקי הר חורשן 14/10/2017

עוד הדרכת סוזוקי בהר חורשן, הפעם בשבת, הייתה כיפית במיוחד עם קבוצה מצוינת. למדנו, צחקנו הרבה ובעיקר נהנינו.

אחרי חופשת חג סוכות, כולנו היינו צריכים להירגע קצת מכל הטיולים, החגים וערימות האוכל... לכן הדרכת סוזוקי בהר חורשן נקבעה דווקא לשבת. ומה זה משנה בעצם? ממש לא משנה. נהפוכו. שבת בבוקר תמיד קצת יותר רגוע משישי. פחות עומס בכבישים, קל יותר להגיע וגם אין לחץ גדול לחזור מהר. וכך התייצבו כמה ג'ימנים וגרנד ויטארה אחת בחניון בבת שלמה.

התמקמנו בצל העצים לפרק התיאורטי שמתחלק לשני חלקים – הכרת הרכב וכללים בסיסיים בנהיגת שטח. בחלק הראשון סקרנו את המבנה הכללי של רכב שטח: הסבר על אופן הפעולה של מערכות הנעה שונות ברכב שטח, מתלים ברכב שטח, דיפרנציאלים, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, והכל בהתייחסות הן לג'ימני והן לגרנד ויטארה. ודיברנו על כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק.

חלקו השני של הפרק התיאורטי עסק בעקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, עליות וירידות, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב, שימוש נכון בהילוך כוח, עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו. ואז יצאנו לתרגל מעשית את החומר שנלמד.

לאחרונה אני נוהג להעביר את המודרכים סוג של ''טיפול בהלם'': כבר על ההתחלה הם מתמודדים עם מכשול לא פשוט – חריץ עמוק בסיבוב חד שמאלה משולב בעליה תלולה רצופה בהצלבות ומדרגות. במכשול הזה הם לומדים להרגיש את בקרת המשיכה בפעולה ומתרגלים לתכנן קו נכון ולנוע בעליה בצורה רצופה מבלי לעצור. מי שיהסס – יאבד מומנטום ויחווה קושי להתמודד עם הבורות העמוקים. זה קצת קשה בהתחלה אבל מהר מאוד תופסים את הפרינציפ. מגלים שבנהיגה נכונה הסוזוקים הקטנים לא מתרגשים בכלל מקשיי העבירות גם במצב סטנדרטי מהניילון, עם צמיגי כביש וללא הגבהה. כולם הצליחו במשימה כולל אלה שהתקשו בהתחלה. עם קצת ריכוז וקצת נחישות והמכשול מאחורינו.

אחרי שניצחו את העליה הזו, המכשולים הבאים כבר זרמו בצורה מהירה ומדוייקת להפליא. טיפסנו להר חורשן דרך מסלול ''סובב-פיסגה'' שכולל הכל מהכל, ירדנו במדרון רצוף בורות עמוקים והעפלנו לפסגת נ.ג. 186 והחבר'ה למדו להחליט מתי להשתמש בהילוך הכוח ולתכנן קו התקדמות, להרגיש את הרכב ולהתקדם בשטח טכני לא פשוט ללא קושי מיוחד וכמובן ללא שום נזקים.

את ההדרכה סיימנו בסקירת ציוד החילוץ הבסיסי שצריך להיות בכל רכב שטח שיוצא לטייל וקינחנו בתצפית פנורמית מרהיבה על רמות מנשה, הר חורשן, נחל דליה ומורדות הדרום-מזרחיים של הכרמל.

כל הדרכה גורמת לי הנאה וסיפוק רב כשאני לוקח קבוצה של נהגים חסרי נסיון ומעניק להם ידע, תחושת בטחון והנאה בשימוש ברכב השטח החדש שלהם. אבל הפעם נהניתי באופן מיוחד להדריך קבוצה מצויינת באמת. את רכבי השטח של סוזוקי ואת הביצועים המעולים שלהם בשטח כולנו מכירים, אבל כאן התווספן למשוואה גם נהגים ונהגות מצויינים, רגועים, קשובים וממושמעים – מתכון בטוח להדרכה מצויינת ומהנה. היה לי כיף אתכם, ואני מקווה שנתראה שוב בטיולים. תודה לכולם!

היה מוצלח וגם כיף. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!



ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח




להדרכת הנהיגה הבאה - הקליקו כאן

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן


תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - מינו

10 בנובמבר 2017 ב 18:32

הילדה נהנתה ,מדריך מקסים כל הכבוד לכם.

2

אורח/ת - קמילה טרגולוב

15 בנובמבר 2017 ב 13:00

ההדרכה היתה ברמה הגבוהה ביותר. המדריך דרור ברלי השאיר את כולנו עם פה פעור מרוב מקצועיות, ידע רחב ביותר, יחס אישי ולב זהב.
המון תודה!!!