שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת מועדון ג'יפ, יער בן שמן 10/11/2017

והפעם אתגר – הדרכת נהיגה ל-Jeepאים חדשים אבל כאלה שמסתבר שהם דווקא מנוסים בשטח. בעיה? מה פתאום. נהפוכו. רק יותר כיף.

הדרכת ג'יפ בבן שמן העמידה אותי בפני אתגר מסוים – בהתחלת כל הדרכה אני עורך היכרות ושואל את הפציינטים על נסיון קודם בשטח. בדרך כלל רוב המודרכים החדשים מגיעים כ''דף חלק'' וללא נסיון. עבור מדריך זה יתרון מסוים כי הוא יכול להרביץ בהם את התורה כפי שהוא רואה ותופס אותה – כי כמו בעוד תחומים, גם כאן יש כמה וכמה אסכולות ואודה ולא אבוש - אני בהחלט מעדיף את האסכולה הפרטית שלי.... הפעם זכיתי בקבוצה שרובה ג'יפאים ותיקים ובעלי נסיון שעד היום נהגו בכלי רכב של מותגים מתחרים ורק עכשיו עברו לדבר האמיתי - ג'יפ של Jeep. קבוצה שכזו דורשת התייחסות מיוחדת על מנת שההדרכה תהיה מעניינת וזורמת.

לנהגים ותיקים יש נסיון, הרגלים ותובנות שהוטמעו בשנים רבות של נהיגה ולא כולם ששים לשנות אותם. כל זה נכון גם בכביש ועל אחת כמה וכמה בשטח. כפי שציינתי קודם, יש הרבה אסכולות בנהיגת שטח אבל בשורה התחתונה העקרונות הם זהים ויש להקפיד עליהם.

קבוצת בעלי Jeep שהגיעה לבן שמן בבוקר יום שישי ה-10/11/17 מנתה כאמור לא מעט בעלי נסיון לא מבוטל (בחניון הפרטי של חלקם חונים מספר רכבי שטח) והביאה עימה את כמעט כל דגמי היצרן שחייבו התייחסות נפרדת לכל דגם ודגם ולזכותם ייאמר שזכיתי להקשבה ולשיתוף פעולה ראויים לציון. דיברנו על דיפרנציאלים ומתלים ונעילות ומרווחי גחון וזוויות מרכב, סקרנו את המבנה ואת המערכות ברכב שטח בכלל ובכל-Jeep בפרט. ואז יצאנו לשטח – להתעמת עם מכשולים שונים ועם תורת נהיגת השטח שכאמור – החברים כבר יודעים אבל בדגש על ה-Jeep החדש שלהם. כמו תמיד מתחילים במכשולים הקלים יחסית ואז עוברים לעליה המאתגרת יותר שכבר דורשת ריכוז ועירנות וגם שימוש בעזרים הטקטיים כמו נעילות. דגמנו שיפוע צד וירידה תלולה וקינחנו בטיפוסים בשיפוע חד ב''קיר המוות'' וסקירה קצרה של אבזרי חילוץ.


קבוצת Jeep היקרה - התרשמתי מההקשבה והעניין שגיליתם ומרמת הנהיגה שהפגנתם. לא להאמין איך הזמן טס כשנהנים... היה כיף ותודה לכולכם. נתראה בשטח!



ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח


























לעוד מסעות בארץ ובעולם

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - מיכל מלכין

04 בדצמבר 2017 ב 12:42

מאוד נהניתי מההדרכה עכשיו אני מכירה יותר טוב את הרכב והיכולות שלו.

דרור הנו מדריך מאוד מקצועי ויודע להעביר את החומר היטב