מהר כמריר לסכיני דימונה - שבת, 9/12/17

אחת לכמה חודשים, ולבקשת לא מעט חברים לשטח, אנחנו פוקדים מסלולים אתגריים במדבר יהודה ובנגב. הפעם החלטנו לבקר בציר נחל כמריר בואך סכיני דימונה שנחשב למסלול בעבירות "בינוני פלוס" וחלקים ממנו אף קשים.

סרטון מסכם שצולם ע"י רועי בכר

לפני כשבועיים הגשים חברי היקר, משה כץ, את אחד מחלומות השטח שלו ורכש רוביקון. אין צורך להסביר לאוהב שטח, ג'יפאי, את ההתרגשות ברכישת מפלצת הרוביקון ולאלה שלא מתחברים לשטח - גם אין טעם להסביר כי "זר לא יבין זאת". הרכב בצבע חאקי/צבאי נרכב ותוך ימים מספר כבר היה עליו מיגון, צמיגים רחבים, מדרגות סף וזו רק ההתחלה.
משה ביקש כי נחנוך את הרכב בטיול שטח אתגרי - "אני רוצה סכיני דימונה" אמר וקיבל.
9/12/2017 יצאנו, שיירה של 12 ג'יפים שנרשמו לטיול, לעבר נחל חימר ומשם נחל סילון עד כמריר וסכיני דימונה והתמודדנו עם מספר מעלות ואתגרי שטח אחרים.

אז כשאדם שהגשים חלום מבקש ממך להיות חלק מהחלום - לא אומרים לא. נסעתי עם הרוביקון כשמגשים החלום נוהג ברכב, הגענו לנקודת המפגש בערד - תדריך מפורט לכל 11 הג'יפאים ובני המשפחות, חלוקת מכשירי קשר ויאללה יוצאים לצומת חתרורים ומשם פנימה לנחל חימר
(נחל חימר הוא הנחל הדרומי ביותר במדבר יהודה, אורכו 37 ק"מ, יובליו העיקיריים הם נחל דימונה ונחל אפעה. לנחל חימר יש את הקניון הגדול ביותר בארץ, 10 ק"מ של קניון ועומקו 300 מטר).
את ארוחת הבוקר אכלנו בצילו של אחד ממצוקי הענק המלווים את הנחל.

לאחר ארוחת הבוקר נכנסנו לעיניינים וטיפסנו את מעלה סילון - מעלה דרדרתי שבחלקו העליון נתקלים בלא מעט הצלבות ובורות. אחד הרכבים עליו מותקנת נעילה אחורית, עלה את המעלה ובהגיעו להצלבה הרכב סירב להמשיך. הנהג המשיך לתת גז והנעילה האחורית גרמה לרכב להסתובב ולהיכנס לשיפוע צד מסוכן. הכננת נשלפה, חוברה לרוביקון של כץ והרכב עוגן ועלה למעלה ללא כל סיכון מיותר.
המשכנו לאתגרים נוספים, טיפוס בחריצים, מעלה כמריר וירידה בסכין הצפונית וקינחנו עם טיפוס בסכין הדרומית.
לפי החיוכים והמילים בשיחת הסיכום - החבר'ה נהנו.