שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מנחל פרצים למעלה זרון, 23/12/17

אחרי לא מעט הפצרות מצד חברי האתר, התחלתי לעלות הילוך ולצאת ליותר טיולים אתגריים - סדרת טיולי האתגר התחילה שבוע שעבר בסכיני דימונה, היום נחל פרצים עליון ומעלה זרון וימשיך בעוד מסלולים המשלבים נופים ואתגרי נהיגה.

סרטון מסכם


הפאג'רו של נתן באחת מההצלבות בציר נחל פרצים

הפאג'רו של נתן באחד מההצלבות בציר נחל פרצים

נחל פרצים עליון , לעניות דעתי, אחד מהצירים היותר מעניינים ומאתגרים באיזור. ציר בו ניתן למצוא את כל סוגי ההתמודדויות שהשטח יכול להציע - מדרגות, הצלבות, ירידות תלולות ומעברים טכניים . המסלול התחיל בתחנת הדלק בצומת זוהר ומהר מאוד כבר היינו בציר המוביל לנחל פרצים בחלקו העליון. הציר מטפס בין גבעות החוואר ומעביר את הנוהג בו בין נחלים ותצפיות.

אז נסענו בציר נחל פרצים עליון ואכן התמודדנו עם לא מעט נהיגה טכנית. ביציאה מהנחל הגענו למישור עמיעז ולא יכולנו לוותר על נסיעה בפיתולי נחל סדום שכל קירותיו הם לא פחות מאשר גושי מלח.
דוד שטייל איתנו ושעבד 20 שנים באחד מתפקידי המפתח במפעלי ים המלח סיפר על הדרך בה מפיקים אשלג ומוצרי לוואי אחרים ממי ים המלח. עוד למדנו על הניסיונות הרבים של מדינת ישראל ובעלי אינטרסים כלכליים אחרים באיזור להוסיף מים לים המלח שמתייבש בקצב היסטרי. ניסיונות שעלו, בשלב זה לפחות, בתוהו.
אז למי שלא ידע- כל רכס הר סדום שאורכו כ-10 ק"מ הוא גוש מלח אחד גדול ששייך לאותו זכיין מבעלי מפעלי ים המלח. סיפור עצוב שמקורו בהחלטות היסטוריות שכעת קשה לשנותן.
לאחר ציר נחל סדום המשכנו לאתגר האחרון - מעלה זרון.
בתחילת המעלה נאלצנו להתמודד עם פנצ'ר באחד הרכבים. הרכב התקול חובר ברצועה והעוגן והגלגל הוחלפו. המשכנו בציר המעלה עד המדרגה הידועה ובעזרת הרבה הכוונה מדוייקת ונחישות הנהגים- צלחנו את המעלה.
אחלה מסלול, אחלה גיפאים,
נפגש בטיולים הבאים.

הלפמן במדרגה במעלה זרון

הלפמן במדרגה במעלה זרון

נחל סדום וגושי המלח

נחל סדום וגושי המלח

נחל פרצים עליון - מבט מחלקו העליון של הציר

נחל פרצים עליון - מבט מחלקו העליון של הציר

מעלה זרון



לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

0 תגובות