הדרכת נהיגה - סובארו דרייב, הר חורשן 15/12/2017

הדרכות סובארו בהר חורשן תמיד מוצלחות. כי תוואי השטח המגוון מתאים בול להפגנת היכולות המרשימה של כלי הרכב. נוף עוצר נשימה, אוויר מרענן שמרחיב את הלב ומזג אוויר מושלם הם רק בונוס

הדרכת נהיגת השטח הבסיסית מפגישה חלק גדול מבעלי סובארו XV , פורסטר ואאוטבק הטריים עם תנאי ''לא כביש'' בפעם הראשונה בחייהם. הפעם עם מספר גדול מהרגיל של משתתפים. קיבלנו את פניהם בצוות מורחב של שני מדריכים - אופיר אביב ואנוכי.

לאחר פרק תיאורטי שכולל את מבנה הרכב, ההבדלים בינו לבין מכונית כביש רגילה, הנעה 4X4, דיפרנציאלים, מערכות בטיחות ועזרי אחיזה כגון ABS, בקרת יציבות ובקרת משיכה, מתלים, צמיגים, זויות מרכב, הכל כמובן בדגש על המבנה האופייני של מכוניות סובארו ומערכת ההנעה הייחודית שלהן. אחרי שמדברים על ברזלים ומפרטים טכניים מגיע הזמן להתייחס לגורם האנושי – הנהג/ת. אנחנו עוסקים קצת בקריאת שטח נכונה ועקרונות התמודדדות מול מכשולים, ואז מגיע שלב התכל'ס – תרגול התמודדות מעשית עם מכשולים שמתבצע בצורה של טיול בשבילי שמורת הר חורשן.

שבילי הר חורשן נראים פשוטים במבט ראשון, אבל הם לא תמיד כאלה. סלעים, שיפועים, זויות, טרשים חדים. גם ברכב  שטח טהור צריך לפקוח עיניים ולהיות ערני, על אחת כמה וכמה ברכבי כביש-שטח רכים וג'יפונים. אבל רכבי סובארו 4X4 שהם לכאורה רק ג'יפונים, פרייבטים מוגבהים, דווקא מתנהלים כאן כמו בבית. החשש הראשוני מתחלף בתחושת ביטחון ובהערכה רבה לביצועי הרכב שהולכת ומתעצמת – הם לומדים להעריך ולאמוד את זויות המרכב ונכנסים ללא חשש לשיפועים ולזויות מעניינות ויוצאים מהם כשידם על העליונה. לפינאלה –סקירת ציוד חילוץ בסיסי, כמה מילים על שמירת הטבע ודרך ארץ בשטח – ועוד הדרכת נהיגה הסתיימה כשכולם עייפים אך מרוצים.

וכמובן אי אפשר שלא לזרוק מילה טובה לאיתני הטבע שבאמצע דצמבר אבל עדיין מבוששים להגיע מפרגנים לנו מזג אויר מסביר פנים ונעים במיוחד שסייע בידינו לא להתעייף ולא להזיע.

תודה לכולכם. נהניתי איתכם מאוד. נתראה בהדרכות ובטיולים!

קישורים לסיכום ההדרכה:

ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
 
טיפים לנהיגה בשטח :
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח




















































































לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן 
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן 
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

 

תגובות

0 תגובות