שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול מועדון סוזוקי ויטארה החדשה בין המעיינות בנחל צין

בוקר סגרירי שלא לומר גשום קיבל את פנינו בחניון הרועה הסמוך לצריף בן גוריון. לגרעין הקשה של מטיליי סוזוקי ויטארה החדשה חיכה יום נהדר בו פקדנו את רוב המעיינות באזור מצוק הצינים ובהמשך היום גם התבהר משהו וזכינו אפילו למעט שמש. היה מקסים

השבועיים שלפני הטיול היו גשומים למדי כך שקצת חששתי אבל בירור עם מוסמכים באזור שהבטיחו לי שהשטח יבש הפיג את חששותי והוחלט לקיים את הטיול. אה-מה-מה, בלילה שלפני החליט ההוא שבמרומים לתת גם פה קצת גשם מה שהפך את הטיול ליותר מעניין ומאתגר.

מסלול ההמראה הסמוך הפך למגרש החלקה מהנה

מסלול ההמראה הסמוך הפך למגרש החלקה מהנה

בקצה מסלול ההמראה ירדנו בזהירות את מעלה צין החלקלק, נסענו מעט על ציר הנפט ופנינו מזרחה כדי לבקר ב"עין אום טינה" נקודת חן בבקעה הרחבה הזו בה יש נביעה נסתרת ובדר"כ, אחרי גשמים, הבריכה מלאה ומאפשרת רחצה. לא היום - פה התברר שהמוסמכים צדקו והרבה מים לא זרמו בערוץ נחל זרחן הממלא בדר"כ את הבריכה במקום.

גשר רכבת הפוספטים

אחרי ארוחת הבוקר המעט מאוחרת חזרנו לציר הנפט ופנינו לעין זיק ועין שביב הסמוכים אחד לשני ונובעים ממש מתחת למצוק הצינים. במעיינות אלו אין הרבה מים בדר"כ אבל תמיד יש משהו והחיות באזור יכולות לבנות על מקור המים הזה. מקום מלא בצמחייה ועצי דקל מה שלרגע מבלבל לחשוב שאנחנו לא במדבר.

בעין שביב יצאנו להליכה קצרה אל המעין והסבך

בעין שביב יצאנו להליכה קצרה אל המעין והסבך

ממשיכים - עכשיו לגדול, העמוק, המלא והבטוח ביותר במעיינות האזור - עין עקב. כל מילה מיותרת.

השעה כבר 15:00 והפקח מזרז אותנו לצאת מהשמורה עד 16:00 - מתקפלים ועולים בצין לכיוון מדרשת שדה בוקר, עוצרים בדרך "באר המשאלות" ומדלגים על רצף המעיינות האחרון - עין מור, עבדת ומעריף, לא נורא, לכאן אפשר גם להגיע עם הפרייבט בדרך לאילת.
עלינו לאזור חלקת הקבר (של בן גוריון) לפרידה וארוחת צהריים מאוחרת למי שלא יכול היה לוותר.

היה יום נהדר ושוב היה המנה לחזור לקלסיקה הזו של נוף ארצנו.
הקבוצה הזו ממש מעולה, מגובשת ותמיד מהנה להוביל אתכם - להתראות בטיולים הבאים.

באר המשאלות

באר המשאלות

לעוד מסעות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן