טיול מועדון דאצ'יה למכתש הגדול

בתאריך ה-28/04/18, יום לאחר שגל שיטפונות חסר תקדים פקד את הארץ, התכנסו כעשרים וחמישה בעלי דאצ'יות אמיצים לטיול באזור המכתש הגדול

לא מעט סימני שאלה ריחפו באוויר בימים שקדמו לטיול, זאת בשל מזג אוויר לא שגרתי שפקד את הארץ, והביא לגל שיטפונות באזורים רבים. לצערנו תופעת טבע מדהימה זאת עלתה במחיר דמים כואב, באסון השיטפון הנוראי בנחל צפית, בו נהרגו עשרה בני נוער. אנו באתר השטח החלטנו להיערך כפי שאנו יודעים, זאת אומרת באופן הבטוח הניתן, מה שאומר לצאת ולבדוק את ציר הטיול המתוכנן. כך בדיוק עשינו, או יותר נכון, כך עשה עדי צפתי שיצא ובדק את תוואי המסלול לכל אורכו יום קודם לכן, בכדי לוודא כי אכן ניתן לעבור בו עם קבוצה של כעשרים וחמישה כלי רכב. אלא שבבוקר הטיול החליט מי שהחליט כי הכביש למעלה עקרבים בו עבר עדי ביום שלפני, אינו ראוי לנסיעה, וכך בסיור המקדים בבוקר הטיול גילינו ניידת של נתיבי ישראל עומדת וחוסמת את הכניסה לכביש. מה שחייב אותנו לקיים סיעור מוחות חדש שבסופו הוחלט על תוואי הטיול החדש.

הלקוחות הראשונים שהגיעו למקום המפגש באגם ירוחם, עוד לפני ההגעה לנקודת הכינוס עצמה, נתקלו במעבר מים נחמד ובוצי, באפיק נחל רביבים המוביל אל האגם. ככה להתחיל את היום באמבטיית בוץ נחמדה וקלילה.

לאחר שיחת פתיחה, בה קיבלו המשתתפים את הידיעה על שינוי ציר הטיול בהבנה, ושימת דגש על כללי בטיחות באור הימים האחרונים, יצאנו לצפות בסכר אשר יוצר את אגם ירוחם. הגשמים בימים האחרונים מילאו את האגם עד קצה יכולתו, ואנו נהנינו מזרימת המים בחלקו העליון של הסכר.

imageimageimage

לאחר מכן נסענו לתצפית מוכרת פחות על המכתש הגדול מצדו המערבי, מעבר ללש"ביה של בסיס סמוך, מקום המוכר בעיקר לאנשי צבא. מעברי בוץ קטנים שנשארו מהסערה של הימים האחרונים, הוסיפו מעט עניין שלא ממש אתגר את הדאסטרים הקשוחים. לאחר ארוחת בוקר באזור חלמונית ירוחם, המשכנו לתצפית נוספת על המכתש מאזור הר אבנון, בדרך לתוספת החדשה למסלול הטיול – עין ירקעם. סמוך ליציאה המזרחית מהמכתש, נמצאת פינת חמד שאמנם חייבה לצאת מכלי הרכב ולצעוד מעט ברגל, אך המקום היה שווה את ההליכה, גם אם היא ארכה מעט יותר ממה שנאמר בתחילה... עין ירקעם היה מלא בבריכות מים רבות, עם עדויות לשיטפון הגדול שעבר במקום והראה את הכוח העצום של זרימת המים. לאחר הביקור בעין ירקעם, חזרנו לאזור החולות הצבעוניים לארוחת צהריים ולמלא בקבוקים, ומשם נפרדנו לשלום.

אנו רוצים לשבח את משתתפי הטיול שקיבלו בהבנה את שינוי המסלול, וזרמו עם הטיול הרגלי שלא היה בתכנון המקורי. זה לא מובן מאליו וסחטיין גדול על כך. כולנו תקווה שטיול זה נתן הצצה כיצד ניתן לטייל באופן בטוח ואחראי גם באזורים לאחר שיטפונות.
תודה מיוחד לרונן טופלברג הצלם בה' העדשה, שהוסיף למורל של אנשי הצוות, ולעדי צפתי שהוסיף מבחר תמונות משל עצמו.

מקווים לפגוש אתכם בטיולים הבאים, עדי וחיים.