שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

יומן מסע – אמצע השבוע ברמת סירין, מאי 2018

כיצד הפך טיול שתוכנן לנחל תבור ולנחל יששכר לטיול אל רמת סירין ונחל יבניאל, עם סיום בירדן
הדריך: עופר אדר. צילומים: מיכה קראוס

בוקר יום שלישי, אני מתעורר בידיעה כי הטיול שמתוכנן ליום המחרת, במסלול של נחל תבור ונחל יששכר לכלי רכב עם הילוך כוח סגור ותפור – ואז הפתעה: במקרה אני רואה מבזק באחד מאתרי החדשות כי השמורות בהן אמור הטיול לעבוד ייסגרו בשל מחלת הפה והטלפיים הפוגעת בצבאים. ייסגרו? למה בדיוק הכוונה, מיידית או בעתיד? כמה בירורים מהירים ומתקבלת תשובה: הסגירה בתוקף מיידי. צריך לשנות מסלול, אבל מתוך מחשבה להישאר באותו תא שטח או בסמוך לו.

פותחים מפות, בודקים כמה אופציות ונקבע מסלול חלופי: במקום לנוע מצפון לדרום, נחצה את רמת סירין מדרום-מערב לצפון-מזרח, ונקנח בטיפוס לרכס אדמי. הודעה למשתתפים, קביעת נקודת מפגש חדשה, כולם מאשרים את קבלת השינוי. צפירת הרגעה.

נפגשים בבוקר בתחנת הדלק בצומת גזית, מחליפים קצת חוויות על הטיול הקודם, תדריך וחלוקת מכשירי קשר ויוצאים לדרך. התחנה הראשונה – עין רכש, מעיין קטן עם מים צלולים שממלא בריכת בטון רדודה בצל עצי שיזף, מקום מצוין להפסקת הבוקר. אבל לפני כן, חוויה: ממש בתחילת הטיול אנחנו רואים להקת אווזים משייטת בנחת באחד מפלגי המים. עוצרים לצילומים ומתפעלים מהם ואחר כך, מיד אחרי הסיבוב, פאטה מורגנה: בחור מזוקן עם תרמיל על הגב ומטה בידו, וסביבו מתרוצצים אווזים נוספים. כן, אני רועה אווזים, הוא עונה לשאלתנו. הראשון והיחיד שפגשתי בארץ...

מעין רכש יוצאות שתי דרכים שמטפסות לכיוון עין אולם. אני מחליט לנסות את הימנית, הקשה יותר, אבל אחרי כמה ניסיונות שלא צלחו אנחנו בוחרים לעלות משמאל. חבל על כלי הרכב, הפוטנציאל לנזק גדול. רק מיכה, עם הלנד קרוזר, מנסה את הימנית – ומצליח, ובהמשך מצלם אותנו מלמעלה עם הרחפן שלו.

מתחילים לעלות, ואני רואה שהטרופר של גיל מתקשה. ניסיון לשפר לאחור מביא אותו אל שפת הדרך, בצורה מסוכנת. בדיקה קצרה מגלה שההנעה הקדמית לא פועלת, ואני מוריד את שמוליק ברוורס ארוך כדי שיעזור בגרירה. מחברים שלוש רצועות, כ-30 מטר בסך הכל, שמוליק מושך והטרופר למעלה. בעצירה בעין אולם אנחנו מגלים שהצירייה הימנית שבורה, אני מרגיע את גיל שהמשך הטיול – מלבד רכס אדמי, הוא בירידה, כך שלא תהיה לו בעיה. וכך אכן היה.

המשכנו להתגלגל לעבר ה"חללית", ירדנו בירידה מאתגרת מרמת סירין ואחר כך בירידה קשה נוספת לערוץ נחל יבניאל. מגיעים לעין כוש בשעה מאוחרת יחסית ונופלת החלטה לוותר על רכס אדמי ובמקום זאת לרדת ולשכשך בירדן, שינוי מסלול שכולם ברכו עליו בסופו של דבר.

תודה לכל המשתתפים ולהתראות בטיולים הבאים.

משפ' פורת פינקה אותנו בפירות קרים בעין אולם

מסלול הטיול בתלת מימד

צילום מהרחפן של העליה מעין רכש

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

micha_k

14 במאי 2018 ב 13:05

כדברי דני סנדרסון, היה "נחמד, נחמד. היה ממש נחמד...."

2

דרור פרנג'י

14 במאי 2018 ב 16:17

היה כיף גדול , ממתין לטיולים הבאים , צילומים יפהפיים

3

אורח/ת - עדי

15 במאי 2018 ב 00:01

טוב.. הבנתי. אני באה לטיול הבא