טיול מועדון Jeep – ים החולות בנגב 6/4/19

מועדון Jeep הוציא קבוצה גדולה של גרנד צ'רוקים ורנגלרים למסע מהיר ב"ים החולות" של הנגב – חולות שונרה, עגור וחלוצה. אז עלינו וירדנו בדיונות, ברכב וברגל, ביקרנו בחורבות עתיקות ונשמנו אויר מדברי צלול מלוא הריאות

אחרי מסע הרנגלרים והרוביקונים בנחל ערוד ומעלה רמון, הגיע תורו של טיול פחות עצבני ויותר נינוח שמתאים לא רק לקשוחים ולועסי הסלעים. וכך, בבוקר שבת 6/4/19 התאספו גרנד צ'רוקים ורנגלרים בתחנת "דלק" טללים. תדריך, חלוקת מכשירי קשר ויצאנו מערבה על כביש 40, שבצומת טללים הופך את מספרו ל-211. המשכנו ועברנו על פני תחנת הכוח הסולרית החדשה באשלים, עם המגדל שקולט השמש שבקצהו מנצנץ ומסנוור למרחקים והפך לנקודת ציון בנגב שנראית ממרחק של עשרות קילומטרים. עוד כמה קילומטרים על הכביש ואנו נכנסים ל"ציר מצדה" המסומן באדום, (המוכר היטב לכל מי שביקר/התאמן אי פעם בשטחי האימונים של צאלים. הציר מטפס באלכסון לכיוון צפון-מערב, אל הדיונה הגדולה ויישובי פתחת שלום) ועוצרים לנקז אויר מהצמיגים.

הפחתת לחץ אויר היא הפתרון המוחלט לתנועה בחולות. הפחתת לחץ האויר מגדילה את "לחיי" הצמיג לצדדים, היקף הצמיג נפחס ושטח המגע שלו עם הקרקע גדל משמעותית, מה שמקטין מאוד את לחץ הקרקע על כל סמ"ר רבוע ומאפשר לרכב "לצוף" על החול ולהתקדם ביתר קלות. ציר מצדה אינו מהטובעניים ביותר, אבל עדיין מדובר בשביל דיונות טיפוסי, עם סכינים ועליות פה ושם, שדורשים הפחתת לחץ אויר, תנופה ונחישות.

השיירה הארוכה שלנו נעה ללא קושי בציר הדיונות. המשך הטיול לוקח אותנו מערבה, לכיוון שטחי הר קרן והכניסה לנחל לבן, המתפתל לצד דיונות חול אדירות ותלולות שמהוות אטרקציה גדולה לילדים, שמטפסים עליהן ללא פחד עד לקצה! את ארוחת הצהרים ערכנו בצל העצים בבאר מילכה ומשם עלינו לכיוון צפון-מזרח דרך צירי הדיונות, חצינו את ציר מצדה והמשכנו לחורבות רוח'ייבה, היא העיר רחובות בנגב – שרידיה של עיר נבטית גדולה. בין גלי האבנים שהיו פעם מבנים, ישנם כמה מבנים ששרדו טוב יותר, חלקם משוחזרים חלקית, וגם בור מים שהשתמר יפה. מכאן המשכנו על השביל הכחול דרך חורבות חליס'ה, היא העיר הנבטית חלוצה, בדרכנו לנקודת הסיום על כביש 222 (גבולות – משאבים).

כאן נשאר רק לוודא שכל מי שעולה לכביש מנפח את צמיגיו מהקומפרסור על מנת למנוע פיצוצי צמיגים. היה לנו טוב וכיף, וניפגש באירועי מועדון Jeep הבאים.