מסע בין מעיינות ברמת הגולן - אוגוסט 2019

חודש אוגוסט - לא צריך להכביר במילים על הטמפרטורות של אמצע החודש ומה מתאים יותר מביקור במספר מעיינות צלולים וקרים ונהר ירדן אחד?
מסע בין נהר אחד, נחל אחד ומספר מעיינות ברמת הגולן

צומת יהודייה, בשעה 09:00 הג'יפאים מגיעים לרחבת החנייה. מפה מספר 1 נפתחת - עוברים על המסלול ועולים לציר הירדן ההררי היוצא מאיזור גשר הדודות לכיוון צומת בית המכס.

גשר הדודות
גשר שכיום לא קיים ובמקומו קיים צינור מים עבה המשמש את חקלאי האיזור,הגשר קיבל את שמו לאחר שבשנת 1975 קומנדקר צבאי חצה אותו ועליו "הדודות" מהאגודה למען החייל מראש פינה יחד עם איש קבע, הם נשטפו עם הזרם, הרכב התהפך וחנה איזנברג נפלה מהרכב וטבעה למוות.

נסענו על ציר הירדן ההררי עד שירדנו להפסקה ורחצה בגדר כפר הנשיא.
גשר כפר הנשיא המחבר את ציר הירדן ההררי הדרומי והצפוני - גשר שכל חורף נשטף וקורס מהזרימות החזקות - וכל שנה מחדש מתוקן ע"י המועצה האיזורית

נהר הירדן - מבט מגשר כפר הנשיא

עין עלמין

לאחר חציית גשר כפר הנשיא, שלוותה במדרגה לא פשוטה, טיפסנו לראש הרכס המוביל לכיוון כביש 888 איתו המשכנו עד לבריכת הקצינים - "עין עלמין".
עין עלמין היא אחת ממספר בריכות, ברובן מלבניות, בעומק של כ-1.5 מטר, שנבנו במקומות מוצלים בתקופות בהם הסורים שלטו ברמה"ג, כסוג של אתר נופש לקצינים בכירים סורים.
מים קרים ברובם, צלולים וכיום משמשים את הקהל הרחב בתקווה שישמרו על המקום נקי.

עין עלמין

לאחר רחצה מרעננת בעין עלמין ממשיכים הג'יפאים לעבר מעיין נסתר לא רחוק, מעיין שההגעה אליו סמוכה מאוד לשטח מגודר עם שלטי "סכנה מוקשים". כמובן שאנחנו מקפידים ללכת רק בשביל בין הגדרות המסומנים. לצילם של 3 עצי אקליפטוס נחבא לו המעיין - קר, עמוק ומלא דגים שרק ממתינים שהרגל שלך תשאר ללא תזוזה יותר מ-5 שניות והם יגיעו לנקות את העור היבש. מדגדג ולחלקנו בלתי אפשרי - אך רובם יושבים עם הרגלים במים הקרים והצלולים ונהנים מהפינוק שבמקומות אחרים בעולם משלמים עבורו כסף.

בריכות נחל זויתן עליון

בסיום המעיינות החלטנו לקנח בשחייה בבריכות הזוויתן העליון. עצרנו לצהריים ברחבת הדשא המוצלת בקצרין העתיקה ונכנסו לעומק השטח לכיוון הזוויתן - בריכות גדולות ומאוד עמוקות - אחלה סיום לטיול שכולו מים.