שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול ג'יפים לאור ירח, אוקטובר 2019 – הכי קרוב ללבנה

מחזור נוסף של חבורה מקסימה יצא לתור במדבר יהודה לאורו של הירח גם בג'יפ וגם ברגל

את הקסם בשילוב של אור ירח מלא ומדבר קשה להסביר ונראה שגם לא צריך, זה פשוט מדהים כל פעם מחדש, במיוחד כשמוסיפים לחוויה קבוצת אנשים נפלאה שכיף לחלוק ולחוות איתם את הפלא הזה.

הפעם את שעת המפגש קבענו לשעת זריחת הירח העדכנית וב-16:30 נאספנו כולנו בתחילת המסלול הפונה לנחל סדום. לאחר תדריך בסיסי וחלוקת מכשירי קשר נסענו לנקודת עניין ראשונה בתחילת המסלול שם נערך ההסבר המקיף וגם חיכה למטיילים קפה של אחה"צ עם סלסלת פירות ועוגיות.
לאחר שתייה קלה, פירות, הסבר על המסלול ותדריך בטיחות הסתדרה לה השיירה ואל הטיול יצאנו ...

סרטון מהטיול

תדריך וכיבוד קל

השיירה הפעם כוללת חבר'ה מקסימים שאת הפעם הראשונה שלהם בשטח פצחו איתנו ועם המסלול המקסים הזה. מתחילים לנוע, עדיין אור יום שאט אט נמוג ואנחנו מחליפים את הנוף סביבנו ככל שאנחנו מתקרבים ונכנסים לנחל סדום בו המסלול משנה אופיו משבילים רחבים בנחל רחב לשביל צר בין מצוקים המצופפים על הדרך המתפתלת. השעה צובעת את קירות הערוץ בגווני שקיעה, אט אט הערוץ מצטמצם וקירות הנחל מזדקרים מצדי הנחל.

המסלול אומנם לא מהקשים ובהחלט מזמין את כל מגוון רכבי השטח לטייל בו, אך בכל זאת בפיתול אחד או שניים מחביא איזה אתגר המצריך הכוונה ונהיגה נכונה.
כולם צולחים את כל המעברים, אין אפילו משיכה אחת במהלך המסלול כולו והנסיעה חוויתית גם תודות לנוף המיוחד של הנחל וגם לחוויית הנהיגה שהנחל מספק לנהגים, חלקם חדשים.

הצלבות בנחל סדום

את מסלול הטיול חילקנו לארבעה חלקים: הראשון - נסיעה בערוץ נחל סדום, השני - תצפית בראש הר סדום, השלישי - חניה במישור עמיעז והרביעי - מקטע של הליכה רגלית בנחל פרצים לאורו של הירח.

כך בשלב זה השעה כבר לקראת 19:30 ואנחנו קרבים לסיומו של החלק הראשון, הנחל הצר אט אט נפתח ומישור עמיעז מתגלה מולנו כאשר לצידו הר המלח, הרי הוא הר סדום.
אנו עולים לתצפית בראש ההר, אל התצפית הגענו בשלום וכולם נערכים לצפייה בנוף ולכמה הסברים הכוללים הסבר על ים המלח עצמו ועל סיפור פיתוח האזור והמפעלים.

לאחר ההסברים והתצפית אנחנו יורדים מההר לכיוון חניון מישור עמיעז שם כל משפחה פורקת את הציוד וארוחת הערב, שישי.

מזג האוויר עדיין חם אבל כבר מרגישים את השינוי במזג האוויר שמהר מאוד נהפך למושלם. אנחנו מארגנים מדורה למטיילים ובמיוחד לילדים להם חיכתה הפתעה בתום הארוחה – מרשמלו על מקל והילדים מקטן ועד גדול החלו צולים את המרשמלו על האש בעוד קפה חם מחולק למטיילים טרם נעבור לשלב הרביעי של המסלול.

נחל פרצים

נחל פרצים

חלוקת מדליות

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

hys2104

22 באוקטובר 2019 ב 07:49

צמד מדריכים נהדר.
המסע הלילי שהובלתם היה מאורגן להפליא!
התדרוך, העצירות המתוזמנות, ההפתעה של התצפית והמסלול הרגלי וכמובן כל הצ'ופרים הקטנים שבדרך - והמדליות :-)
מעל הכל היתה זו הנעימות והאדיבות של רמון ועודד שהשרו אווירה מצויינת מרגע היציאה ועד סיום המסלול.

2

אורח/ת - מיכאל רייכל

23 באוקטובר 2019 ב 14:57

הטיול היה מהנה. הדרכה מצויינת. מסלול מאוד יפה וארגון מצויין.

3

ramon_e

27 באוקטובר 2019 ב 18:13

כיף לשמוע , הרבה תודה , התענוג כולו שלנו
היה לנו כיף לטייל אתכם ולחוות את המקום היפה הזה יחדיו

ו............... נתראה בשטח

צוות המדריכים רמון ועודד