טיול מועדון ג'יפ - JEEP אל הסהרה של הנגב, 26/10/19

בשבת ה-26/10/19 יצא טיול מועדון ג'יפ - JEEP אל חולות חלוצה וחולות עגור

המסלול המקורי שנקבע לטיול מועדון סוזוקי היה מיועד להתקיים באזור מדבר יהודה והנגב, אך בלתי ניתן היה לקיים אותו מכיוון שמזג האוויר לא אפשר לנו.
אז שינינו מסלול ועשינו כמה התאמות, כי מה יותר טוב מטיול חולות ביום סגריר?

בדרך לנקודת המפגש בכניסה לקיבוץ צאלים הגשם עדיין ירד וידעתי שקיבלתי את ההחלטה הנכונה.
נפגשנו בבוקר 8 רכבי ג'יפ ורכב מדריך בכניסה לקיבוץ צאלים. כולם הגיעו בזמן ובסיום התארגנות קצרה, שיחת הכירות ותדריך יצאנו לנסיעה "בדרך השדות" לכיוון נקודת תצפית tל האזור בסמוך "למאגר הלל". הנקודה מספקת תצפית של 360 על הסביבה, בסיום הסבר התמצאות המשכנו בדרכינו לדיונה הגדולה.

את ההזדמנות לשבת בראש הדיונה לארוחת בוקר וקפה - לא פספסנו.

לרגע לא משעמם לנו ואנחנו בדרך החולית המהנה לכיוון העיר הנבטית רחובות בנגב. הדרך מספקת חווית נהיגה בטיפוסי דיונות ושאר הרפתקאות חוליות. הקבוצה מתנהגת ונוהגת למופת ולכן לא נוצרו בעיות מיוחדות, דבר אשר משאיר אותנו צמודים ללוח הזמנים המתוכנן.
את העצירה הבאה הקדשנו לתצפית הכירות ומתן כבוד בנקודה שבה קרה אסון צאלים בשנת 1990.
בסיום התצפית חצינו את האתר רחובות בנגב היישר אל עץ השיטה הנוח והתיישבנו לארוחת צהריים.

את הזכות להכיר ולשוחח עם חברי הקבוצה בהפסקות אני משתדל לא לפספס וגם הפעם התברר שיש לי קבוצה נפלאה וכנראה שבעזרת קצת מזל וקצת גז נוכל להספיק לעבור את מסלול נחל לבן.

אז נתנו קצת גז ולקראת השעה 16:00 הגענו לבאר מילכא, עצרנו לבקר באתר ומכיוון שזוהי גם נקודת הכניסה לנחל לבן העברתי גם תדריך קצר בנהיגת שטח טרשי.

אחרי כמה דקות נסיעה בנחל אפשר היה לשכוח שאנחנו במדבר, הנחל שזרם באירועי השיטפונות האחרונים פורח ומלבלב, מכל עבר צמחיית מדבר צבעונית, גבי מים מלאים ואתגרי נהיגה לרוב מלווים אותנו כל הדרך אל נקודת הסיום בהר קרן, בדיוק בשעה 17:00 הגענו אל שיחת הסיכום.

כמה שמחתי לשמוע מהקבוצה שלמרות השינוי במסלול המקורי כולם נהנו מאוד מהיום.
לי כמדריך היה יום מוצלח מאוד. בתקווה שנפגש שוב בקרוב כשנצא למסלול המקורי ובטיולים בכלל.

בהזדמנות זו אבקש להודות בשמי ובשם הקבוצה כולה לחבר הרצל אשר הגיע במטרה לעזור ואכן עמד במשימה.