שטח 4X4 > כתבות > טכני

מבחן השוואתי קומפרסורים לרכב

עדכון 6.5.20 - נוסף חלק 2 של מבחן מדחסים נוסף!
ניצן אביבי מגיש מבחן השוואתי בין 3 גדלים של קומפרסורים ועוד קומפרסור אמריקאי כבונוס.
אז איזה קומפרסור מתאים לכם ולכלי הרכב שלכם?
בזכות פניות הגולשים הוספנו בדיקה של 4 דקות עבודה לשני מדחסי האוויר הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני.
הכתבה הוצגה במקור ביום 1.5.20.

1588064964571

למה קומפרסור?

קומפרסור (Air Compressor) או מדחס אוויר בעברית, הינו כלי עבודה בסיסי ברכב שטח ומשמש לניפוח אוויר ודחיסתו לתוך צמיגי כלי הרכב.
הקומפרסור בא לידי שימוש באופן שוטף ביציאה מהשטח (לאחר שהפחתנו אוויר בכניסה לשטח - להסבר: הורדת אוויר בשטח ) ולפני הנסיעה על הכביש. וגם בשעת חירום משמש הקומפרסור לניפוח אוויר במקרה של תקר ( פנצ'ר ) או קרע בצמיג שתוקן עם ערכת תיקון לשטח (דוגמה לערכת תיקון פנצ'ר).
קיימים מדחסים מסוגים שונים ובמחירים שונים. אנחנו בדקנו 4 סוגים והתמקדנו ב-3 קומפרסורים, שלושתם תוצרת סין, כולם מברזל וללא מערכת שימון, כולם 12V - הקטן (מס' 1) מתחבר ישירות לשקע מצית והשניים האחרים מתחברים עם תנינים למצבר של הרכב, לשלושתם ראש הברגה לונטיל של הרכב, לקטן (מס' 1) מד לחץ אוויר על הגוף של הקומפרסור ולשניים הגדולים השעון מחובר לקצה של צינור האוויר קרוב לחיבור לונטיל. כול המדחסים מיועדים לשימוש בשטח, כשלנו - צוות המדריכים של אתר השטח, ניסיון רב שנים בשימוש בהם ויכולים להעיד על אמינותם לאורך זמן.
קישורים לשלושת הקומפרסורים הנבחנים בחנות של אתר השטח:
1. קומפרסור ברזל קטן
2. קומפרסור בעל שני ראשים
3. קומפרסור גדול תוצרת T-MAX (מותג אוסטרלי)

הערה על שעון לחץ האוויר של הקומפרסורים: שימו לב שהלחץ המופיע בשעון בזמן עבודת הדחיסה של הקומפרסור אינו הלחץ בצמיג! לצורך מדידת הלחץ יש לכבות את פעולת הקומפרסור.

1588064947494

תהליך המבחן ההשוואתי

לשם בדיקה בתנאי מבחן זהים בדקנו את ארבעת הקומפרסורים על אותו הצמיג (מידות 265/75-16) שלפני כל ניפוח הורדנו (באמצעות מפחית לחץ) את לחץ האוויר שבו ל-15PSI, בדקנו עם מד לחץ אוויר את לחץ האוויר ההתחלתי (15PSI כאמור), הפעלנו את הקומפרסור הנבחן לניפוח של דקה (60 שניות) ולסיום מדדנו לאיזה לחץ אוויר "עלה" (נופח) הצמיג. אופן המבחן והתוצאות בסרטון שלפניכם:

מבחן מדחסים השוואתי - חלק 2:

בזכות התגובות והשאלות של הגולשים יצאנו למדוד שוב את שני מדחסי האוויר (קומפרסור) הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני - קיה סורנטו (מידות צמיג 235/65 ג'נט 17 אינץ') ולמשך 4 דקות והתוצאות כפי שמופיעות בסרטון של חלק 2:

הערה חשובה לאמינות ושרידות הקומפרסורים:
כל המדחסים שנבדקו במבחן הינם קומפרסורים "משומשים" - כאלו שכבר עבדו מספר פעמים רב.
הקומפרסור הדו-ראשי שנבחן הינו בעל וותק רב במסעות למרוקו (קישור ליומני המסעות) וניפח עשרות צמיגי ג'יפים ביציאה מהדיונות בסהרה, ובכלל בתיקונים פנצ'רים. כדי לבחון את שרידותו בדקנו את ביצועיו למול קומפרסור דו-ראשי חדש ("מהשקית") והתוצאה שהביצועים זהים. כבוד לקומפרסור!

קומפרסורים ואמצעי לתיקון חירום בשטח:

1. קומפרסור ברזל קטן
2. קומפרסור בעל שני ראשים
3. קומפרסור גדול תוצרת T-MAX (מותג אוסטרלי)

לכל הקומפרסורים, מדי לחץ וערכות תיקון לשעת חירום

1588064955011

קישורים לכתבות נוספות של צמיגים ולחץ אוויר:

לחץ אוויר - מדידה והפחתה

צמיגים לכביש או לשטח - מה יש?

צמיגים ללא אוויר - האם הגענו לעידן שבו פנצ'ר בשטח יפסיק להוות בעיה?

המדריך למפונצ'ר - מילון המונחים למי שעומד בפני החלפת צמיגים

פיצוץ בצמיג - העלאת צמיג על הג'נט באמצעות בנזין

בחירת צמיגים לג'יפונים

1588064945117

תגובות

20 תגובות

1

אורח/ת - איל

01 במאי ב 09:51

יש קומפרסור שמסתובב בשוק שהוא בעצם הt-max , אבל שני ראשים.
במילה אחת- מפלצת. (גילוי נאות, קניתי כזה לפני כמה חודשים).

2

Ogash Ofer

01 במאי ב 10:40

יש עוד קומפרסורים בשוק - קטנים יותר וגם גדולים יותר, אנחנו בחנו את הקומפרסורים שאנו עובדים איתם כבר שנים רבות בארץ, בירדן וגם טסים איתנו בעולם.

שיירה של 10 ג'יפים שיוצאת מהדיונות של הסהרה והורידה אוויר בכול הצמיגים ל: 12-15 PSI ועכשיו עם 2-3 קומפרסורים שהבאתי מהארץ צריכה להעלות חזרה ללחץ עבודה לקרקע קשה וסלעית! זה מבחן האמינות האמיתי.
ראו את יומני המסעות ממרוקו:https://4x4.co.il/i/4x4/w_logbooks/morocco
בדרך כלל אירוע הניפוח ההומני קורה בצהרי היום החמישי למסע עם הג'יפים.

3

Ogash Ofer

01 במאי ב 10:45

ובשביל להסביר - הדיונות במרוקו (מתוך יומן מסע של אתר השטח):

וניפוח האוויר בסוף קטעי הדיונות (קומפרסור דו-ראשי שהבאתי מהארץ):

4

אורח/ת - Elad Shechner

01 במאי ב 15:22

יש שני פרמטרים חשובים שלא נלקחו בחשבון פה : אמינות לאורך השנים, וכמה מהר הוא מתחמם לרמה שלא יכול להמשיך לנפח .
ההתחממות של הקומפרסור נהיית חשובה יותר אם צריך לנפח 4 גלגלים ואם צריך לנפח גם לחברים ....

5

אורח/ת - ההשוואה אינה נכונה בעליל

01 במאי ב 15:22

לא מודדים עליה בלחץ, אלא מודדים עליה בנפח האויר לדקה.
עליה בנפח מובילה לעליה בלחץ בצורה מעריכית.
מאחר וקשה לבדוק נפח, הייתם אמורים לבדוק עליה בלחץ, כאשר כל ההשוואות מתחילו באותו לחץ (במקרה שלנו = 15).
יש לכם הזדמנות לבדוק שנית.

6

Ogash Ofer

01 במאי ב 15:23

אורח/ת - Elad Shechner כתב/ה:
"

יש שני פרמטרים חשובים שלא נלקחו בחשבון פה : אמינות לאורך השנים, וכמה מהר הוא מתחמם לרמה שלא יכול להמשיך לנפח .
ההתחממות של הקומפרסור נהיית חשובה יותר אם צריך לנפח 4 גלגלים ואם צריך לנפח גם לחברים ....

"
הקומפרסורים שהשתתפו במבחן שרדו כבר כמה מסעות במרוקו ובעוד יעדים בהם מורידים ומוסיפים אוויר בצמיגים של השיירה.
ובכלל מהניסיון בעבודה ובמכירה של הקומפרסורים אנחנו יכולים להעיד שהקומפרסורים האלו אמינים ויכולים לעבוד בין עשר לעשרים דקות ברצף - תלוי בטמפרטורת הסביבה..

7

Ogash Ofer

01 במאי ב 15:53

אורח/ת - ההשוואה אינה נכונה בעליל כתב/ה:
"

לא מודדים עליה בלחץ, אלא מודדים עליה בנפח האויר לדקה.
עליה בנפח מובילה לעליה בלחץ בצורה מעריכית.
מאחר וקשה לבדוק נפח, הייתם אמורים לבדוק עליה בלחץ, כאשר כל ההשוואות מתחילו באותו לחץ (במקרה שלנו = 15).
יש לכם הזדמנות לבדוק שנית.

"
זה בדיוק מה שנעשה!
כל המדידות התחילו ב-15 PSI - ראה בסרטון.
ולאחר דקה של ניפוח נמדד לאיזה לחץ אוויר הצליח הקומפרסור לנפח.

8

אורח/ת - Oren Ben Simon

01 במאי ב 16:13

לאחר שעברתי לניפוח בco2, לא יכול יותר לחזור לקומפרסור.

9

אורח/ת - סער בן-עטר

01 במאי ב 20:01

אין כמו ה- T-MAX

קניתי אחד לפני כשנתיים למסע בדרום-מזרח אפריקה - לעולם לא איכזב!

אהבתי את המוזיקה - תמשיך...

10

Ogash Ofer

02 במאי ב 10:45

אורח/ת - Oren Ben Simon כתב/ה:
"

לאחר שעברתי לניפוח בco2, לא יכול יותר לחזור לקומפרסור.

"
אכן ממכר - אבל מחייב להחזיק מיכל ולדאוג למלא אותו (או לקנות מיכלים קטנים), כך שעדיין קומפרסור זה הפתרון הפשוט והזמין ביותר. בטח למי שנוסע לא מעט בשטח.

11

אורח/ת - Yonathan Kivity

02 במאי ב 19:04

אחלה של מבחן, בטוח מעניין הרבה ג'יפאים ולא תמיד יש לנו את הנתונים האלה מול העיניים
יש עוד כמה פרמטרים ששוה לבדוק בפעם הבאה:
האם הקומפרסור מסוגל לנפח צמיג ריק לחלוטין - מדמה מצב של צמיג שפרק מהג'אנט - לא כל קומפרסור יכול...
וגם יכולת לנפח 4 צמיגים כי אני לא בטוח שהקטנצ'יק מסוגל בלי להתחמם.
בנוסף יש אלמנטים של נוחות כמו שעון על המכשיר או סמוך לקצה הצינור, חיבור לצמיג בהברגה או בחיבור/ניתוק מהיר, אפשרות לקבע ברכב עם חיבור קבוע למצבר.
אבל בהחלט יישר כוח על היוזמה!

12

Ogash Ofer

02 במאי ב 19:07

אורח/ת - Yonathan Kivity כתב/ה:
"

אחלה של מבחן, בטוח מעניין הרבה ג'יפאים ולא תמיד יש לנו את הנתונים האלה מול העיניים
יש עוד כמה פרמטרים ששוה לבדוק בפעם הבאה:
האם הקומפרסור מסוגל לנפח צמיג ריק לחלוטין - מדמה מצב של צמיג שפרק מהג'אנט - לא כל קומפרסור יכול...
וגם יכולת לנפח 4 צמיגים כי אני לא בטוח שהקטנצ'יק מסוגל בלי להתחמם.
בנוסף יש אלמנטים של נוחות כמו שעון על המכשיר או סמוך לקצה הצינור, חיבור לצמיג בהברגה או בחיבור/ניתוק מהיר, אפשרות לקבע ברכב עם חיבור קבוע למצבר.
אבל בהחלט יישר כוח על היוזמה!

"

Yonathan Kivity- תודה על הפידבק.
לנפח צמיג שפרק צריך מיכל לחץ כדי לתת לחץ אוויר חזק ומהיר. קומפרסור לבד לא יכול לעשות זאת.
אפשר להיעזר בסמרטוטים רטובים או רצ'ט להדק את הגלגל במרכז או גם בפטנט ״נחמד״ - ראה בסרטון:
https://www.4x4.co.il/article/8865
לגבי הערותיך הנוספות - צודק! ארחיב עכשיו במלל של הכתבה עצמה.

13

אורח/ת - Miki Goodman

02 במאי ב 19:21

נחמד, אבל היום כבר יותר מעניין המשאבות הניידות על סוללות שהפכו לטרנד.

14

Ogash Ofer

02 במאי ב 19:24

אורח/ת - Miki Goodman כתב/ה:
"

נחמד, אבל היום כבר יותר מעניין המשאבות הניידות על סוללות שהפכו לטרנד.

"

Miki Goodmanהכתבה היא לנוסעים בכלי רכב - אז הכי פשוט וזמין זה קומפרסור שמתחבר למצבר / למצת ואין צורך לעסוק גם במצב הסוללה.
מה עוד שהנטענים הם מכשירים קטנים וחלשים.
המדחסים הניידים הנטענים הם אכן טרנד אבל בעיקר בקרב רוכבי האופניים והאופנועים (אצלם גם נדרש זמן קצר יותר וספיקת אוויר נמוכה למילוי צמיג).

15

אורח/ת - חגי נתיב

02 במאי ב 21:15

יתרונותיו של קומפרסור, ובמיוחד מהיר, ברורים.
האם מיכל אוויר דחוס (פלדה, 2.5 ליטר הדחוס ל-250 אטמוספרות=625 ליטר אויר) עם אקדח ניפוח טוב לא עדיף מבחינת סרבול ומהירות?

אין צורך לחבר למצבר והוא מהיר פי כמה מקומפרסור שטח מסוקס לא?

16

Ogash Ofer

02 במאי ב 23:11

אורח/ת - חגי נתיב כתב/ה:
"

יתרונותיו של קומפרסור, ובמיוחד מהיר, ברורים.
האם מיכל אוויר דחוס (פלדה, 2.5 ליטר הדחוס ל-250 אטמוספרות=625 ליטר אויר) עם אקדח ניפוח טוב לא עדיף מבחינת סרבול ומהירות?

אין צורך לחבר למצבר והוא מהיר פי כמה מקומפרסור שטח מסוקס לא?

"
נשמע אחלה. רק צריך לדאוג לבטיחות כי מיכל 250 אטמוספירות צריך להיות מקובע ומוגן מפגיעה.

17

אורח/ת - ארט

03 במאי ב 17:21

סקירה טובה ומעניינת שאפו.
אני משתמש בקומפרסור 2 בוכנות (השני שנבדק) לסוזוקי ג'ימיני משתמש בו על בסיס שבועי כמעט גג דו שבועי כבר מעל חצי שנה.
מנפח מ18 PSI ל28PSI בדקה בערך.
לצמיג של ג'ימיני הוא מספיק

18

Ogash Ofer

03 במאי ב 21:09

אורח/ת - ארט כתב/ה:
"

סקירה טובה ומעניינת שאפו.
אני משתמש בקומפרסור 2 בוכנות (השני שנבדק) לסוזוקי ג'ימיני משתמש בו על בסיס שבועי כמעט גג דו שבועי כבר מעל חצי שנה.
מנפח מ18 PSI ל28PSI בדקה בערך.
לצמיג של ג'ימיני הוא מספיק

"
פידבק חשוב!
תודה.​​​​​​​

19

Ogash Ofer

06 במאי ב 08:27

בזכות פניות הגולשים הוספנו בדיקה של 4 דקות עבודה לשני מדחסי האוויר הקטנים בניפוח גלגל של ג'יפון עירוני.
הכתבה עלתה ביום 1.5.20 ועודכנה ביום 6.5.20
הסרטון בכתבה:
https://www.4x4.co.il/article/13184

20

אורח/ת - יופי של בדיקה. מוזיקה מיותרת ומעצבנת

07 במאי ב 07:52

תודה מעניין