שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון, יער בן שמן 24/7/20

ושוב אנחנו ביער בן שמן עם בעלי סאנגיונג רקסטון ותיקים וחדשים שבאו להכיר טוב יותר את רכב השטח שלהם ולהיווכח ביכולותיו. היה מעניין ומלמד

נפגשנו בבוקר חם של יום שישי בסוף יולי הלוהט בשיפולי יער בן שמן, סמוך לכביש 443. קבוצה של רקסטונים חדשים וגם כמה ותיקים קצת יותר, מהדור הקודם, התמקמנו לנו בפינה נוחה כדי לדבר – החבר'ה יושבים בניחותא ומקשיבים ואני "נותן הופעה", כלומר עומד ומדבר. מדבר על מכוניות בכלל ורכבי שטח בפרט. איך אוטו נוסע, איך הוא מעביר את הכוח לגלגלים ואיך הוא מייצר אחיזה ומשיכה. למה 4X4 זה כל כך טוב ואיך זה עובד, ערכנו היכרות עם מערכת ההנעה - הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עם הדרכים להתגבר על החסרונות הללו ועם מערכות עזר אלקטרוניות שפועלות דרך מערכת הבלמים ומסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות, מתחמנות ו"מרמות" אותו וכמובן על תיבות העברה, הנעה 2X4 ו-4X4, מצבי "גבוה" ו"נמוך". דיברנו קצת גם על היצרן ועל דגם הרקסטון עצמו, איך הוא בנוי ומהם יתרונותיו (הרבים) וחסרונותיו (המועטים, אבל צריך להיות מודעים להם, להתחשב ולנהוג בהתאם) וגם על נהיגת שטח. איך להתייחס למכשולים ואיך לתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.

אחרי הדיבורים, אנחנו יוצאים לסיבוב/טיול ברחבי יער בן שמן שמציע למתרגלים בקורסים לנהיגת שטח את הכל מהכל. למי שלא מאמין, יש ביער בן שמן גם מכשולי אקסטרים על אמת שמיועדים לרכבי שטח משופרים מאוד ולמי שרוצה ויכול ומוכן לקחת סיכונים של ממש.... אנחנו היום בכלים סטנדרטיים וחוקיים לכביש וממש לא בעניין של דילוג מעל קירות, אבל בהחלט שמחים להתעמת עם עליות, ירידות, הצלבות ושיפועי צד.

אז מתחילים משבילי יער תמימים שהופכים בהדרגה למהמורתיים וטרשיים ודרדרתיים, עם קצת מדרגות וקצת הצלבות, מתנסים בסחרורי גלגל ולומדים לעבוד נכון עם מערכת בקרת המשיכה, מתעמתים עם עליות וירידות וגם טועמים שיפוע צד. בין לבין, לומדים לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, לעבוד עם מכוון ולטפס שוב ושוב ב"קיר המוות" או איך שקוראים למקבץ השיפועים החדים הסמוך ליציאה לצומת גמזו.

לסיום – כמה מילים על תקיעות ועל חילוצים, פותחים ומסבירים על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אויר, להיכן מחברים את הרצועה בסאנגיונג רקסטון ולמה צריך שיהיו באוטו את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה והכי חשוב – ערכת קפה מדוגמת.... ומכיוון שאחרי יום שכזה התיאבון נפתח ורוצים עוד, אז לא שוכחים לדבר גם על הטיולים שלנו. הזמן עף לנו בהדרכות נהיגת שטח כי זה לפני הכל - כיף, אבל זהו כיף שתועלתו בצידו ושיוצאים ממנו עם הרבה מידע ועוד קצת נסיון והעינים נפתחות לעולם חדש ומרתק שכולו הנאה.
נשמח לפגוש אתכם שוב בטיולים שלנו!

הרשם לדיוור מועדון

159721355304415972135562481597213563107

מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1597213565329159721356808515972135702721597213577571159721357956615972135822361597213585710

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1597213590435159721360076815972136046991597213606546159721360877915972136150501597213620955159721362716315972136320661597213634328159721364023915972136425361597213644275

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1597213648305159721365021915972136519251597213654253159721365595815972136585481597213660551159721366287415972136647731597213667084159721366869615972136711211597213675544159721367692415972136805221597213682437159721368441715972136861691597213690844

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן