שטח 4X4 > קטלוג 4X4

יגואר 2021

image


ליגואר ישנה מסורת והילה ארוכת שנים בייצור רכבי ספורט ויוקרה מאז החלה את דרכה בשנת 1935. כמו כל תעשיית הרכב הבריטית, גם יגואר עברה לא מעט תהפוכות במהלך השנים וגם כאשר הייתה יחד עם לנד רובר תחת מטריית בריטיש ליילנד נשמרה ההפרדה בין המותגים ויגואר נשארה על כביש.

הדברים השתנו בשנת 2008, כשטאטא ההודית רכשה את יגואר ובמקביל גם את לנד רובר מידי פורד, וכעבור מספר שנים איחדה את שני המותגים לקבוצה אחת בשם
JLR. איחוד זה הביא לכך שלשתי החברות ישנם מחלקות עיצוב ופיתוח משותפות והן חולקות בינהן לא מעט מכלולים. האיחוד עם לנד רובר הכשיר את דרכה של יגואר, כמו מותגי יוקרה ספורטיביים לפניה, להיכנס גם היא לשוק רכבי הפנאי הרווחי.

את הניסיון רב השנים שלה ממסלולי המרוצים ובפיתוח מכוניות ספורט רתמה יגואר גם כשבאה לבנות את הקרוסאובר הראשון מתוצרתה, כאשר באופן חלוצי לקטגוריה תכננה עבורו פלטפורמת אלומיניום חדשה לחלוטין שנועדה לשמש גם עבור דגמי הסאלון של החברה. השימוש באלומיניום מאפשר להשיג משקל נמוך והורדת מרכז הכובד, שני תחומים בהם נחותים רכבי פנאי וקרוסאוברים בעלי מרכב גבוה ממכוניות רגילות.

התכונות של הפלטפורמה החדשה אפשרו ליגואר להביא את האופי הספורטיבי המזוהה איתה גם לקרוסאובר הראשון מתוצרתה הנושא את השם
F Pace.
אופי ספורטיבי, עיצוב דינאמי ותא נוסעים יוקרתי ומוקפד שמאפיינים את
F Pace המשיכו הלאה גם לרכבי הפנאי הנוספים של יגואר שהוצגו בעקבותיו, וגם עזרו לבדל את קו הדגמים הללו מדגמי לנד רובר המתמקדים יותר בשימושיות ויכולת שטח. אותה פלטפורמה שפותחה על ידי יגואר משמשת גם את ריינג' רובר וולאר, הספורטיבי בדגמי לנד רובר.

היבט נוסף של חדשנות הציגה יגואר גם ב-
I PACE.
המכונית החשמלית הראשונה מתוצרתה ואחת מהמכוניות החשמליות המתקדמות ביותר בעולם בייצור סדרתי.

I PACE היא בעלת תצורת הנעה כפולה חכמה המורכבת ממנוע חשמלי נפרד לכל ציר גלגלים, כשכמות הכוח אותה מעביר כל מנוע משתנה בכל עת בהתאם לתנאי האחיזה בשטח. טכנולוגיה זו הציבה את יגואר בשורה הראשונה של תעשיית הרכב בכל הקשור לפיתוח הנעה חשמלית, ובשנים הקרובות תיישם יגואר את הטכנולוגיה הזו בדגמי קרוסאובר נוספים, וגם בגרסאות חשמליות של דגמי לנד רובר.

יבואן: המזרח
אתר: www.jaguar.co.il

דגמי ה-4X4 של יגואר בישראל:

יגואר E Pace

יגואר F Pace


יגואר I PACE