שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מרצדס מחזירה לחיים את ה-G 4×4²

רכב השטח רב-היכולת, שייצור הדור הקודם שלו הופסק ב-2017, עומד לחזור לשווקים בשנה הבאה

עבור מרבית חובבי השטח, המרצדס G הוא בבחינת חלום שאינו ניתן להשגה. חלום – כי כולם רוצים אחד; לא ניתן להשגה – בגלל המחיר כמובן... והחלום הלא מושג הזה קיבל "בוסט" ב-2013, עת הציגה מרצדס את ה-G63 AMG 6×6 המדהים (קישור לכתבה). הדגם הזה, שמחירו כחדש עמד אז על כחצי מיליון דולר, היה כנראה יקר גם עבור העשירים ביותר, ולאורך שנות ייצורו נבנו רק כ-100 כלים.

כדי להציע את היכולות של ה-6X6 במחיר "סביר" יותר, קיצצה מרצדס את הסרן השלישי והחלה לשווק ב-2015 את ה-G 4×4², שנמכר תמורת סכום צנוע - יחסית - של 250 אלף דולר... הדגם הזה זכה להצלחה מסחרית גדולה יותר, אך הייצור שלו הופסק ב-2017, קצת לפני שמרצדס הציגה את הדור החדש של ה-G, שאיבד את הסרן הקדמי החי לטובת מתלה נפרד, ששיפר את יכולות הנסיעה על הכביש (קישור לכתבה).

image

ועכשיו עומדת החברה להחיות את ה- 4X4² מחדש, לטובת מי שרוצה רכב שטח עם עבירות אולטימטיבית בחבילה מפנקת ויוקרתית. תמונות ריגול של הדגם הזה צצות ברשת כבר יותר משנתיים, אך השבוע נחשפו תמונות של מה שנראה ככלי מוכן לייצור.

מדובר בגרסת ה-G63, שתקבל סרנים פורטליים כמו ב- 4X4² הקודם, שמקפיצים את מרווח הגחון ל-45 ס"מ מכובדים (קישור לכתבה הטכנית על סרנים פורטאליים). מנוע בנזין V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר שיספק 577 כ"ס יזיז את הרכב הכבד. תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים תעביר את הכוח דרך מכלולי ההנעה המוכרים של ה-G, הכוללים שלושה דיפרנציאלים ננעלים והילוך כוח (טיפ שטח על נעילות דיפרנציאל).

לעת עתה לא פורסם מועד מדויק להגעתו של ה-4X4² לשווקים, אך ה-G צפוי לעבור בקרוב מתיחת פנים וייתכן שההשקה של ה-4X4² תבוצע במקביל, וזה יקרה כנראה לקראת השנה הבאה.

image

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - גיל

27 בפברואר 2022 ב 12:09

לא יודע כמההכאלה נמכרו בארץ אבל בגדול מי רוצה כזה את הרגיל כן אבל זה כבר התחיבות קשה להחנות יקר לתחזוקה והדבר הכי בעיתי מושל צומת לב