שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

המסע המאתגר אל מזרח ירדן - מרץ 2022

לאחר כשנתיים (פלוס) שלא נסענו לעומק המדבר החיג'אזי בתחומי ירדן חזרנו במסלול חדש ומאתגר לנסיעות שטח ארוכות ומאתגרות ללב המדבר הערבי. הפעם בשיירה מלאה של 12 ג'יפים / רכבי שטח עם משתתפים נהדרים שלא נרתעו מהאתגר, מהקור ולא מנהיגות הלילה הארוכות ונהנו מכל רגע בהרפתקה המיוחדת!

1647550184317

חוזרים מזרחה אל לב המדבר הערבי

שינויים פוליטיים / מדיניים, הקורונה, סגירת מעברי הגבול, שינויים בשעות וימי פתיחת הגבול, מגבלות, חוסר היכולת לעבור עם כלי רכב 4X4 בגבול הדרומי ועוד בירוקרטיה חייבה אותנו לשנות את המסלול של מזרח ירדן ובעצם להפוך לו את הכיוון ולהוסיף לו עוד לילה וחצי יום בירדן.

קישור ליומני מסעות קודמים במזרח ירדן


וכך - לאחר כשנתיים וחצי שלא יצאנו מזרחה, התגבשה קבוצה מכובדת של אנשים טובים, חלקם היו כבר בירדן ואף במסעות מזרחה ולחלקם זו הפעם הראשונה למסע ההרפתקני ללב מדבר החיג'אז' כשהם מודעים למורכבות ולאורך המסלול המתוכנן מידי יום. ועם זאת ברור לכולם - הולך להיות כייף גדול!

1647550218621

יוצאים לדרך - היום הראשון למסע במזרח ירדן

מעבר הגבול הצפוני - גשר שייח חוסיין שממזרח לבית שאן, מתחיל לעבוד בשעות הבוקר המאוחרות ואנחנו כבר מוכנים עם שיירה בפתח המסוף.
כמה שעות של בירוקרטיה, טפסים וחתימות בצד הישראלי, בדיקות של כלי הרכב, החלפת מספרים ועוד טפסים וחתימות בצד הירדני ואנחנו מוכנים ומאושרים לכניסה לירדן.
מתחילים בכבישים ומטפסים מזרחה את מצוק ההעתקים במטרה שלא להיכנס לצפיפות של רבת עמון - בירת ירדן והעיר הגדולה בממלכה. על כביש עוקף אירביד - העיר השנייה בגודלה בירדן, אנו עוצרים לפלאפל וגם שווארמה הידועים בכול העולם כהכי טובים (ברדיוס של 25 ק"מ סביב) וממשיכים דרומה ומזרחה, עוקפים את זרקא - העיר השלישית בגודלה בירדן, עם כל אזורי התעשייה, אחסון והפקת האנרגיה, צומת ראשי עם תאונת דרכים בין משאית לרכב מקומי - אל דאגה אנחנו יודעים להסתדר גם בפקקים, כביש מדברי, מחנה פליטים סורי מגודר, שמור וענק בהיקפו והחושך יורד על המדבר. זה כנראה זמן טוב להתחיל את שלב נסיעת השטח להיום (או להלילה).
כ-12 ק"מ של שבילים טרשיים מביאים אותנו לעמרה - וילה מפוארת ועתיקה מתקופת בית אומיה (המאה ה-8 לספירה). שומר מנומנם מסכים לפתוח לנו את המקום, שנמצא תחת שימור של אונסק"ו ואנו נחשפים לסיפור המדהים של שליטי דמשק מהתקופה של תחילת הכיבוש הערבי עם ציורי הקיר, המרחצאות והעושר הרב של אותה התקופה.
עוד קצת כביש ואנו עוצרים למרגלות החאן הענק של חאראנה- מבנה אבן, עתיק וענק על דרך החאג' - עולי הרגל למכה. ומכאן רק עוד 65 ק"מ של שבילים מהירים, קטעי חמדה, חציית נחלים רחבים, פאנצ'ר אחד שמתוקן בן רגע, אלטרנטור שמחייב החלפת מצברים בין הטויוטות (תודה רבה לנדב על המצבר) ואנו בדרך לארוחת הערב (בלילה) ומקום השינה ליד המצודה הנטושה בלב המדבר - טובא! איזה יום מטורף!! סה"כ 260 ק"מ בממלכה ההאשמית של ירדן.
1647550194100

היום השני של מזרח ירדן

בוקר קר עם שמיים בהירים בטובא מתחיל עם היכרות עם אחת ממצודות המדבר הלא משומרות, מכיוון שהיא נמצאת בלב השטח ורחוק ממסלול הכבישים ו(מעט) התיירים שנוסעים מזרחה לראות ולהכיר את מצודות המדבר.
ארוחת בוקר בשטח ונסיעה על מישורי החמדה וגבעות הטרשים צפונה ומזרחה בדרך לכביש 5 הוא כביש "סאדם חוסיין", אשר קיבל את שמו בזכות המנהיג העירקי שמימן ובנה כביש בטון בלב המדבר במטרה שישמש את מיכליות הנפט המובילית את הנוזל דרך ירדן לנמל עקבה, בתקופה בה מיצרי הורמוז היו סגורים בגלל מלחמת איראן-עיראק.
באזרק, "הכחולה" למי ששאל, אנו עוצרים לתדלק, לקנות קצת אוכל וגם להחליף את האלטרנטור הסורר של הטויוטה, מסיפור החלפת המצבר אתמול בשטח בלילה.
לאחר כשעה ארוכה אנו יוצאים מזרחה על הכבישים החקלאיים הצרים החוצים את הימה היבשה של אל-אזרק בין שטחי חקלאות שונים, עכשיו אולי אפשר להבין למה האזור נקרא "הכחולה".
בסיום הכביש מתחיל השטח - שבילי חמדות מהירים מובילים אותנו מזרחה, כשמצפון משטחי בזלות "הגולשים" אלינו מג'בל דרוז' ובין לבין דיונות צהובות קסומות. הניווט בין הדיונות לחמדות לבזלות מחייב תשומת לב על מנת שלא להיכנס ללב הבזלות, אך ליהנות מיופיין, בטח בשילוב עם הדיונות. מיוחד!
באר מים ענקית השואבת מים באמצעות משאבה וגנרטור גדולים על מנת לספק מים לעדרים של הבדואים החיים בסביבה ומגיעים אליה עם משאיות מרצדס של שנות ה-70 שעדיין עובדות ונוסעות במדבר, כאילו יוצרו אתמול, מאפשר להבין במקצת את אורח החיים המודרני של הנווד הבדואי. אירוח ספונטני באוהל משפחתי של בדואים חושף אותנו לצורת החיים של הבדואים האמיתיים - אלו שעדיין גרים באוהל ועסוקים במרעה של עדרים למחייתם.
לארוחת צהרים אנו עוצרים למרגלות סכר ענק שבנתה הממשלה בלב המדבר במטרה לתפוס את מי השיטפונות ולאחסן אותם במאגר שבסיסי אדמת לסף שאינה מחלחלת. לאחריה מישורי מליחה (קע בערבית) אדירים, המאפשרים לנו נסיעה מהירה מזרחה חזרה לגבול הבזלות ולשביל המטפס עליהן עד לציר ה-TAP - ציר הנפט הערבי (טראנס ערביין פייפ ליין) המגיע מערב הסעודית, חוצה את רמת הגולן (אז הסורית) וממשיך עד לנמל צידון שבלבנון.

כתבה על צירי הנפט במזרח התיכון

נסיעה של כשעה על ציר הנפט מביאה אותנו קרוב לגבול בין ירדן לערב הסעודית ולא רחוק רחוק ממשולש הגבולות עם עיראק, מכאן אנו "חותכים" צפונה בימות יבשות - מליחות בעברית, קעות בערבית, מהירות ביותר ולאחר כשעה של נסיעה מהירה בחשיכה אנו מגיעים לכביש הידוע גם כציר ה-H, אותו כביש שנסלל לצד צינור הנפט הישן יותר שהוביל נפט מכרכור בעיראק במזרח לחיפה במערב ומשם באוניות לרחבי אירופה ובעיקר לאימפרייה הבריטית של אותה התקופה.

כתבה על המזרח התיכון שבין מלחמת העולם הראשונה למלחמת העולם השנייה

על ציר ה-H שהוא כביש צר ודי מצ'וקמק, בלילה בין משאיות ענק המגיעות מהגבול העיראקי או עושות את דרכן אליו אנו חוזרים מערבה, כ-200 ק"מ בלילה קפוא, בנוהל שיירה מתוקתק למופת. ובעשר בלילה מגיעים למלון בעיירה אזארק. כאן כבר מחכה לנו ארוחה דשנה וחמה, מקלחת חמה ומקום טוב לישון בו את הלילה. כשרק מטוסי קרב (אמריקאים או של הקואליציה) משדה התעופה הצמוד H4 מפריעים לנו מידי פעם (אבל למי אכפת...). יום מכובד של 480 ק"מ, מחציתם בשטח מסתיים בטוב.

1647550267040

היום השלישי של מזרח ירדן

בוקר קפוא של אפס מעלות עולה על המדבר המזרחי ואיתו סופות חול ואובך מן המדבר. אנו חוצים את אל-אזרק בתוך הסופה, כשמלמעלה מטוס קרב נוחת "נחיתת מכשירים" בתוך ענן אבק ענק. מפחיד ומרשים.
כביש סדאם חוסיין דרומה לכיוון ג'עפר כמעט ונטוש ורק החול מכה בנו ברוח צד אדירה. תחנות הדלק שלאורכו סגורות עם שערים נעולים ולנו לא נשארת ברירה אלא לחפש דלק בכפר הסמוך. התחרות עזה, אך המחיר קשיח ויקר בכמה אגורות לכל ליטר מתחנות הדלק ולנו אין ברירה אלא לתדלק מחביות וג'ריקנים עם מקומיים שמומחים בלשאוב (ולתות) דלק בצינוריות. לאחר כחצי שעה השיירה (12 כלי רכב) מתודלקת ומוכנה למדבר.
אנו חוזרים לדרכנו דרומה ונכנסים לקע ג'עפר - ימת המלח הגדולה במזרח התיכון, אבל הסופה מתגברת ואנו מתקשים ליהנות מהמשטח הענקי. סופות אובך וחול "תוקפות" אותנו ובשלבים מסויימים לא ניתן לראות את פנסי הרכב המהבהבים שלפנים, כך שאף בנסיעה איטית השיירה נפרדת והמוביל (הח"מ) נדרש לרדוף אחרי ראשי שיירה שונים ולקבץ אותם שוב לשיירה.
מכיוון ש"תמונת המצב" ברורה (ועיקרה ראות לכעשרה מטרים בקטעי החלשים של הרוח) מתקבלת החלטה לאורך "הערכת מצב" כי יש "לחתוך" מערבה, לטפס גבוה לגבעות החמדה ולנסות להתרחק מהסופה במדבר. ואכן לאחר כשעה של נסיעה בחמדות מהירות וטיפוס על גבוהות אנו מתקרבים למפעלי הפוספט של ירדן, הרוח נרגעת והסופה שוככת ואנו יכולים לעצור לארוחת צהריים מאולתרת לצד הסוללות של מפעלי הפוספטים הירדנים.
חוצים את הכבישים של מפעלי הפוספט ומגיעים לגשר תורכי ישן תחת קו הרכבת החיג'אזית - פרויקט תורכי שאפתני שרצה לחבר את ערי הבירה - איסטנבול, דמשק ורבת עמון עם מכה ומדינה שבלב המדבר (כיום ערב הסעודית) במטרה לאפשר קיום מצוות חאג' - עלייה לרגל למכה, באופן נוח ומהיר יותר מהליכה בשיירה רגלית, אך מלחמת העולם הראשונה ונפילת האימפריה העותמנית (התורכית) חדל את הפרויקט והשאיר קווי רכבת, שרק חלקם משופצים ועוד פעילים במזרח התיכון.

כתבה על הרכבת החיג'אזית

אנו ממשיכים דרומה בתוך המדבר ולעת ערב, ועוד לפני חשיכה (אני מקווה שהדבר ירשם לטובת המוביל, בספר דברי הימים של מזרח ירדן) אנו מגיעים ל"קלעת פצ'ועה", מצודה תורכית עתיקה על דרך החאג' אשר שימשה את שיירות עולי הרגל בדרך למכה. כאן אנו פורסים אוהלים, אוכלים ארוחת ערב ופורשים לישון מוקדם תחת שמיים מלאים בכוכבים. יום "חביב" של כ-350 ק"מ.

1647701470930

היום הרביעי של מזרח ירדן


בוקר קפוא עם שמיים בהירים מעיר אותנו למרגלות המצודה הישנה היא קלעת פצ'ועה. ארוחת בוקר, קיפול המאהל ואנו חוזרים לדרכים הטרשיות ומגיעים חזרה לצד מסילת הברזל הישנה, הפעם בכיוון הירידה מערבה על מסעף הרכבת בדרך לעקבה. עד לפני כמה שנים היה מסעף הרכבת פעיל והוביל פוספטים מתחת ההטענה - באטן-רול לעבר נמל עקבה. אך כבר שנים שאינו פעיל ורק מעט עובדי רכבת נשארו לשמור על התחנות והמבנים שלאורכה.
עם הירידה הופך הציר לחולי יותר ויותר ולנו הג'יפאים מספק מרגוע. הקצב עולה, הדרך הופכת נוחה יותר ויותר והדיונות החוליות מזמינות. אתגר קטן וראשון מחכה לנו בחציית של מנהרת הרכבת בדרך למטה. תלולית חול ענקית נערמה עם השנים בכניסה למנהרה ואנו נדרשת קצת "לתת בגז" ולהגיע בקצב הנכון כדי לצלוח את האתגר. לאחר המנהרה מחכה לנו דיונה ענקית "הנשפכת" מההר ומספקת לנו מגרש משחקים נהדר במטרה להעפיל לראש הדיונה ולחצות שת "הסכין" בדרך לצידה השני. כמה ניסיונות, חילוץ "בקטנה" עם הכננת ואנו ממשיכים בירידה מערבה לכיוון המדבר הדרומי - וואדי ראם.
צהריים בפלאפל המקומי של העיירה דייסה (גם הפלאפל הזה ידוע בכל האזור והעולם כפלפאל הכי טוב בירדן) כשקבוצתנו אף מושכת שני תיירים פולנים המופתעים לגלות ישראלי עובד ומכין פלאפל בלב המדבר הירדני...
יש עוד אור והקבוצה מותרגלת היטב בנוהל שיירה מה שמאפשר לנו לנסוע בשטחים הפחות מתויירים שמצפון לוואדי ראם, לעלות ולרדת בדיונות בתוליות ואף להגיע עד לחרז'ה - ארץ הקשתות, לטפס על הקשת הקטנה של חרז'ה, לרכוב על גמל של בדואי, לבקר בבור מים של בדואים ועם רדת החשיכה לחזור דרומה לכיוון המאהל.
על הדרך עוצרים לתדלק ובנוהל הירדני מחכים איזה שעה שהמיכלית שהגיעה לפני כשעתיים תואיל בטובה גם למלא את מיכלי הדלק של התחנה - כמה אופייני לירדן!
מאהל טוב, עם חדרים משודרגים עם נוף למדבר ושירותים ומקלחת צמודים לאוהל (לייתר דיוק חדר), ארוחת ערב טובה שמוציאים לכבודנו מתוך האדמה ולילה טוב.
130 ק"מ של רק שטח ומדבר, כשרובם בחולות. תענוג!

1647701519553

היום החמישי של מזרח ירדן

מתחילים את היום בנסיעה לשער השמורה של ואדי ראם, קונים כרטיסים, נהנים מהנוף בפתחה של הוואדי עם ג'בל ראם ממערב, ג'בל אום עשרין ממזרח וכמובן "שבעת עמודי החוכמה של לורנס איש ערב".
ביקור במעיין המטפטף ונסיעה דרומה ומערבה לעבר הרי הגרניט התוחמים את אבן החול הנובית עד לירידה החדה בשטח לעבר עקבה. שביל מדהים של 50 ק"מ, המתחיל בחולי ומסתיים בטרשי המביא אותנו לקרבת עיר הנמל הירדנית.
מכאן אנו נוסעים למעבר גבול "יצחק רבין", למקום בו נחתם הסכם השלום בין ישראל לירדן בשנת 1994. מעבר הגבול בירדן ובישראל יעיל ומהיר ואנו נפרדים ועושים דרכנו צפונה.

1647550216652

תודה ענקית לקבוצה הנהדרת שהוכיחה שאתגר זה רק בראש וכל השאר "קטן עלינו"!


1647550192745

תמונות מהיום הראשון במזרח ירדן:

1647550187191

1647550185181164755018624916475501882991647550189182164755019015116475501910731647550191900164755019343816475501946921647550195320164755018337416475501962071647550196920164755019805416475501989221647550199534164755020022616475502009251647550197341164755020160716475502025071647550203322164755020393616475502045201647550205178

תמונות מהיום השני במזרח ירדן:


1647550214454164755020581016475502063491647550207107164755020795916475502085931647550209255164755020978416475502107551647550211548164755021240316475502129861647550213745164755021518116475502159191647550217294164755021789216475502193961647550220050164755022061016475502214441647550222200164755022292316475502237461647550224217164755022465416475502253011647550225824164755022628716475502269551647550227721164755022846316475502291611647550229875164755023097316475502317931647550232896164755023350516475502340001647550234463164755023494116475502354411647550236251164755023703916475502377971647550238411164755023919516475502399271647550240735164755024156116475502423981647550243265164755024470316475502440671647550245447164755024633216475502470421647550247886164755024867516475502495451647550250347164755025103816475502517671647550252474164755025314416475502538571647550254638164755025607216475502553781647550256924164755025783616475502583471647550258926164755025949016475502600211647550260573164755026119916475502617841647550262388164755026304816475502634681647550264150164755026455916475502652121647550265879164755026636416475502676721647550268401164755026902116475502697051647550271131164755027047416475502718581647550272633164755027329816475502739991647550274612164755027502816475502756771647550276176

164770145936216477014600141647701460641

תמונות מהיום השלישי במזרח ירדן:


164770146216016477014613451647701462696164770146321016477014638861647701464722164770146542816477014661261647701466785164770146716816477014677231647701468454164770146910616477014696331647701470302164770147146616477014718921647701472506164770147293716477014733481647701473947164770147440316477014749461647701476252164770147564316477014770011647701479444164770147770716477014786891647701480324164770148091916477014817711647701482388164770148305016477014835711647701484375

תמונות מהיום הרביעי במזרח ירדן:​​​​​​​

1647701488708164770148503116477014858571647701486489164770148761316477014894471647701490625164770149181916477014926731647701493456164770149420216477014948801647701495600164770149626616477014969251647701497585164770149833716477014989331647701499607164770150143316477015023441647701503064164770150488316477015036491647701504352164770150548116477015063821647701507086164770150760016477015081091647701508756164770150995216477015109761647701511839164770151281216477015134281647701514172164770151500816477015157491647701515432164770151618616477015167151647701517338164770151786516477015184611647701518974164770152003216477015205121647701520912164770152139816477015220481647701523680164770152262416477015231461647701524324164770152475016477015252821647701525925164770152663216477015271951647701527769164770152831916477015289181647701529618164770153006616477015307301647701531265164770153187616477015325041647701533003164770153359416477015349621647701535716164770153658816477015341661647701537199164770153780216477015385171647701539175164770153989816477015406861647701541584164770154246616477015432511647701543978164770154440116477015458821647701546554164770154693316477015476221647701548039164770154876216477015494711647701544910

תמונות מהיום החמישי במזרח ירדן:​​​​​​​



164770155074516477015500941647701551249164770155182016477015528571647701553887164770155501116477015560491647701556806164770155767116477015583901647701559294

ועד תמונות יפות שצילמו המשתתפים:

16477048618341647704859882164770486142916477048623451647704863090164770486266316477048633401647704863734164770486452416477048648821647704865274164770486554016477048658111647704866142164770486771616477048666051647704866811164770486728916477048680711647704871466164770486856816477048708481647704871935164770487228516477048726851647704873177164770487450216477048736501647704873954164770487479116477048752111647704875639164770487705416477048759321647704876258164770487670416477048774431647704877809164770487817316477048786321647704879203164770487966116477048802231647704880549164770488086916477048815041647704882313164770488187716477048827161647704882867164770488328216477048836431647704884031164770488459216477048851361647704885460164770488580816477048863171647704886817164770488735816477048879001647704888434164770488884716477048919971647704889448164770488981716477048901581647704890715164770489117316477048917301647704892373164770489264416477048928831647704893207164770489356116477048938951647704894347164770489516016477048955831647704898165164770489617016477048974831647704895846164770489641016477048967591647704897085164770489869716477048991321647704899418164770490196916477048996021647704904820

1647720587660164772058635216477205868571647720589782164772059055516477205919121647720593530164772059467516477206000941647720588354164772059556216477205991991647720601833164772060245716477206031351647720604060164772061019916477206071671647720608328164772060495116477206116161647720613307164772060664516477206145861647720612562

164772088525116477208864611647720887627164772088860016477208907431647720889989164772089215516477208929961647720891454

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת - שאולי

19 במרץ 2022 ב 20:10

מסע נהדר בנופי מדבר שאינם בישראל ומרחבים אין סופיים.
עופר מדריך מקצוען, התוכנית אצלו היא רק טיוטא והוא מתאים אותה למציאות בשטח, תקלות, מזג אויר, צוות הנהגים, הירדנים ועוד. הכל מול מטרת העל שהיא לטייל ולהנות. עופר מוביל את הקבוצה בבטחה ומקפיד להזהיר את המשתתפים מפני סכנות בכל שלב במסע. עופר סבלני ורגוע, מחייך תמידית ונראה שתקלות רק משמחות אותו עוד, יש לו ידע רחב וקבלנו ממנו סקירות רבות ומעניינות בתחומים רבים.
תודה עופר על מסע נהדר.

2

idol1969982

22 במרץ 2022 ב 21:11

מסע מופלא בנופים מדבריים יפים להפליא, מאורגן למופת עם הסברים מרתקים.
עופר מדריך ומוביל טיול מהמשובחים שיש, הופך את הטיול לחוויה שברגע שעברנו את הגבול חזרה, אנחנו כבר חושבים על הפעם הבאה...
תודה לך על מסע מדהים, סופרים את הימים למסע הבא...

3

אורח/ת - רז

31 במרץ 2022 ב 12:02

1250 ק"מ מהנים

4

אורח/ת - אלעד

31 במרץ 2022 ב 12:15

היה תענוג לבלות איתכם, תודה רבה

5

אורח/ת - רועי ונדב

31 במרץ 2022 ב 12:16

תודה רבה לכולם על הטיול המהנה,
וכמובן לעופר על ההובלה והאירגון

6

אורח/ת - מאיר

31 במרץ 2022 ב 12:17

חברים, היה מדהים!
פגשנו קבוצה מדהימה של אנשים מקסימים. מלח הארץ. היה תענןג לטייל אתכם.

ועופר - אתה כריש! שלו, חכם, בקי, מצחיק. אתך הרומן שלנו רק מתחיל…

7

אורח/ת - ארנה וגיל

31 במרץ 2022 ב 12:18

חברים יקרים, תודה על חמישה ימים מהנים, מלמדים ומרחיבי אופקים בכל המובנים
עופר, שמחנו להכיר ולהבין שזוהי רק ההתחלה.
תודה גדולה על הובלת מסע בצורה מושלמת יותר מזה לא צריכים!!!!
להתראות במרוקו

8

אורח/ת - הדר

31 במרץ 2022 ב 12:18

היה טיול מדהים .
התרבות אליה נחשפנו , האנשים , האוירה , המקומות עם הנופים עוצרי הנשימה.
וכמובן המדריך האיכותי , הידען , הנינוח , השלו שפשוט עשה את הטיול .
אז תודה לכל אחד ואחת שתרמו להצלחת המסע לירדן .

9

אורח/ת - מיכל ועידו

31 במרץ 2022 ב 12:19

תודה לכולם על חוויה משותפת מאופק עד אופק, היה לנו העונג להיות עם כולכם בחמשה ימים מאתגרים ויפים...
לעופר, מצטרפים לתודות הרבות פה, זכית בהם ביושר!
בטוח שנתראה עם כולם על ההדורים...

10

אורח/ת - יונתן

31 במרץ 2022 ב 12:20

גם אני מצטרף למילים החמות ורוצה להגיד תודה ענקית לעופר האלוף על טיול מטורף וחוויה בלתי נשכחת!
אתה מקצוען ברמה הכי גבוהה שפגשתי, סבלני, העשרת אותנו בהמון ידע ותמיד בחיוך.
ניפגש בשבילים

11

אורח/ת - אורנה

31 במרץ 2022 ב 12:20

סיכום מדויק למסע מושלם

12

Ogash Ofer

31 במרץ 2022 ב 12:34

חברים יקרים - המון המון תודה על הרפתקה מיוחדת ונדירה.
בזכות הביטחון שהענקתם לי יכולתי למשוך "חזק קדימה" ולנהוג לתוך הלילה.
היה כייף, מאתגר ומאוד מעניין במסע ל"עולם הולך ונעלם".
להתראות בדרכים ובמסעות.