שטח 4X4 > קטלוג קרוס-אובר

לקסוס 2022

מותג לקסוס התחיל את דרכו בסוף שנות ה-80, אז החליטה טויוטה להוות אלטרנטיבה לשלישיית הגרמניות שהובילו עד אז את שוק רכבי היוקרה. בתחילה לקסוס יצרה רכבי סדאן גדולים ומפוארים, ובסוף שנת 1997 חשפה את סדרת RX והפתיעה את העולם

טויוטה יצרה את המותג לקסוס בסוף שנות ה-80 כדי להוות אלטרנטיבה לשלישיית הגרמניות שהובילו עד אז את שוק רכבי היוקרה. בתחילת דרכה התמקדה לקסוס ברכבי סדאן גדולים ומפוארים, אך בסוף שנת 1997 הפתיעה את העולם כשחשפה את סדרת RX.

RX היה התשובה של לקסוס לרכבי ה-SUV הגדולים והמפוארים של התקופה, אך בניגוד אליהם הוא אימץ תצורה של מרכב אחוד המקובל כיום ברכבי הקרוסאובר ואף הציע גרסאות נטולות הנעה כפולה. לכך הוסיף RX מנועים חזקים ורמת פאר של מכונית סאלון, ומהר מאוד הפך ללהיט מכירות ולאמת מידה בקרב רכבי הפנאי היוקרתיים, כאשר בסופו של דבר יתר מותג היוקרה אימצו את התצורה של ה-RX.

בדור השני התקינה לקסוס ב-RX מערכת הנעה היברידית ובכך הייתה לחלוצה בשימוש בטכנולוגיית הנעה זו בעולם רכבי היוקרה וברכבי פנאי בפרט. הצלחת ה-RX הובילה את לקסוס להרחיב את קו רכבי הקרוסאוברים שלה, לצד דגמי SUV מפוארים על בסיס דגמי הלנד קרוזר הקשוחים.

image



השנה הוציאה לקסוס לשוק את הדור החדש של NX שמביא איתו שדרוג בעיצוב, באיכות תא הנוסעים ובמערכות הבטיחות האקטיביות. בשורה נוספת בלקסוס NX היא בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. לצד גרסה בעלת הנעה היברידית קונבנציונלית ישנה לראשונה גם גרסא היברידית נטענת (PHEV) לה סוללה המאפשרת טווח נסיעה חשמלי מלא של למעלה מ-70 ק"מ, וכאשר הרכב לא במצב חשמלי מלא הוא חוזר לפעולה היברידית משולבת בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין.
את טכנולוגית ה-PHEV הייחודית של לקסוס אנחנו צפויים לפגוש בשנה הבאה גם בדור הבא והמתקדם של סדרה RX.

למרות שהיא מובילה ביישום הנעה היברידית, בלקסוס לא מזניחים גם את פתרון ההנעה החשמלית המלאה. UX300e הוא הדגם הכל חשמלי הראשון של לקסוס, ולא בכדי נבחרה סדרה UX להיות החלוצה ביישום טכנולוגיה זו בזכות האופי הצעיר והטכנולוגי התואם לפרופיל הלקוחות העירוני של הדגם. UX300e משלב ביצועים ברמה גבוהה, טווח נסיעה גדול של למעלה מ-300 ק"מ וטכנולוגיית טעינה מהירה המרחיבה את מעטפת השימושיות של המכונית.

הדגם החשמלי הבא של לקסוס יהיה RZ והוא מבוסס על פלטפורמה חשמלית מודולארית מתקדמת שתהיה משותפת גם לדגמי העתיד החשמליים של המותג. מלבד טכנולוגיית ההנעה החשמלית מהמובילות בתעשיית הרכב, לקסוס RZ ממציא מחדש את גלגל ההגה ואת חווית הנהיגה הודות להגה נטול מסגרת עליונה בהשראת עולם התעופה. הגה זה, יחד עם ממשק תפעול ייחודי באמצעות מגע והדור הבא של מערכות הבטיחות האקטיביות יספקו את הגשר לדור המוצרים העתידי של לקסוס שיהיה נועז יותר, חדשני יותר וירוק יותר.

יבואן: יוניון מוטורס
אתר: https://www.lexus.co.il/

רכבי הפנאי והקרוסאובר של לקסוס בישראל:

לקסוס UX

image

לקסוס NX

image

לקסוס RX

image

קישור למדריך האינטרנטי - רכבי קרוסאובר

לצפייה בקטלוג המלא - קרוס-אובר 2022