שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מנחל דישון למטולה, דרך תצפיות לאצבע הגליל - 27/8/22

"בשבת השכם בבוקר" (חנה סנש 1940) יצאנו לטיול ג'יפים באצבע הגליל בעקבות יומנה של חנה סנש

image

נפגשנו בצומת מחניים עם קבוצה של ג'יפים רכים וג'יפים קשוחים שהגיעו מכל רחבי הארץ לטייל באצבע הגליל. לאחר התארגנות קצרה יצאנו בשיירה למעלה נחל דישון, ערוץ נחל קסום המקושט בעצי אלון מצוי, אלון התבור, אלה ארץ ישראלית, אלה אטלנטית, עצי חרובים וזיתים. תחת צילה של קבוצת עצים עצרנו להסבר על החורש הים תיכוני ומאפייניו.

image

משם המשכנו לתצפית קרן נפתלי שאפשרה לנו לחזות בנוף עוצר נשימה החולש על כל עמק החולה, רמת הגולן והחרמון. העלנו את היתרונות והחסרונות בייבוש האגם, לא לפני שהקשבנו לקטע מיומנה של חנה סנש שמתארת את אותו המקום בדיוק, עמק החולה, לפני כשבעה עשורים : "בערב היינו בחולתא, אפשרות מצוינת לשחות ולשוט בסירה. מקום שהירדן נופל לים החולה, נוף פראי, קני פאפירוס, שושני מים, פלמינגו והמים השקטים הירוקים, המשקפיים את כל היופי שמסביבם.

image

משם המשכנו עוד נסיעה קצרה, שם עצרנו לארוחת בוקר תחת עצים בני למעלה מ-1000 שנה. שם, על רקע ניגון השיר "דודו" , שמענו הסבר על מצודת ישע/ כו"ח על שם 28 לוחמי הפלמ"ח שנהרגו על כיבוש המצודה במלחמת העצמאות, וביניהם מפקד המחלקה בגדוד השלישי של הפלמ"ח דוד צ'ירקסקי אשר בעקבות שירו של חיים חפר "דודו" הפכה דמותו לסמל של דור הפלמ"ח.

image

המשכנו לנקיקי יפתח לירידה קצרצרה בינות הסלעים, מערכת גיאולוגית מרשימה של סדקים החודרים למעבה האדמה. שם מצאנו כמה חצבים המבשרים על הסתיו הקרב.

image

מכאן, נסענו "בדרך נוף נפתלי" המרהיבה שמאפשרת לכל אורכה תצפיות לעמק השרוע תחתינו. בדרך עצרנו למרגלות הרכבל של מנרה להצצה במכרות הברזל - קירית פלדה ענקית בלב החורש. זהו סיפור על תקוות לעושר גדול, של גיאולוגים ומהנדסים ופקידי חברות כרייה. זה גם סיפור על עמק הרור הישראלי שלא הוקם מעולם לצד קריית שמונה.

בתצפית מושב מרגליות שמענו הסבר על מאורעות תל חי ומשמעותם עד ימינו, פסל האריה השואג של מלינקוב, ציונות ושוב- איך אפשר בלי קטעי היומן של חנה סנש:

" בהרים יכולים להאמין וצריך להאמין

בהרים עולה השאלה מאליה:

את מי אשלח?-

שלח אותי !

לשרת את הטוב והיפה-

האוכל?

image

המשכנו דרך מטעי מטולה השופעים בעצי פירות. תחושה של צמיחה וחיות, של פריחה וירוק אשר מלווה לכל אורכה בגדר הגבול המפרידה אותנו רק בעשרות מטרים בודדים ממדינה/ ארגון עוינים.

את סוף הטיול סיימנו בשמורת הטבע עין תינה- מעיין נובע שנמצאת למרגלות המערביים של רמת הגולן. שם אכלנו ארוחת צהרים מאוחרת, ולקינוח הרטבנו את עצמינו בברכת המים הצלולים והקרירים שפורצת מבין שכבות הסלע הגעשי. להרפתקנים, הוצע גם לעלות ולחוות את שני המפלים שנמצאים 10דקות הליכה בתוך המים.

שמחתי על השתתפותכם ומאחל לכולנו שרק נמשיך להיפגש בטיולים ברחבי ארצנו היפה,
נמרוד.

image

image

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - יוסי פריד

31 באוגוסט 2022 ב 10:54

נמרוד הוביל את הקבוצה בצורה מופתית עם הסברים מעניינים ועניניים כמו כן הקבוצה הייתה טובה ואיכותית. תודה

2

אורח/ת - יריב דורטן

31 באוגוסט 2022 ב 11:03

טיול מלא תוכן הנאה צרופה

3

אורח/ת - ערן אסלן

31 באוגוסט 2022 ב 13:20

נמרוד הראה בקיאות מדהימה ויוצאת דופן, היה חביב מאוד , סבלני ואחראי מאוד. הידע ההיסטורי שלו מעמיק וכך גם ההתמצאות בסביבה. ניכר כי מדובר במדריך מקצועי ומנוסה. המסלול היה מרתק עם נוף ברובו הגדול לבקעת החולה ולאחר מכן למטולה ולבנון .


4

אורח/ת - משתתפת בטיול

14 באוקטובר 2022 ב 10:58

נמרוד,
יצאנו איתך פעם ראשונה ונהנינו מאוד.
כמו כן פגשנו קבוצה של אנשים איכותיים.
תודה רבה