מותג טיולי ההרפתקאות העולמי של איסוזו חזר במסע מאתגר לממלכה האשמית של ירדן.
30 טנדרים די-מקס של איסוזו יצאו לחצות את הממלכה האשמית של ירדן מצפון הבקעה, דרך ים המלח, מצוק ההעתקים הירדני, פטרה, הקשתות של חרז'ה ולעומק המדבר הדרומי - ואדי ראם, בואכה הגבול עם סעודיה וחזרה לעקבה
UMI - יבואנית איסוזו לישראל, החליטה לחזור אל המסעות ההרפתקניים והאתגריים של מותג הטנדרים הנמכר בישראל - קישור לכתבה די-מקס השוואתית "איסוזו צ'אלנג'" - סדרת מסעות 4X4 פורצי גבולות וייחודיים (גם) בעולם.
המסע של אוקטובר 2022 איגד 30 טנדרים מסוג D-MAX לשתי קבוצות עם משתתפים נהדרים, בהדרכת עדי וייזל ועופר אוגש ובליווי צלם מוכשר - בני דויטש, וכתבת טיולים הרפקתנים של ישראל היום - מיכל יעקב יצחקי.
לבחירת המשתתפים ערכה UMI יום מיונים ללקוחות המותג בהדרכה של 4 מדריכי נהיגה של אתר השטח - קישור לתמונות ולסיכום של יום המיונים, ולאחריו גובשו שתי הקבוצות והחלו ההכנות לקראת מעבר כלי הרכב והמשתתפים מישראל לירדן.
צילם וערך: בני דויטש
30 טנדרים של איסוזו נאספים עם בוקר במעבר הגבול בית שאן, כשהם מצוידים בכלל המסמכים הדרושים ומוכנים לקראת הליך החציה הדורש סבלנות והתמודדות עם בירוקרטיה משני צידי הגבול. כשאין רגע דל ולאחר סיום החלק הישראלי, חוצות הקבוצות את גשר נהר הירדן מישראל לירדן וחיש קל עוברות לשלב של הכנת הרישיון הירדני לכלי הרכב הישראליים והחלפת מספרי הרישוי מהצהוב (הישראלי) ללבן (הירדני). הקבוצה של עדי וייזל חוצה ראשונה את המחסום ונכנסת לירדן, וכשעה לאחריה גם הקבוצה השנייה חוצה מזרחה.
לכל קבוצה מוצמד שוטר של משטרת התיירות הירדנית ומדריך ירדני מלווה - כמתחייב לפי החוק הירדני ותנאי הויזה הקבוצתית.
שתי שיירות ארוכות וצבעוניות של איסוזו החוצות את הבקעה הירדנית מושכות המון תשומת לב והמקומיים, כשחלקם גם נוסעים ואוהבים איסוזו (יש להם גם משאיות ואטובוסים קטנים של איסוזו), שולפים טלפונים ומצלמים - כותרת היום ברשתות החברתיות בירדן - איסוזו צ'אלנג' הגיע לממלכה האשמית!
בית קפה מקומי, חנות מכולת ודוכן פירות בלב הבקעה הירדנית משמשים לנו לנקודת עצירה, קצת הסברים ואנו ממשיכים דרומה לעבר ים המלח מהצד הירדני (המזרחי). השמש לקראת שקיעה ואנו מצליחים לחצות את אזור המלונות הירדניים, וגם לחזות בשקיעה המדהימה מעבר למדבר יהודה בצד הישראלי של ים המלח בעודנו עומדים על שפך נחל ארנון (הקבוצה השנייה, הראשונה רואה את השקיעה מקצה המפעלים של ים המלח בצד הירדני).
החושך יורד על ירדן ואנו פונים לכביש הצר והמפותל המטפס מהערבה הירדנית דרך ואדי נמלה - דרך הבשמים בצד הירדני, לכפר ואדי מוסא הצמוד לפטרה.
הקבוצה של עדי עוצרת מעל פטרה במלון חדש שנחנך לא מזמן והקבוצה של עופר ממשיכה למלון הבנוי ככפר בדואי עתיק המשקיף מערבה לעבר ישראל.
יום ארוך עבר על כוחותינו, ארוחת ערב ושינה טובה - לילה טוב איסוזו!
בוקר טוב וקריר פטרה! שתי הקבוצות יורדות לתוך האתר המיוחד ונבלעות בתוך הנקיק המסתורי המוליך לעבר "האוצר" - הסלע האדום. סוד הקסם של פטרה נחשף למשתתפים המשתהים והמצלמות מקליקות ללא הרף.
את ארוחת הצהרים אנו עושים במסעדה מקומית ברחוב הראשי של ואדי מוסא המוביל ממרכז פטרה לעבר מרכז הכפר הקרוי על שם משה רבנו, ולפי האמונה המוסלמית המקום בו משה היכה בסלע ויצאו ממנו מים נמצא במעיין במעלה הואדי.
לאחר הצהרים אנו עולים על "דרך המלך" - אותה דרך עתיקה, שכיום היא כביש אספלט סלול. נוסעים לאורך מצוק ההעתקים הירדני, חוצים את שיא הגובה, כמעט 1,700 מטרים ויורדים דרך ראס-אל נקב - ראש המעלה, לעבר המדבר הדרומי, בואכה ואדי ראם.
מעכשיו וליומיים הבאים יש רק חול! צהוב או אדום, כשסביב סלעים מרשימים של אבן חול נובית. הכיף המוטורי מתחיל וזו הנקודה לשחרר דרור ולטוס עם הטנדרים על הדיונות ובין לבין על השבילים החוליים המהירים. הדימקסים משתפים פעולה ועושה רושם שהם נהנים, לא פחות מהמשתתפים, על אף היותם מכונות של ברזל. עוד שביל מהיר ועוד דיונה, עולים, יורדים, מעיפים חול וחוזר חלילה. בסופו של יום ולאחר שקיעה במדבר מגיע החושך - זה הזמן להדליק אורות, להסתדר בשיירה ארוכה ולנסוע דרומה לאזור המאהלים של ואדי ראם. השמים מתקדרים, הברקים מבזיקים ונראה כי סופת גשם בדרכה אל המדבר. בפועל רק הפסקת חשמל אזורית - בגלל הברקים, פוקדת את המדבר והגשם ממאן לרדת... ארוחת הערב הטעימה במחנה הופכת מיוחדת בזכות הנרות (יש הפסקת חשמל! בכל המרחב) אך לקראת סופה של הארוחה ולשמחת כולם חוזר החשמל ואנו מתחלקים לחדרים (כיום כבר אין באמת אוהלים במאהלים...), מקלחת חמה או פושרת בזרזיף מים וכולם נרדמים במדבר.
יום שכולו מדבר ללא ציוויליזציה עד לגבול הדרומי שבין ירדן לערב הסעודית וחזרה צפונה - 145 ק"מ, נהיגה של כיף מוטורי טהור - וזה הזמן להודות לנציג איסוזו שהגיע מחו"ל על מנת לחוות את המסע המיוחד.
לאחר ארוחת בוקר במאהל, קניות לצהרים שעשו המדריכים בכפר הסמוך (כל הביצים מהמכולת ועוד המון מצרכים), נאספנו כולנו בשער השמורה של ואדי ראם. למרגלות ג'בל ראם - ההר הגבוה במדבר הדרומי, ג'בל אום-עשרין - הנמוך במטר מג'בל ראם ושבעת עמודי החוכמה של לורנס איש ערב - המרשימים בעוצמתם. מכולת מקומית בכפר ראם שמחה למכור לנו במחירים של מקומיים (לדוגמה: פחית שתייה בשמינית המחיר לעומת המחיר לתייר במלון או במאהל). שתי השיירות נוסעות יחד במדבר הירדני. עצרנו וטיפסנו למעין השכבה המטפטף של עין אל קטר, המשכנו דרומה למשחקי דיונות - חלק בלתי נפרד ומתבקש מהנסיעה בשמורה. ושוב עולים ויורדים, נוסעים מהר וגם שוקעים וכמובן מחלצים בדיונות הטובעניות או בראשי הסכינים - כיף אדיר! בטח כשהוא קורה בשיירה שכולם דימקסים מפנקים.
את ארוחת הצהרים אנו מכינים בשטח במסגרת תחרות מקומית (נחשבת) של "מלך השקשוקה" וזאת לצד תיקונים קלים של צמיגים וגם ציריה שמשחקי הדיונות, הקפיצות והפניות המהירות (בכל זאת יש צלם בשיירה) הקשו עליהם.
המשכנו בדרכנו לעבר הגבול הדרומי בטיפוס לג'בל אום-אדמי. גדר תיל כפולה ונמוכה מסמנת כי כאן קו הגבול בין ירדן לערב הסעודית וזו נקודה טובה לעצור ולפתוח מפה. מכאן הדרך ארוכה צפונה ושוב הדיונות לא מרפות וקוראות לנו לטפס ולרדת וכמובן גם לשקוע ולחלץ. אפילו כשיורד החושך האדרנלין לא מפסיק ועוד כמה דיונות... ולסיום שביל חולי מהיר בחשיכה ולאחריו חוזרים בחושך אדיר לעבר האזור המיושב של הבדואים הירדנים והמאהלים הרבים שקמו סביב השמורה - איזה יום מדהים ומרגש! ואיזה לילה קסום! לילה טוב איסוזו!
ארוחת בוקר במאהלים הקסומים של וואדי ראם, שתי הקבוצות מתאספות יחד בקע דייסה הענק לנסיעה קבוצתית מהירה על המליחה - מרשים ביותר!
ומכיוון שאי אפשר בלי עוד קצת דיונות - חוזרים לשטח החולי. ושוב הדימקסים עפים על השבילים החוליים, עולים ויורדים על הדיונות - כאילו רק לכך הם נבנו. נציג המפעל היפני שהצטרף לשיירה מתלהב לא פחות ואנו ממשיכים "על הגז". שבילים מהירים של 100 קמ"ש ויותר, דיונות ענק עליהן עולים ויורדים ושוב קצת שוקעים... לסיום הבוקר ביקור באתר הישן של הרכבת החיג'אז'ית - אותה רכבת תורכית מלפני מלחמת העולם הראשונה שרצתה לחבר את איסטנבול עם דמשק עם רבת עמון ולסיום מכה - העיר הקדושה לאיסלם במרכז החיג'אז', חצי האי ערב (קישור לכתבה על הרכבת). ניפוח אוויר בצמיגים, תדלוק אחרון בירדן וירידה על דרך המלך הסלולה עד לעקבה. סיור קצר בעיר הדרומית ומעבר גבול מהיר ביותר ואנחנו חזרה בישראל עם מספרי רישוי צהובים.
המון תודה לחברת UMI - יבואנית איסוזו לישראל ולצוות שהשתתף במסע, על היוזמה, הפינוקים והעזרה לאורך כל הדרך. ותודה ענקית למשתתפים - לקוחות איסוזו על הרוח ההרפתקנית, החוויה האישית והקבוצתית המיוחדת והעזרה של כולם, בחילוצים, במאספים, בתיקונים, בהכנת השקשוקה ובכלל - כן יירבו!
"אורחות גמלים, שקשוקה במאהל - ושקיעת שמש מדהימה מעברו האחר של ים המלח • כתבתנו הצטרפה למסע "איסוזו צ'אלנג'" בנופי ההוד של ירדן "
קישור לכתבה על המסע בעיתון ישראל היום
"הוא התחיל הרחק ביבשת אפריקה, המשיך משם לאוסטרליה והגיע עד סין – אבל עכשיו עושה קאמבק בחולות ובמדבריות של ירדן. אז מה עומד מאחורי האתגר האולטימטיבי עבור רכבי השטח ומדוע חייבים לעבור אותו עם טנדר מצויד של איסוזו? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האירוע הגדול של 2022"
למסעות הבאים בארץ - הקליקו כאן
למסעות הבאים בעולם - הקליקו כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקליקו כאן
תגובות