שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מועדון רקסטון אל רמת סירין, נחלי יששכר והתבור - 01/04/2023

מועדון רקסטון יצא לפגוש את האביב באחד האזורים שבהם הוא מופיע במלוא הדרתו - רמת צבאים ורמת סירין והנחלים שביניהם. טיול שכולו תענוג צרוף של כלי רכב מפנקים וחבורה נפלאה של ילדים ומבוגרים

1680687979542

כבר בנקודת המפגש אני שמח לפגוש כמה חברים מטיולים קודמים וגם פנים חדשות של בעלי רקסטון. לא כולם מנוסים כמו הוותיקים, ומאחר ואנו עומדים בלוח הזמנים אפשר לשוחח מעט על הרכב ולענות על שאלות.

האחרונים מגיעים והשיירה המכובדת של מועדון רקסטון יוצאת למסלול. אריה ריינר הוותיק מקבל את תפקיד סוגר השיירה ומעניק לי שקט בניהולה. מאחר ואני מכיר את האזור ויודע כמה מרגש הוא באביב אני יודע שאין טעם להכביר מילים - הטבע יעשה את שלו.

1680687981452

ק"מ אחד של נסיעה וכבר הגלבוע משקיף עלינו מדרום, עמק יזרעאל פרוס ממש כמו מרבד של שדות ובריכות דגים למרגלותיו ורמת צבאים לפנינו. החברים עוצרים לצלם ולהצטלם, פשוט כי מכל זווית ירוק עז ומסודר כאילו ביד אדריכל נוף.

ממשיכים ויורדים אל נחל יששכר, הטבע מתפוצץ עלינו ממש ולהקות ציפורים מדלגות בין השיחים אל שדות התבואה.

בירידה אני ממליץ לנהגים לשלב בהילוך LOW ואף להשתמש בבקרת הירידה שמאפשרת לנו להתרכז בהיגוי ולא לדאוג לנעילת גלגל שבגינה נאבד את ההיגוי .

image

מזכיר לחבר'ה להיות ערים לזווית הגישה של הרכב, פקודה פחות בעייתית אצל אלו שהגביהו ואת הרכב, ולהיות בתשומת לב על הצמיגים בכלים החדשים ממש, שלהם עדיין צמיג כביש מקורי בעל דופן רגיזה.

יורדים אל הנחל מדרום לצפון ועולים לרמת סירין לנקודה בה נעצור לארוחת הבוקר בכוכב הירדן. פורסים שולחנות על שפת המצוק ונהנים מנוף שאין שני לו, ונהנים לא פחות מהשיחה בינינו. כולם שמים לב שדווקא משום שאנו נמצאים בתקופה סוערת ולא פשוטה שמעוררת כעסים ומחלוקות, הנה יושבת חבורה של אנשים בעלי דעות שונות, חולקים אהבה גדולה לארץ שלנו שנופיה פרוסים לרגלינו, חולקים קפה ומשהו לאכול ומשוחחים בנחת ובידידות על הנושאים המשותפים לכולנו מנהיגה ועד טבע. מפה הארץ נראית נורמלית לחלוטין.

בתום הארוחה ירידה נוספת שאף היא מחייבת נהיגה זהירה אל נחל תבור. במהלך הירידה עיט ענק שעמד על עץ ממריא וחג מעלינו בעזרת זרמי האוויר שהולך ומתחמם. בנחל עצמו הנהיגה מהנה במיוחד, אנו חוצים מעברי מים מספר פעמים בתוך הנחל המדהים ובסופו של דבר יוצאים סמוך לקיבוץ גזית. מכאן הצפנו אל רמת סירין.

image

עוברים ליד נביעה עין רכש המקסים שבדיוק הפכה לנקודת עצירה לחבר'ה המדליקים מהגרוטרלי ולכן ממשיכים לעין אולם שם ע"י המעיין עוצרים לארוחת צהריים וכמה בדיחות טובות... הילדים מוצאים עניין במעיין ובדגים שבו. הציר ממשיך לנקודת תצפית נהדרת נוספת - החללית, שבמקורה הייתה מגדל על יד בריכות הדגים של אחד הקיבוצים בעמק הירדן ומצאה עצמה על ראש המצוק משקיפה על הגליל התחתון, עמק הירדן, עבר הירדן, הכנרת ועד לחרמון.

משם צפונה אל נקודת הסיום. תמיד בחישוב זמן טיול אני לוקח תוספת שנובעת מהעובדה שתקלות טכניות, נהיגה איטית במיוחד, או פנצ'ר עלולים להיות חלק מטיול בשטח. וכך אנו עומדים לפרידה מוקדם מהצפי ומהזמן שהמסלול צורך בד"כ. נסיעה בוגרת וזהירה היכן שצריך, ומהירה היכן שאפשר, יחד עם תשומת לב של הנהגים למיקום הגלגלים, כל אלו הביאו אותנו לסוף מסלול בדיוק באותו המצב שבו נכנסנו אליו. לא נותר לי אלה להצדיע לחברים שלנו, ולהוסיף מילה על הרכב עצמו - בטיולי המועדון אני נוהג ברכב זהה לרכב המטיילים, מדובר ברכב שאינו חף ממגרעות, אבל בנהיגה נכונה ייקח אותנו לכל מקום שאליו נרצה להגיע בנוחות יתרה ובנועם. מערכת הנעילה האוטומטית עושה פלאים במקומות בהם אין אחיזה מלאה ובדרך הביתה נהנים מנסיעת כביש משובחת ממש.

1680688130558

תמיד אפשר להוסיף ולשפר כל אחד על פי צרכיו ותקציבו, אני עשיתי את המסלול וקשים ממנו ברכב סטנדרטי לחלוטין ובהנאה מרובה.

לכל אחת ואחד מהילדים, המבוגרים והמבוגרים יותר שבילו איתי יום נהדר - תודה מעומק הלב, תודה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונג רקסטון לישראל.

נתראה בטיול הבא,
גיא זילברמן.

הרשם לדיוור מועדון

1680688131157

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן