שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הטנדר החדש של קיה יוצע גם בגרסה חשמלית

בשנה הבאה צפוי להגיע לשווקים טנדר עבודה של הקונצרן הקוריאני, שמלבד מנועי בנזין ודיזל יציע הנעה חשמלית טהורה וגם הנעה 4X4

לפי חודשים מספר דיווחנו על הטנדר החדש של קיה שמתוכנן להגיע לשווקים בתחילת השנה הבאה (קישור לכתבה). אחד הדברים המעניינים שהתפרסמו עליו מאז, הוא העובדה שיצויד גם במערכת הנעה חשמלית טהורה, בנוסף למנועי בנזין ודיזל.

במגזין הרכב PerformanceDrive נטען, כי מקורות בחברה מסרו שלטנדר החדש יהיו שלוש אופציות של מנועים: הראשון הוא מנוע טורבו-דיזל עם ארבע בוכנות בנפח 2.2 ליטר שיספק כ-210 כ"ס. השני הוא טורבו-בנזין ארבע בוכנות בנפח 2.5 ליטר כמו זה המותקן בסונטה עם 276 כ"ס, ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות. בשתי הגרסאות תהיה אופציה של הנעה אחורית בלבד וכזאת עם הנעה בכל הגלגלים, כולל הילוך כוח.

image

הטנדר של קיה בבגדי הסוואה

אבל הגרסה המעניינת ביותר היא זאת החשמלית הטהורה. היא תצויד בשני מנועים, אחד לכל סרן, עם הספק משותף של לא פחות מ-550 כ"ס והנעה 4X4. זה רחוק אולי מהספקי המנועים בטנדר האמר או בסייבר טראק של טסלה (קישור לכתבה), אבל עבור טנדר עבודה זה מעל ומעבר. טווח הנסיעה יעמוד על כ-450 ק"מ בין הטעינות, עם ארכיטקטורת טעינה סופר-מהירה. לטנדרים עם מנועי הבעירה הפנימית יהיה כושר גרירה שיעמוד על 3.5 טון, בעוד הגרסה החשמלית תסתפק ב-3.4 טון "בלבד".

בסיגמנט של טנדרי עבודה בגודל בינוני עם מנועי בעירה פנימית, תצטרך קיה להתמודד בשוק רווי עם מתחרים חזקים כמו הטויוטה היילקס, האיסוזו די-מקס ודומיהם. לעומת זאת, לטנדר עם ההנעה החשמלית לא צפויה תחרות גדולה, לפחות לא בעתיד הקרוב, עד שההיילקס החשמלי יגיע לכלל ייצור (קישור לכתבה), ובוודאי נפגוש בעתיד טנדרים של יצרניות אחרות עם הנעה כזו.

image

וכך הוא אולי ייראה לפי פרשנות ממוחשבת



תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - נראה טוב

07 במאי 2023 ב 14:58

מעניין סדר גודל מחיר 🙂🙂

2

אורח/ת - לא 3.5 טון לא טוב

20 במאי 2023 ב 19:24

3.5 טון מוכר