שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

לנד רובר דיפנדר 110 PHEV במבחן וטיול ברמת סירין

יעקב אבינו כך מסופר בתנ"ך חיכה לרחל שבע שנים, קיבל את לאה במקומה, וחיכה עוד שבע שנים, וכמסופר לא הרגיש איך השנים חלפו בשל אהבתו לרחל.
אני חיכיתי פחות מארבע שנים לרגע בו אממש פנטזיה, ומרגע זה הפנטזיה הפכה למושא חלומות עתידיים.
השעות בהן הדיפנדר החדש ואני בילינו והמקומות אליהם הגענו יישארו בטעם מתוק שלא הגיע אל סיפוקו.
כריש שטעם דם לא ישאר צמחוני, ומי שנסע בדיפנדר 110 חדש יודע עכשיו את ההבדל.
על פנטזיות וחלומות, וטיול חלומי שמחבר את כל אלה בכתבה הבאה.
מבחן דרכים ללנד רובר דיפנדר 110 PHEV משולב בסיפור טיול שבת של אתר השטח לרמת סירין

image


מארס 2024 - לנד רובר דיפנדר 110 PHEV

זוכרים כמה היינו מתרגשים פעם לפני דייט מבטיח?

זו בדיוק אותה תחושה ממכרת שמפריעה לי לישון בלילה וגורמת להתעוררות מוקדמת ללא כל בעיה, שכן השכם בבוקר יש לנו כברת דרך לנסוע לפני תחילת המפגש לטיול ארוך ומאתגר של אתר השטח ברמת סירין.

image

החלטתי להצטרף לטיול שבת של אתר השטח הישראלי 4X4 שמדריך אותו גיא זילברמן.

למרות שהטיול מוגדר "משפחתי", ולא קשוח או כזה המחייב התמודדות קיצונית, הובטח לי שיהיה כיפי ומעניין, גם עבור הדיפנדר 110 החדש...

image

בעקבות טראומה קדומה, כנראה, הצטיידנו בכל מה שצריך לשרוד בטבע בערך שבוע, תא המטען המרווח של הדיפנדר מתוכנן להכיל הרבה, אז שלא ננצל זאת?

image

שניים מהנוכחים בעלי עבר טנקיסטי, וככאלו הם יודעים מה צריך וכמה, ועל זה מוסיפים עוד 20% בשביל הביטחון, גם אם מדובר בכמה שעות. רעבים לא נצא מפה.

מזג האוויר מעונן עם הבטחה לשיפור במהלך היום.

image

יוני 2020 - לנד רובר דיפנדר 110

לאחר אירוע השקה של הדיפנדר החדש של לנד רובר כתבתי לעצמי את השורות הבאות:

"איך נראית פנטזיה כאשר היא מתגשמת ?

האם פנטזיה היא ברת מימוש או רק רעיון ערטילאי? שהרי אם נממש אותה היא כבר לא תהיה פנטזיה.

לא ככה?

על כן היום אני בבעיה עם עצמי.

גילוי נאות, אני מכור למותג האנגלי של האליפסה הירוקה.

image

עתה, כל מה שייכתב להלן צריך להילקח בחשבון כי הכותב מאוהב מקדמת דנא. יעני עוד הרבה הרבה לפני שפגשתי היום את הדגם החדש, המחודש, המשודרג והמדהים.

אני שם עוד מתקופת הברזל.

image

דיפנדר היה תמיד סמל של ספרטניות עם אפס בהנדסת אנוש, אבל כלי מכני שיודע להתגבר על כל מכשול שהטבע מציב והאדם רוצה לעבור.

המחיר שזה גבה מבני האדם אמר כך- אתה רוצה לכבוש ג'ונגלים באמזונס ? מדבריות באפריקה וקרחונים באיסלנד ? זה אפשרי, אבל ....

image

והדיפנדר אכן צלח את כל אלה, ויותר אבל תא הנוסעים הזכיר יותר נ"נ צה"לי מאשר רכב מפנק.

ברזל, כבר אמרנו, לא?...

והדיפנדר אכן קנה את עולמו בהתמודדויות ראווה של מסעות קאמל טרופי למשל, שפיארו ורוממו את המותג. רכב קשיח לאנשים שהולכים על הקצוות.

בעיקר מול גברים מחוספסים וקשוחים שחולות טובעניים, סלעים, בוץ, בורות, פאנצ'רים ושאר נזיקין רק עושים להם חיוך תמידי, בתנאי שיש קפה בוץ בקצה האתגר.

image

כמה סוכר?

למשפחת לנד רובר יש דגמים יקרים יותר, מפוארים (עד כמה שזה אפשרי) יותר ובכל זאת הדיפנדר הוא שהטביע את חותם המותג בכל הקשיים שהוזכרו לעיל כדי למכור את הילת הגיבור לכל שאר בני המשפחה שנבנו בצילו ובהשראתו.

image

image

כבר כתבתי הרבה כתבות משתפכות ומפרגנות על מכוניות שהתאהבתי בהן מרגע שהתנעתי אותן. לאף אחת מהן לא הגעתי מתוך תשוקה רבת שנים שלא באה אל סיפוקה, ומה קורה כאשר מושא התשוקה שלך מגיע אל ידיך?

אתה פשוט מותח את הזמן שאתם ביחד, ונוצר כל שנייה.

בדיוק כפי שזה קורה עם מי שאנחנו בוחרים לחלוק את חיינו יחד ולבנות משפחה לשנים רבות.

כל רגע ורגע נשמר לנצח.

כי באהבה יש כללים אחרים!

image

קיבלנו בהשקה את הקטלוג המפואר וימים רבים הוא היה מונח על שולחני במשרד, כסוג של הבטחה.

כאשר כתבתי את הדברים האלה לא ידעתי כי התשוקה תאלץ להימתח על כמעט עוד 4 שנים של המתנה ארוכה על מנת שתבוא אל מימושה, אבל מרגע שהיא כאן, אני מרגיש מצד אחד כנביא, כשתיארתי בדיוק את ההרגשה, וגם כיעקב אבינו שחיכה שנים לזו שתחייה איתו.

image

מאידך, באותן השנים שחלפו הדיפנדר נשאר חיצונית ופנימית כשהיה בהשקתו, אולם היצע המנועים השתנה והורחב, וכיום ניתן לקבל את הדגם עם מנוע פלאג אין נטען PHEV, שגם מוסיף עוד "קצת" כוח, וגם מאפשר נסיעות חשמליות נקיות מפליטת מזהמים עד טווח 40 ק"מ.

image

הסוללה מלאה "עד הפקק"

image

image

עיקר ההשפעה של המנוע החשמלי ביום יום הוא בהורדת צריכת הדלק הכללית, וזה חשוב לא פחות, אם כי זה המפקיד ערימת מרשרשים בקופת היבואן, עניין החיסכון, איך נאמר בעדינות, הוא פחות משמעותי לגביו, שכן הדיפנדר הוא נכס נדל"ני פר אקסלנס.

רכב יקר ויוקרתי.

לא משהו שנגיש לכל רוכש.

באותה נשימה, נזכיר כי כסף קונה מותג, כזה שיש לו תהילות עבר, והווה מפוארות, ומי שרוצה את זה, שישלם.

וכאן רבותי יש תמורת רבתי לאגרה, שהיא מעבר לסמל עצמו.

image

image

וו גרירה נשלף. טוב שיש בבית

רשימת התוספות והאיבזורים הרבים ארוכה מאד מכילה הרבה ראשי תיבות לבטיחות, נוחות ותפעול הרכב.

image

מארס 2024 -- לנד רובר דיפנדר 110

כאשר הרכב נמסר לרשותי לסוף שבוע ארוך ומיוחד ניגשתי בחשש מה אל הדיפנדר כמו בוקר הניגש אל סוסו האהוב.

ליטפתי את מכסה המנוע העצום, ואת הכנפיים תחתם ניצבים גלגלים גדולים ומאסיביים, את ידית הכניסה לאולם התצוגה המרשים פתחתי בעדינות והתרגשות כאחת, והנפתי את עצמי במעלה המדרגה אל האוכף שיכיל אותי בימים הקרובים. זהו מושב נוח ותומך ומיועד להעביר שעות רבות בנוחות מקסימאלית. הדלתות כבדות ומאסיביות ומראות הצד רבועות וגדולות.

image

הדיפנדר גבוה, גבוה מאוד ומתנשא מעל שאר הרכבים בסביבה, וגם בכבישים אתה שם לב לעובדה שאתה לא זבוב שניתן להזיז, אלא בעל נוכחות מרשימה, מאידך, החלון האחורי מוסתר בחציו עם הגלגל החלופי העצום, והתנועה מאחור מוסתרת בחלקה, אך אין מה לדאוג שכן חיישנים רבים יתריעו על כל איום סביבתי.

רמת הגימור איכותית ומשובחת, ואי אפשר לצפות לפחות מכך כשמדובר במותג כל כך מפורסם וידוע.

image

אנדרואיד אוטו עובד כאן עם כבל, ומתממשק מידית עם כל טלפון.

הדיפנדר הנוכחי כבר אינו מכיל כבעבר חוגות מצבי נהיגה כי אם לחצן שיש בו שבעה מצבים, שיחלצו אותך מכל בור וצרה.

image

כפתורי הקסם, והמיזוג

אין צורך יותר בהעברה מכנית של ידית הילוכים שתשלב הנעה קדמית להנעת כל הגלגלים, שכן כיום הרכב נוסע קבוע במצב 4X4 (שזה כך הרבה שנים בלנד רובר), והאלקטרוניקה יודעת להכווין בשטח איזה סרן לנעול לטובת עבירות טובה יותר, והנהג רק צריך להחליט על אופי השטח (בוץ, חול, מים, סלעים ושטח כללי).

לטובת הנ"ל יש גם כפתור ייעודי לסיוע בירידה במדרון, כפתורים להגבהה והנמכה של המרכב, וכפתור העברה למצב LOW שזה בכלל מצב בו נדרשים לכוח רב על חשבון המהירות.

מסך המולטימדיה קטן באופן יחסי למה שמתחולל כיום בעולם הרכב, ולטעמי לו היה גדול יותר (עוד 2-3 אינצ') היה אפילו טוב יותר.

image

כיאה לרכב משוכלל ומדוגם, יש לרכב שפע מצלמות לניטור סביבתו, כולל אלו שיציגו את תחתית המרכב בזמן נסיעת שטח, ויראו לנהג כל מכשול הניצב בדרכו.

לחיצה על מתג ההתנעה לא תחולל שום צליל מנוע, שכן המנוע החשמלי (מזכיר לכם PHEV) הוא זה שנותן את הדחיפה הראשונית (ולא משנה באיזה מצב נהיגה תבחר), כך שלמעט תצוגות מסכים לא תדע שהרכב מונע.

image

ידית ההילוכים הקצרה בעלת משבת עליו צריכים ללחוץ למען העברה למצב נסיעה קדימה או אחורה, והסטה הצידה מאפשרת שליטה ידנית בהילוכים.

מסתבר כי סוף שבוע אחד שיהיה ארוך ככל האפשר לא מאפשר עדיין לרדת לכל סודותיו וקסמיו של הדיפנדר הענק הזה.

נוכל מקסימום לחשוף טפח כזה או אחר.

image

בכבישים המהירים בחרתי במצב נהיגה חסכונית כי אין ממש טעם ללחוץ סתם ולמהר, וגם על מנת להבין את יעילות התוספת החשמלית, ועם הירידה לשטח התחלתי עם מצב השטח הראשון, ועל הצג מולי ניצב מצב הסרנים בכל רגע נתון.

האלקטרוניקה מחליטה מתי לנעול את הסרן האחורי (ובאיזו עוצמה של נעילה), לטובת העבירות ומתי לשחרר. נגמרו הימים בהם הנהג היה צריך לקבל החלטות מהותיות בחייו.

image

הקבוצה אליה נחבור היום ממתינה ומתאספת מול הכניסה למושב רמת צבי שנמצא בין בית שאן לעפולה.

מפה מתחילה דרך נוף רמת צבאים:

image

בשטחי כינוס של אתר השטח:

image

image

image

טוב שיש גג נפתח לצילומי על...

דרך זו, ראשיתה עפר כבוש החולפת בסמיכות לחממות ומטעים מגודרים מגיעה לתחנה הראשונה בה נעצור לתצפית במקום בשם מצפה יוס ודוד.

image

image

... מצפור המתנשא מעל רכס הגבעות מצפון- מזרח לקיבוץ בית השיטה, שממנו נפרס נוף מרהיב אל רכסי הגלבוע, הכרמל, גבעת המורה, הר תבור, הרי הגליל, החרמון רכס הגלעד ושדות העמק. בסמוך מצוי חניון מטיילים בצל עצי חרוב... ממצפה זה נשקפים היוזמה, האמונה בצדקת הדרך, והדבקות ברעיון הציוני, שהביא ליצירתו של "עמק תפארת" הפרוש מול עיניכם...."

מתוך האתר רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

image

חזרנו לרכבים והתחלנו בנסעה לכיוון שמורת נחל יששכר:

image

image

אתן באות לכאן הרבה?

... נחל יששכר הוא הדרומי בנחלים הגדולים של הגליל התחתון, ואורכו כ- 21 ק"מ. ראשיתו של הנחל באזור גבעת גזית, והוא יורד במתינות לכיוון דרום-מזרח דרך רמות יששכר הבזלתיות. כמה קילומטרים ממזרח למושב מולדת מעמיק הנחל ומדרונותיו אינם מעובדים. אזור זה, הנכלל בשמורה, מהווה המשך רציף לשמורת נחל תבור הסמוכה. חלקו התחתון של הנחל, מחוץ לגבולות השמורה, חולף בעמק הירדן בדרכו לנהר הירדן..."

מתוך האתר רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

image

image

גם באזור זה דרכי העפר עוברות בין חלקות שדה מעובדות, לבין חלקות שנשארו טבעיות ללא מגע אדם, וגם בהן זורח האביב במלוא עוזו, כאשר הצבע הירוק הרענן מקיף אותנו מכל עבר.

image

דרך העפר הופכת לעיתים קצת יותר בעייתית, הירידה המתונה הופכת למדרון שסופו בערוץ נובע מים, שעלייה ממנו עלולה להחליק את הרכבים על פני הסלעים הרטובים, אבל מתברר לי כי האלקטרוניקה יודעת הכי טוב מה צריך, ואני רק זה שמנווט מעל, ובודק שהכול עובד כמו שצריך.

image

מעלה הדרך הופך לסלעי ודורש הקפדה היכן להניח את הצמיגים העבים שהתרשמו הרבה פחות ממני, ולא העבירו כל רמז כאילו התקשו במאמץ.

image

image

גיא מבשר במכשיר הקשר כי הוא כבר מריח את הקפה של הבוקר, ועד מהרה אנו ניצבים בחניון גדול המשקיף על נוף עמק הירדן, ומעבר לו.

זהו מצפור על שם דביר לניר, שנפל באסון המסוקים.

image

המצפור נמצא מדרום למבצר העתיק כוכב הירדן וצמוד לאחוזת שושנה (אחותו של מאיר הר ציון ז"ל), נשקף ממנו נוף נרחב לכל העברים. במקום כמה פינות ישיבה, במרכז השטח רחבה ובה ספסלי בזלת מסודרים בחצי גורן לפני לוח מוארך שבו תבליטים והסברים אודות הנוף הנשקף.

image

כל הג'יפאים פורסים שולחנות ומפעילים כירות גז לקפה ריחני, וארוחות בוקר קלות. לא רק הצבא צועד על קיבתו.

image

באופק אנו רואים עננים מורידים גשמים, ואצלנו כרגע מעונן וטיפות קלות יורדות מידי פעם.

image

שם יורד גשם

לאחר שכולם תידלקו והתרוקנו בהתאם, יצאנו אל החלק הכי כיפי ומאתגר של המסלול היום.

image

image

השלט בדרך מבשר כי אנו נכנסים אל שמורת נחל תבור, וזה רבותיי הקוראים גן עדן לכל חובב טבע באשר הוא.

אנו מתחילים לרדת בשביל הצר אל הערוץ בו רואים ממעל רכבים עומדים, וזה אומר או שיש אטרקציה, או שיש פקק בשל בעיה.

image

המסוקסים שבנינו מעדיפים את הסוג השני, בעוד המטייל הצמא לאדרנלין יבקש דווקא את הראשונה.

ואכן, מעבר מים עמוק וחלקלק לפנינו, אחד מיני רבים שנפגוש מעתה ואילך.

image

image

למרות השביל הצר, מתברר כי יש תנועה דו סטרית למגוון כלי הרכב האפשריים, ומי שלא בא עם רכב הולך כאן רגלית, ויכול למעברים גם אם זה מחייב הרטבת פלג גוף תחתון.

כל הרכבים בשיירה עוברים בסך, ולא נרשמת אף עצירה בעייתית.

image

image

image

ריבוי הרכבים והאנשים חושף את הפנים היפות של המטיילים שלא צופרים ולא עוקפים ומכבדים את באי הדרך, ואם נוצרת בעיה של תנועה נגדית בנתיב הצר, תמיד יהיה מי שיוותר ויזוז הצידה או ייסע לאחור למען מעבר אחרים.

מי הנחל חומים ועכורים ואני לא בטוח אם זה בגלל תנועת הרכבים או שזה מצב המים הקבוע, אבל אין ספק כי גשמי הברכה שירדו כאן לאחרונה הוסיפו לזרימה לא מעט.

image

image

"צוות אנו עולים לעמדת תצפית", צעק, זה ששכח שימיו כמט"ק מרכבה חלפו לפני עשורים, אולי כהתעלמות ניתקתי קשר פנים, שמרתי על סל"ד קבוע והתקדמתי בזחילה איטית בעקבות רכבים שנסעו לפניי אל רמפה ממנה נשקף הנוף.

בליבי הצטערתי שלא נשמעה הפקודה, צוות בזוקה, אש, ובמקומה נשמעה בחלל אנחת רווחה מסוימת.

image

החברים שאיתי, באים בשביל הכיף ומתעלמים לעיתים מתפקידם בהנצחת הרגעים המשמחים, ועל כן נדרש האוחז בהגה, להפסיק לצלם בעצמו, לנזוף בהם, ולהחזירם לכשירות מבצעית.

לפחות בסוף יצאו צילומים מרהיבים.

יצאנו מהלונה פארק הבוצי, טיפסנו בדרך העפר נגד המוני המטיילים שירדו רגלית אל הערוץ, פנינו ליד קיבוץ גזית לכיוון רמות סירין.

image

הדרך עוברת דרך שדות חקלאיים, ושוב נשמע בקשר כמיהה לקפה חם.

עוד חמש דקות נגיע...עוד שלוש דקות אנחנו שם...עוד שתי דקות עוצרים, שב ואומר הקול במכשיר הקשר שאינו מסונכרן לחלוטין עם שעון אמיתי, ולבסוף ליד מקום בוצי במיוחד שאינו עביר לבני אדם (כרגע) הנקרא עין אולם, יש רחבה עשירה בעשבייה בה נאספים כל הרכבים, וכל המשפחות פורקות שולחנות, כיסאות, גזיות וצידניות עמוסות כל טוב לארוחת צהרים.

image

image

"... עין אולם, זהו מבנה שאת חלקו העליון נראה כשנגיע למקום וגם את השליש הראשון של קירותיו [אותם נראה מהצד]. גודל המבנה כ - 3X3 מ'.

בגג המבנה של עין אולם 2 פתחים דרכם אפשר להיכנס לתוך מי הבריכה. עומק הבריכה משתנה ונע בין מטר ל- 2 מטר במקום הכי עמוק.

מחוץ למבנה של עין אולם יש בריכה אליה נאספים עודפי המים של המעיין. העודפים זורמים החוצה דרך סדקון קטן בקיר המבנה ויוצרים פלג שלאורכו ישנה צמחייה רבה..."

מתוך האתר נלך

כאמור, בשל בעיית נגישות לא הצלחנו אפילו לצלם את המקום אליו כנראה מגיעים בתקופות בהן הקרקע יבשה יותר.

image

לאחר כשעה של ארוחה נינוחה הגיעה העת לחזור אל המקטע האחרון של המסע והמעבר ליד החללית.

"... פעם, לפני שנים רבות, שימש מגדל ננסי זה להקרנת סרטים תחת כיפת השמים בקיבוץ אפיקים. כאשר טרנד הקרנת סרטים תחת כיפת השמים עבר מן העולם (וחבל שכך), המגדל הועבר אחר כבוד לכאן, ככל הנראה בכדי להוסיף טוויסט סוריאליסטי לתצפית הנוף שלכם. ומאז אותו יום, הוא פשוט קרוי "החללית"..."

מתוך האתר מטיילים אחרת

image

image

מצפור החללית ממנו נשקף נוף בקעת יבניאל והכנרת היווה את נקודת הסיום של הטיול, וכאן ניתן לאסוף את כל הקבוצה הנפלאה איתה טיילנו היום לצילום פרידה.

image

image

בדרכנו הארוכה הביתה נותר לנו לסכם את החוויה הנהדרת שעברנו במהלך היומיים האחרונים,

הדיפנדר הגבוה (והמגביה עוד יותר) הוא קודם כל רכב שמעביר שעות רבות של עונג בכביש, ובעיקר מעבר לו.

נדמה כי אין מכשול טבעי שיכול לעצור את הג'מוס (כינוי חובה וחביב), ולעיתים נדמה כי האומץ שלי נגמר הרבה לפני היכולות שלו.

זה שרוכש את הדיפנדר כאמור זכה להיות זה שממונו בידו, ופחות מוטרד מעלויות זניחות של דלק, אבל לאחר כ-700 ק"מ של דרכים משתנות הגעתי לצריכה ממוצעת של 8.7 ק"מ לליטר.

שמתי לב כי נסיעה עירונית מבוססת חשמל משפיעה דרמטית על הצריכה הכוללת ויכולה להגיע אפילו לנתון של ליטר דלק לכל 15 ק"מ, אך מרגע שהחשמל אוזל צריכת הדלק קופצת.

לא נשכח כמובן כי נסיעה בשטח משפיעה רבות והתוצאה הסופית בהתחשב בכל שעברנו לא גרועה כל כך.

image

הגבהת המרכב מוסיפה יכולות וגובה מעל הקרקע

דיפנדר הוא רכב אשר בראש ובראשונה הוא אגדת שטח, שם נרדף להרפתקנות וריגושים אין סופיים, אייקון בפני עצמו. מאפיין גבריות על סטרואידים ומאצ'ואיזם.

סימני בוץ הם עיטורי הגבורה שכל ג'יפאי מסוקס יכול להתהדר בהם לאחר סופשבוע פרוע, וככל שיש יותר משמעו שהטיול היה אתגרי ומחשל, וצלחת אותו בכבוד.

image

image

וכך גם הסתיים סוף השבוע שלנו, כאשר כל החלקים מחוברים, וכל המטיילים שבו בשלום לביתם.

יש מי שהדיפנדר כבר מזמן אינו פנטזיה עבורו, ויש מי שימשיך לשים קטלוגים ליד המיטה שלו.

image

לנד רובר דיפנדר 110 PHEV

מנוע בנזין 2 ל' טורבו

הספק (משולב) 404 כ"ס

מומנט (משולב) 64 קג"מ

טווח חשמלי 43 ק"מ

קיבולת סוללה 15.4 קווט"ש

צריכת דלק (במבחן) 1/8.6 ק"מ/ליטר

מחיר 694,500 ₪

קישור לכתבה על ההשקה של הדיפנדר PHEV ודיפנדר 130 במסגרת "מבצע עובדה"

image

image

image


• תודה מיוחדת לגיא זילברמן ולאתר השטח הישראלי.

* בכתבה נעשה שימוש בעיקר בצילומים שלי, תמונות נוספות של משתתפים בטיול עולות ללא קרדיט ועמכם הסליחה מראש.

תגובות

13 תגובות

1

אורח/ת - שי

15 במרץ ב 11:33

כתבה יפה ומעניינת כמו תמיד עופר. כמה הגיגים שלי:
כאחד שהתחיל את הכתבה עם סופרלטיבים על הדיפנדר הספרטני המקורי ועדיין הספרטני בדגם שעליו אתה נוהג כיום, האם אתה לא חושב שהדיפנדר החדש הוא בעצם ריינג' רובר יותר מותאם לשטח? חלק מחווית הטיול, בייחוד אצל גברים הוא הרעש, הקרקושים וקבלת ההחלטות מתי לנעול, לראות את הדרך והסביבה לבד ולהתגבר על מכשולים. בדיפנדר החדש נראה כאילו כל זה נלקח מאיתנו. (אפילו אופציה לנעילה חשמלית ידנית אין?) כל הפאר, האלקטרוניקה והכפתורים, לא מורידים קצת מחווית השטח? (ואולי השאלה לאו דווקא על דיפנדר חדש אלא באופן כללי).
נושא שני שארצה להתייחס אליו הוא התגבור החשמלי, תאורטית מחזיק כ 40ק"מ ובפועל לדעתי פחות מ 30. זה אולי חוסך דלק למי שגר קרוב לעבודה וזה רכב יום יומי שלו. אבל מי שמטייל עם הרכב, ימצה את הטווח החשמלי בחצי שעה הראשונה של הטיול ובשאר הטיול יאלץ להסחב עם כ 250ק"ג משקל (תקן אותי אם אני טועה) של המערכת. זה כמו עוד 3 אנשים ברכב כל הזמן, תוסיף לזה עוד 3 נוסעים שיש לך איתך, ציוד, דלק ואולי משהו על הגגון, ונראה לי שעדיף בלי ה 250ק"ג עודף. מה גם שבשטח, כמה שיותר מסובך (2 טכנולוגיות בנזין/חשמל) זה פחות אמין. אין מה לעשות, כמה שיש יותר חוליות בשרשרת..
כן גם ה 4XE כזה ולדעתי סובל מאותן נקודות חולשה לעומת הבנזין בלבד.

2

אורח/ת - אבי

16 במרץ ב 06:57

עם זאת יפה לראותשלנד רובר שומרים על יכולת השטח, למרות המגמה העולמית שלייצר כלי חדשניים שנראים כמו רכב שטח אבל בעצם מיועדים לכביש בלבד.

3

אורח/ת - שי

16 במרץ ב 12:11

מה זה שומרים על יכולות שטח?
יחסית לדגם הקודם יש דגרדציה רצינית ביכולות השטח.
היתרון היחיד הוא המחשב ששולט על הנעילות ו TC משופר.
לעומת זאת, הצמיגים, הפלסטיקה, הרכיבים האלקטרונים הרבים מקטינים את יכולות השטח לעומת הדגם היוצא. וכמובן שגם המחיר.
ג'יפ עם השנים לא רק שמרו אלא שיפרו את יכולות השטח.
טויוטה בלנדקרוזר (לשעבר פראדו) לא ירדו ביכולות השטח.
הג'יפיונים כמובן לא במשחק הזה.
אבל דיפנדר שהיה אגדת שטח, מלך הכאמל טרופי, לדעתי כיום הוא כבר לא כזה.
פעם הדיפנדר התחרה ב CJ וב YJ, היום לדעתי היכולות, בטח כסטוק, או כמשופר חוקית, לא מתקרבות ל JK ול JL.

4

אורח/ת - אהר'לה אריק סדן

16 במרץ ב 15:06

לא אקלקל לכם את החגיגה ואתן לדיפנדר (היו לי 2 דיסקו בעבר) את הכבוד אך בסופו של דבר יש גם תמורה...גבוהה מדי לטעמי לדרגה. אני לאחר התלבטויות רבות רכשתי ב 2022 רקסטון פרימיום שייסלחו לי חבריי המסוקסים הדיסקו...נטאים(ממון). נותן תמורה לא פחות טובה בשיא הצניעות ובפחות ממחצית המחיר .

5

אורח/ת - שי

16 במרץ ב 18:37

מסכים עם מר סדן שהרקסטון והדיפנדר החדש לא רחוקים אחד מהשני ביכולות השטח אבל רחוקים מאוד במחיר. כן, לרקסטון אין את "אפקט ההגעה" של הדיפנדר, אבל אין לזה משמעות בשטח.
הייתי מוסיף לקטגוריה הזאת גם את ה WK2 (לא טריילהוק) שבמחיר נמצא באמצע בין הרקסטון לדיפנדר.
אבל שוב, אלו לא ברונקו או רנגלר מבחינת יכולות שטח ו/או אפשרויות לשידרוגים.

6

אורח/ת - ירון הולנדר

16 במרץ ב 19:40

תודה למגיבים, ולתגובות המעניינות.
בתור אחד שאינו בעל רכב שטח, ולא לועס סלעים להנאתו מידי בוקר (וחבל שכך), אני לא מתיימר לרדת לרזולוציות אלא רק להעביר את התחושות הלגמרי סובייקטיביות שלי, שלא באות להתחרות מול כל אופציה אחרת, או להשוות למי יש גדול יותר.
קיבלתי את הדיפנדר לסוף שבוע והחלטתי לשלב אותו בטיול שטח קבוצתי שכידוע לכם יש בו כללים מסויימים של התנהגות ושל מסלול מתואם ותחת הדרכה אחראית.
לו (והלוואי) וזה היה רכבי הפרטי אולי הייתי לוקח יותר סיכונים ויותר אתגרים בשביל הריגוש.
לצערי (שוב) מעולם לא נהגתי בדגמים מוקדמים של הדיפנדר, למרות שמאד חשקתי והרכב הסעיר את דמיוני כבר הרבה שנים כמתואר לעיל.
הדיפנדר הנוכחי הוא מאד טכנולוגי, מאד עביר, ומאד נוח בכל דרך. מחירו היקר לא הופך אותו למצרך המוני, ומה שהיה כנראה גם לא יחזור, כי העולם (בעיקר המוטורי) הולך לכיוונים חדשים שיש בהם יותר טכנולוגיה ופחות נגיעה אנושית.
טוב? רע? לא יודע.
בסוף זה יהיה כנראה עניין של העדפה.
בעיקר למי שיכול.

7

Ogash Ofer

16 במרץ ב 20:51

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

כתבה יפה ומעניינת כמו תמיד עופר. כמה הגיגים שלי:
כאחד שהתחיל את הכתבה עם סופרלטיבים על הדיפנדר הספרטני המקורי ועדיין הספרטני בדגם שעליו אתה נוהג כיום, האם אתה לא חושב שהדיפנדר החדש הוא בעצם ריינג' רובר יותר מותאם לשטח? חלק מחווית הטיול, בייחוד אצל גברים הוא הרעש, הקרקושים וקבלת ההחלטות מתי לנעול, לראות את הדרך והסביבה לבד ולהתגבר על מכשולים. בדיפנדר החדש נראה כאילו כל זה נלקח מאיתנו. (אפילו אופציה לנעילה חשמלית ידנית אין?) כל הפאר, האלקטרוניקה והכפתורים, לא מורידים קצת מחווית השטח? (ואולי השאלה לאו דווקא על דיפנדר חדש אלא באופן כללי).
נושא שני שארצה להתייחס אליו הוא התגבור החשמלי, תאורטית מחזיק כ 40ק"מ ובפועל לדעתי פחות מ 30. זה אולי חוסך דלק למי שגר קרוב לעבודה וזה רכב יום יומי שלו. אבל מי שמטייל עם הרכב, ימצה את הטווח החשמלי בחצי שעה הראשונה של הטיול ובשאר הטיול יאלץ להסחב עם כ 250ק"ג משקל (תקן אותי אם אני טועה) של המערכת. זה כמו עוד 3 אנשים ברכב כל הזמן, תוסיף לזה עוד 3 נוסעים שיש לך איתך, ציוד, דלק ואולי משהו על הגגון, ונראה לי שעדיף בלי ה 250ק"ג עודף. מה גם שבשטח, כמה שיותר מסובך (2 טכנולוגיות בנזין/חשמל) זה פחות אמין. אין מה לעשות, כמה שיש יותר חוליות בשרשרת..
כן גם ה 4XE כזה ולדעתי סובל מאותן נקודות חולשה לעומת הבנזין בלבד.

"
אני יודע (ומכיר היטב גם את הריינג' וגם את הדיפנדר החדש) שהדיפנדר החדש אינו ריינג'.
הוא לגמרי דיפנדר חדש, עם יכולת שטח מכובדת, לצד בטיחות גבוהה ויכולת כביש ופינוק (שאין בדיפנדר הגיבור שלי שעוד מעט נחגוג 30 שנים יחד).
לגבי החשמל - זה תמיד קצר יותר מתנאי המעבדה המוגדרים למתן הנתונים (יש תקן בינלאומי).

8

Ogash Ofer

16 במרץ ב 20:59

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

מה זה שומרים על יכולות שטח?
יחסית לדגם הקודם יש דגרדציה רצינית ביכולות השטח.
היתרון היחיד הוא המחשב ששולט על הנעילות ו TC משופר.
לעומת זאת, הצמיגים, הפלסטיקה, הרכיבים האלקטרונים הרבים מקטינים את יכולות השטח לעומת הדגם היוצא. וכמובן שגם המחיר.
ג'יפ עם השנים לא רק שמרו אלא שיפרו את יכולות השטח.
טויוטה בלנדקרוזר (לשעבר פראדו) לא ירדו ביכולות השטח.
הג'יפיונים כמובן לא במשחק הזה.
אבל דיפנדר שהיה אגדת שטח, מלך הכאמל טרופי, לדעתי כיום הוא כבר לא כזה.
פעם הדיפנדר התחרה ב CJ וב YJ, היום לדעתי היכולות, בטח כסטוק, או כמשופר חוקית, לא מתקרבות ל JK ול JL.

"
להזכיר לך שלרוביקון יש אפס כוכבי בטיחות (ממש סכנת חיים, כמו הדיפנדר הגיבור שלי, שבקרוב נחגוג 30 יחד)..
הדיפנדר החדש זה משהו אחר - מכונה מפוארת, נוחה, בטוחה על הכביש ועם יכולת שטח אמיתית.
אבל כן - מצופה פלסטיק! ובכול זאת מטפסת את מעלה עשוש בקלות וטוב יותר מכול מכונה אחרת.
https://www.4x4.co.il/article/13899

9

Ogash Ofer

16 במרץ ב 21:01

אורח/ת - אהר'לה אריק סדן כתב/ה:
"

לא אקלקל לכם את החגיגה ואתן לדיפנדר (היו לי 2 דיסקו בעבר) את הכבוד אך בסופו של דבר יש גם תמורה...גבוהה מדי לטעמי לדרגה. אני לאחר התלבטויות רבות רכשתי ב 2022 רקסטון פרימיום שייסלחו לי חבריי המסוקסים הדיסקו...נטאים(ממון). נותן תמורה לא פחות טובה בשיא הצניעות ובפחות ממחצית המחיר .

"
עם כל הכבוד לרקסטון - ויש לי המון כבוד! וגם המלצות כרכב שהוא קנייה שווה ויעילה! ועדיין רקסטון רחוק מהדיפנדר בהרבה מאוד פרמטרים. זה לגמרי קטגורייה אחרת!

10

אורח/ת - שי

17 במרץ ב 11:16

תודה עופר על ההתיחסות לתגובות.
כבר כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה לפני ששלחתי, אז אני אקצר:

מהנדסי הרנגלר קבלו משימה לתכנן רכב שטח עם גג פריק לגמרי, דלתות פריקות וחלון שמתקפל קדימה. לעשות את זה ולשמור על כוכבי בטיחות זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, יחסית לדיפנדר שלך בן ה-30, לרנגלר יש ABS, TC, כריות אוויר ועוד עזרי בטיחות שאין ברכב בן 30.

הדיפנדר, בכדי לקבל את הנוחות, הפאר, האלקטרוניקה שתעשה את רוב העבודה בשביל הנהג, צריך לוותר על חלק מיכולות השטח שיש לרנגלר וחלק מחווית השטח. אי אפשר הכל בייחד.
מי שהפרוטה מצוייה בכיסו, רוצה רכב יום יומי עם אפקט הגעה, נוח ונעים בכביש עם 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח מוגבלות יחסית לרנגלר וברונקו, הדיפנדר החדש מתאים לו.
כן, אני מסכים שבעזרת האלקטרוניקה ונהג מיומן שיודע לקרוא את השטח, הרכב בעל עבירות לא רעה אבל עם מגבלות שאין אותן ברנגלר ולו רק אפשרויות השידרוג.

11

Ogash Ofer

17 במרץ ב 13:30

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

תודה עופר על ההתיחסות לתגובות.
כבר כתבתי תגובה ארוכה ומפורטת והיא נמחקה לפני ששלחתי, אז אני אקצר:

מהנדסי הרנגלר קבלו משימה לתכנן רכב שטח עם גג פריק לגמרי, דלתות פריקות וחלון שמתקפל קדימה. לעשות את זה ולשמור על כוכבי בטיחות זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, יחסית לדיפנדר שלך בן ה-30, לרנגלר יש ABS, TC, כריות אוויר ועוד עזרי בטיחות שאין ברכב בן 30.

הדיפנדר, בכדי לקבל את הנוחות, הפאר, האלקטרוניקה שתעשה את רוב העבודה בשביל הנהג, צריך לוותר על חלק מיכולות השטח שיש לרנגלר וחלק מחווית השטח. אי אפשר הכל בייחד.
מי שהפרוטה מצוייה בכיסו, רוצה רכב יום יומי עם אפקט הגעה, נוח ונעים בכביש עם 5 כוכבי בטיחות ויכולות שטח מוגבלות יחסית לרנגלר וברונקו, הדיפנדר החדש מתאים לו.
כן, אני מסכים שבעזרת האלקטרוניקה ונהג מיומן שיודע לקרוא את השטח, הרכב בעל עבירות לא רעה אבל עם מגבלות שאין אותן ברנגלר ולו רק אפשרויות השידרוג.

"
שי יקירי,
כל שכתבת נכון!
ולכן רנגלר ודיפנדר (חדש) כלל לא באותה הקטגרויה ולא מתחרים בכלום.
זה כמו שנכניס למשוואה רייזר (RZR) או משהו דומה ואף אולי רכב השטח הטוב מכולם (למעט אופנוע אנדורו), אבל לא קשור לקטגוריה של הדיפנדר וגם לא לזו של הרנגלר.

12

אורח/ת - שי

17 במרץ ב 23:06

מסכים עם כל מילה שלך עופר - הרכבים לא באותה קטגוריה.
ולכן גם אי אפשר לשים אותם על אותו גרף של עבירות. כשכותבים שלדיפנדר יש עבירות טובה אז זה יחסית לרכבים מהקטגוריה שלו. לדעתי אין הרבה בקטגוריה הזו של 700 אלף ש"ח, נוח בכביש, מפואר ועם עבירות טובה. אולי הרקסטון שעולה הרבה פחות מחצי והגראנד WK2 שעולה חצי. ה G-CLASS עולה כפול... והלנד קרוזר, לפחות הדגם שיתחלף השנה (לא יודע לגבי החדש) גם לא נעים בכביש וגם לא ממש מרגיש נוח בפנים. אבל העבירות טובה.
זהו, אני מפסיק לחפור. רק אגיד ש....
אם היו לי 700 אלף פנויים, כנראה שהם היו הולכים על ה 392 (כשהמתחרים על הכסף היו הברונקו ראפטור ואולי, צריך לחשוב על זה, הזיבאר :-) )

13

Ogash Ofer

18 במרץ ב 08:12

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

מסכים עם כל מילה שלך עופר - הרכבים לא באותה קטגוריה.
ולכן גם אי אפשר לשים אותם על אותו גרף של עבירות. כשכותבים שלדיפנדר יש עבירות טובה אז זה יחסית לרכבים מהקטגוריה שלו. לדעתי אין הרבה בקטגוריה הזו של 700 אלף ש"ח, נוח בכביש, מפואר ועם עבירות טובה. אולי הרקסטון שעולה הרבה פחות מחצי והגראנד WK2 שעולה חצי. ה G-CLASS עולה כפול... והלנד קרוזר, לפחות הדגם שיתחלף השנה (לא יודע לגבי החדש) גם לא נעים בכביש וגם לא ממש מרגיש נוח בפנים. אבל העבירות טובה.
זהו, אני מפסיק לחפור. רק אגיד ש....
אם היו לי 700 אלף פנויים, כנראה שהם היו הולכים על ה 392 (כשהמתחרים על הכסף היו הברונקו ראפטור ואולי, צריך לחשוב על זה, הזיבאר :-) )

"
שי - שמח שאנחנו מסכימים!
לו היה לנו 700 אלף ש"ח בהחלט ניתן היה להתלבט - 392 או ברונקו רפטור שזה חלום (קישור למבחן דרכים שכתב דרור ברלי) או דיפנדר בנזין עם 400 כ"ס או אולי פורשה צנועה או מאבריק לשטח על נגרר עם רכב כביש טוב שיהיה נוח ביום יום.
יש הרבה התלבטויות למי שיש לו 700 אש"ח...