שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סובארו דייב - דיונות בנחל סכר 17.12.16

נפגשנו קבוצת מטיילים גדולה של ג'יפאים במסגרת מועדון''סובארו דרייב'' לטיול חולות מעניין ואתגרי בחולות נחל סכר ושמורת חלוצה בו למדנו על מערכות הרכב, כללי הנהיגה בחולות, תירגול מעשי של ירידה תלולה וארוכה, עליות ולאחר מכן יצאנו לעבר המסלול דרומה.
הרכבים הוכיחו את יכולתם ועוצמתם והעובדות מדברות בעד עצמן... אנו רואים מספר רב של מטיילים עם רכבי סובארו בשטח בטיולי ג'יפים בכל רחבי ארצנו.
המקומות בהן ביקרנו: נחל סכר, נחל הד, חורבות חלוצה, חורבות רחובות בנגב.

סרטון מסעם של הטיול בחולות באדיבות אמנון שלמה

תדרוך בבוקר קצת על מה שהולך להיות לנו במשך היום.

תדרוך בבוקר קצת על מה שהולך להיות לנו במשך היום.תדרוך בבוקר קצת על מה שהולך להיות לנו במשך היום.

הסובארו מוכיחה את עוצמתה בחולות

הסובארו מוכיחה את עוצמתה בחולותהסובארו מוכיחה את עוצמתה בחולות

הפורסטר כובשת את הגיבעה

הפורסטר כובשת את הגיבעההפורסטר כובשת את הגיבעה

חרבת חלוצה

הוקמה במאה ה-3 לפנה''ס על ידי הנבטים במטרה לתת שירות לשיירות החוצות את דרך הבשמים מפטרה לעזה. תקופה הנבטית התפתחה חלוצה לעיר, והיא הגיעה לשיאה בתקופה הרומית והביזנטית. לאחר הכיבוש הערבי ניטשה העיר בהדרגה וכוסתה חולות. בתקופת הטורקים הוקם כאן הכפר הערבי ח'לסה אשר ניטש במלחמת העצמאות. בחפירות שנערכו בחלוצה התגלו שרידים רבים - תיאטרון, כנסייה בזינטית, מגדל מבוצר, בתי מגורים, בתי קברות נבטיים וביזנטיים, ומפעל מים מהתקופה הרומית.  העיר הוכרזה על ידי אונסקו כאתר שימור עולמי. 

הפסקת צהריים

הפסקת צהרייםהפסקת צהריים

רחובות בנגב

רחובות בנגברחובות בנגב

רחובות בנגב

שרידי עיר נבטית בחולות עגור-חלוצה, כ-14 ק''מ ממערב לקיבוץ רביבים. השם מקראי (בראשית כו' 22) ומקורו בצליל שמו הערבי של האתר, ח'ירבת א-רוחיבה.

רחובות בנגב ממוקמת על דרך הבשמים הנבטית המחברת את החיג'אז (חצי האי ערב) לנמל עזה. הדרך גם זכתה לכינוי ''דרך הצליינים'' שכן על דרך זו, בכיוון ההפוך, הלכו הצליינים שהגיעו מנמלי הים של אירופה בדרך להר משה (ג'בל מוסה / סנטה קטרינה) שבסיני. הדרך והערים הנבטיות שלאורכו הוכרו כאתרי מורשת עולמית על ידי אונסק''ו.

שיחת סיכום

שיחת סיכוםשיחת סיכום

היה לנו יום מעניין ומאתגר בשטח למדנו קצת על נהיגה בחולות , טיפוס וירידה של דיונות . הייתם קבוצה נהדרת. תודה רבה לכולכם  יחיאל דניאל

פרטים על ההדרכות והטיולים הבאים של סובארו דרייב:

לטיול הבא של סובארו דרייב  - הקליקו כאן 
להדרכת נהיגה הבאה של סובארו דרייב - הקליקו כאן 

תגובות

0 תגובות