שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה מועדון סוזוקי, יער בן שמן 8/12/2017

הדרכה אינטימית לסוזוקי ביער בן שמן, לפני רגע ירד כאן לא מעט גשם ועכשיו השמש בשיאה. רק 5 כלים וים זמן לתרגול וניסיונות. היה תענוג.

קצת לפני 9:00 בבוקר והמודרכים שלי מתחילים להופיע. קיבלנו את יער בן שמן בשיאו, השטח כולו רטוב ומעלינו שמש של קיץ ושמיים כחולים. כבר בדרך לכאן קיבלתי טלפונים מכמה חבר'ה שלא יצליחו להגיע, כל אחד וסיבותיו הוא ומה שנשאר לנו זו קבוצה קטנה של חמישה סוזוקי ג'ימני שעד היום התנהלו בעיקר על אספלט שחור.

פצחתי בהרצאה שנגעה בנושאים רבים, צמיגים, לחץ אויר ואחיזה, קריאת השטח וחשיבות המבט הרחוק קדימה, מתלים, העברות משקל, דיפרנציאלים והצלבות. הקבוצה קטנה ואפשר לשאול הרבה שאלות אבל יאללה, יש לנו עוד כמה שעות טובות לבלות כאן והג'ימנים כבר עושים קולות שהחלק התיאורטי הספיק להם, אז התקרבנו אליהם ולמדנו מהי ישיבה נכונה ואיך בכלל צריך להחזיק את ההגה. קבענו סדר תנועה ויצאנו לחלק המעשי והמהנה יותר של היום.

בתחנה הראשונה למדנו איך מטפסים בעלייה מחורצת. החבר'ה מבינים מהר מאד שכל הנושאים עליהם דברנו רק כמה דקות קודם, באים בקצב משלהם וזאת מבלי לבדוק איתנו אם זה מתאים לנו או לא. קריאת השטח קדימה מקבלת משמעות עמוקה, ברורה ובעיקר הכרחית אם רוצים לשמור על טיפוס חלק וקבוע ואגב כך, להקל ולשמור על המכלולים השונים של הרכב. מאחר ובאנו ללמוד, ירדנו מהרכבים וטפסנו רגלית כדי לגלות כל חריץ, מדרגה או שיפוע, שקלנו את האפשרויות השונות ובעזרת כיוון קרקעי שלי, החבר'ה גילו מהר מאד שהעלייה הזו "קטנה" על הג'ימני האתלטי שלהם והחששות הוחלפו בהבנה והרבה ביטחון ביכולותיהם וביכולות הרכב שלהם.

המשכנו לתירגול נסיעה בשיפוע צד, נגענו קצת בחוקי הפיזיקה ובכוחות החזקים שפועלים על הרכב ועל מרכז הכובד שלו, וכמובן, מה כדאי לעשות במקרה שהשיפוע חזק מידי ולא באמת מתאים לנו להתהפך. רמז, האינסטינקט שלנו לא עוזר כאן ולכן התרגול המעשי חשוב מאין כמוהו.

עצרנו להפסקת קפה וכל אחד מהחברים פינק בכיבודים שונים מהבית. השיחות שלנו כבר קיבלו גוון של מביני עניין והרעב לידע מעשי ותיאורטי הלך וגבר. בתחנה הבאה תרגלנו עליות וירידות תלולות בתוואי קרקע משתנה. שוב ירדנו מהרכבים ועברנו על כל אחת מהן מקרוב, תוך כדי דיון אם כדאי בכלל לטפס או לרדת אותן ואם כן, אז איך?

כמו בכל הדרכה, גם הפעם היה מי שהכריז "אין מצב שאני עושה את זה...!" וכמה דקות אח"כ ביקש לעשות זאת שוב ו..שוב.

סיימנו את ההדרכה במצב רוח מצויין. כל אחד מהמודרכים ידע להגיד מה הוא לקח איתו מהיום הזה ולי נשאר רק להגיד תודה על קבוצה נהדרת ויום נפלא.

להתראות בהדרכות ובטיולים הבאים,

סעו בזהירות,

קובי

קישורים לסיכום ההדרכה:

ויקישטח: דיפרנציאל , ירידה , עלייה , שיפוע , שיפוע צד , בקרת אחיזה , בקרת יציבות , ESP , ABS