שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול מועדון סוזוקי מערד לנחל פרצים - 23/2/19

מועדון סוזוקי יצא ליום טיול ג'יפים בשטח וסיים (בשלום) ועם הרפתקאות רבות.
כבוד למשתתפים!

במסגרת העבודה שלנו כמדריכים באתר השטח אנו פוגשים קבוצות מטיילים רבות ומגוונות בטיולים בארץ ובחו"ל וכל טיול שונה ומיוחד אבל תמיד יש יוצא מהכלל. ללא ספק הטיול והחוויות בטיול הזה היו יוצאות דופן כמו שיתואר בהמשך.

בעקבות מזג האוויר תאריך הטיול נדחה פעמיים. לשמחתנו בשבת הזו מזג האוויר האיר לנו פנים.

נפגשנו בתחנת הדלק בכניסה לערד 9 רכבים - 5 גרנד ויטארה ו4 ג'ימיני בהחלט מעניין... חלק מחברי הקבוצה מוכרים לי מטיולים קודמים וחלקם מטיילים איתי בפעם הראשונה.

בסיום שיחת הבוקר התארגנו ויצאנו על ציר הגז שנע דרומה לכיוון הר יהל והר כיפון. הדרך נוחה לנסיעה ומאפשרת תצפיות נוף מרשימות אל עבר ים המלח, מתבקשת עצירה להסבר התמצאות והתצפית בהר יהל היא בהחלט מקום ראוי.

הציר לנחל חימר זורם ומהיר. הבוקר מתחיל בכיף.

נקודת העצירה לארוחת הבוקר תוכננה לעץ השיטה אשר נמצא בערוץ, בדרך כלל מספר דקות בודדות של נסיעה - אך לא הפעם. מצאנו שביל לא שביל אשר נסחף בשטפונות והדרך לא קלה כבעבר.

אז נהנים ומתקדמים באתגרים שהנחל מעמיד לפנינו עד לנקודת ההפסקה.

את זמן ההפסקה ניצלתי להרצאה קטנה בנושאים הרלוונטיים לטיול: נעילות, הצלבות נתיב תנועה ועוד. בסיום הארוחה התקפלנו בזריזות ויצאנו לדרך.

לנו כג'יפאים דרכים נעלמות ואתגרי עבירות הם מצרך מבוקש אך הדבר יצר לנו קצת פערים בזמנים והדרך עוד ארוכה. הכיוון הוא נחל פרצים דרך ציר הר קומות, הדרך יפה וזורמת.

את ארוחת הצהריים בחרתי לבצע בתצפית מעלה עזגד, במזג אויר שכזה זה מקום מושלם.
הרעב לאתגרי עבירות עולה ואנחנו בדרך לחלק האתגרי במסלול - נחל פרצים.

נחל פרצים: נחל אכזב בדרום מדבר יהודה. מקורו של הנחל במישור עמיעז אותו הוא מנקז, הוא זורם לכיוון צפון-מזרח. נקיק הנחל מגיע לעומק של כ-50 מטר ורוחבו מטרים אחדים.

ציר הנחל מספק לכל אורכו אתגרי עבירות רבים והדרך עוברת עלינו בכיף.

לאחר שליש דרך לערך הגיעה שיירה בת 20 כלי רכב או יותר מולנו במעבר צר. בעזרת כושר תמרון של הקבוצות הצלחנו לחלוף אחד מול השני אך הדבר גזל זמן רב ויקר כמו שיתברר בהמשך.

בטיול עבירות כמו בטיול עבירות לפעמים צריך למשוך ולעזור, רצועות נשלפו רכבים שהתקשו נמשכו והחוויה בעיצומה אך מכשול חדש ניצב לפנינו - מכשול החשיכה.

בעקבות שרשרת האירועים שגרמו לעיקוב אנו נמצאים במרכז נחל פרצים באור אחרון ולי כבר ברור שאת חלקו האחרון של הנחל נעבור בחושך מוחלט.

בהמשך הדרך בעקבות השיטפונות שפקדו את האזור וסימון לקוי במפה הגענו לדרך ללא מוצא.

לאחר סריקה בת כמה דקות הבנתי שיש חוסר התאמה במפות ומציאת השביל האבוד תגזול מאיתנו זמן ולכן כינסתי את הקבוצה להסבר הערכת מצב.

בנקודה זו אבקש לציין את חברי הקבוצה שלמרות היום הארוך, השהיה בלב המדבר בחשיכה מוחלטת ואתגרי העבירות שעברנו - קיבלו את המצב בהבנה, שידרו אנרגיות שמחות וחיוביות ובזמן הכנת הקפה יצאנו אנוכי וצוות עוזרים למצוא את השביל.

לשמחתי לאחר כמה דקות הדרך נמצאה והמשכנו קדימה עד לנקודת היציאה. בציר מספר אתגרי נהיגה רבים ובלילה מאתגר כפליים.

בשעה 20:00 הגענו לתחנת הדלק בנווה זוהר. קשה לתאר במילים את ההרגשה בסוף יום שכזה, התרגשות גדולה.

בשיחת הסיכום שמחתי לשמוע מכולם שנהנו וקיבלו באהבה את העיקוב שלעצמו יצר חוויה חדשה.

לכם מטיילים יקרים אבקש להודות באופן אישי ומיוחד - תודה על יום מיוחד, יום של טיול בארצנו היפה, יום של ביחד, יום של עזרה הדדית, הבנה, סבלנות וסובלנות. נהניתי מכל רגע, מהמורל הקבוצתי ברגעים הקלים והקשים.
אתם פשוט חבורה של אלופים ואני מאמין שנפגש בקרוב.