טיול מרצדס SUV  ללב מדבר יהודה

מה למכוניות יוקרה נוצצות ולאבק המדבר? כשמדובר בדגמי ה-SUV של מרצדס, טיול בשבילי מדבר יהודה אינו עניין תיאורטי כלל. יצאנו בשתי קבוצות גדולות ליום שישי של כיף בכביש המפותל ובשטח שמעל מצוק ההעתקים וחזרנו מאובקים ומרוצים

יש מכוניות פשוטות, ויש מכוניות רגילות, ויש מכוניות יוקרה. ויש מרצדס! מותג העל הגרמני נחשב במשך שנים, ובצדק, לפסגת ההיצע המוטורי מייצור סדרתי. הנדסה עילית, טכנולוגיה פורצת דרך, איכות ייצור וגימור שאין שנייה לה, ביצועים מעולים ורושם הגעה שאי אפשר להתווכח איתו. הטופ של הטופ, הדובדבן שעל הקצפת. מרצדס מייצרת גם רכבי שטח אמיתיים וקשוחים (מי אמר G קלאס? (קישור) או שסדרת משאיות השטח המפורסמות וכמובן הכלי האולטימטיבי למשימות בשטח קשה עבירות – סדרת היונימוג (קישור)) אבל כשאומרים "מרצדס", הציניקנים יגידו "מונית", אבל האסוציאציה המיידית תהיה של מכוניות פאר גדולות, או מכוניות קופה ספורטיביות נמוכות ורחבות ובכל מקרה – אוטו מהיר, שכל מי שרואה אותו מתקרב במראה, מפנה לו את הדרך.

בשנים האחרונות עולה ופורחת אופנת הקרוסאוברים/SUV, וגם יצרני היוקרה מגרמניה לא טומנים ידם בצלחת וכמקובל במרצדס, מכונית שנושאת על חרטומה וזנבה את לוגו הכוכב המשולש, לא יכולה לההסתפק בלהיות "קצת יותר טובה" אלא חייבת להיות הרבה יותר טובה. הכי טובה. מקובל לחשוב שיכולות כביש מצטיינות באות על חשבון יכולת השטח, ולהיפך. כאן מובטחת חווית נהיגה גם בכביש וגם בשטח, ואי לכך לקחנו את לקוחות דגמי ה- SUV של מרצדס – GLA, GLC, GLE ו-GLE קופה, ליום טיול חווייתי שיכלול הכל מהכל.

קישורים למבחני דרכים:
מרצדס Mercedes GLS500
מרצדס Mercedes GLC
מרצדס - מנוע בנזין Mercedes GLE
מרצדס Mercedes GLE Coupe
מרצדס - מנוע דיזל Mercedes GLE

המפגש עם הלקוחות נקבע ליום שישי בבוקר בסוכנות מרצדס בבאר-שבע. צמד המדריכים, נמרוד וידר ואנוכי, הגענו קצת יותר מוקדם כדי לקבל את המרצדסים "שלנו" ליום הזה, ולא ויתרנו על ההזדמנות להסתלבט קצת על המעבר החד מהסופות הפתוחות "המפנקות" שלנו (של המדריכים), לרכב "ספרטני וצנוע" כמו GLC ו-GLA.... המיזוג באולם התצוגה משכיח מאיתנו שבחוץ כבר מתחיל להיות חם. מאוד חם... חיש קל הגיעו הלקוחות שהתכבדו בארוחת בוקר קלה ולאחר תדריך וחלוקת מכשירי קשר, יצאנו בשתי קבוצות לדרך.

החלק הראשון של הטיול נע על כבישים מהירים – יציאה מבאר שבע לכביש 6 ונסיעה צפונה (תוך מאמץ עילאי להישאר בגבולות המהירות המותרת בישראל, שאינה אלא זחילה איטית ומנומנמת בסטנדרטים של מרצדס...) ירדנו במחלף קריית גת ליער המלאכים להפסקה קלה עם פירות, עוגיות, מים צוננים וקפה.

חלקו השני של המסלול מענג במיוחד לנהיגה – הכבישים הקטנים המתפתלים בינות לתלים ולכרמים של חבל לכיש בואכה גדר ההפרדה, מכאן דרך קטע נהיגה נמרץ ומגניב במיוחד ליד סנסנה, ומעבר חד לכביש 31 שלוקח אותנו לכיוון ערד ולאחד מכבישי הנהיגה המפורסמים בישראל – ערד-סדום. שום דבר לא מפתיע – מרצדס זה מרצדס. למרות שהיום אנחנו על SUV גבוהים וכבדים ולא בדגמי AMG המוטרפים, יקצר הדף מלתאר את ההיגוי המדוייק, הבלמים הנשכניים, אחיזת הכביש המעולה, התנהגות הכביש המתגמלת ואת ההנאה מנהיגה במהירויות לא שפויות בעליל והכל בתחושת בטחון ששמורה למכוניות ספורטיביות במופגן.

חלקו השלישי של הטיול הוא פרק השטח. אנו יורדים מהכביש ליד צוק תמרור ונכנסים לשביל השחור הנמתח לכיוון צפון, הידוע בכינויו "ציר רמבו" – למי שלא מכיר, כאן התקיימו צילומי הסרט "רמבו 3", שעלילתו מתרחשת באפגניסטן שלאחר הפלישה הסובייטית. סילבסטר סטאלון, האיש והפלנלית הקשורה על המצח, בתפקיד לוחם הקומנדו האמריקני העשוי ללא חת, המסייע שם למוג'הידין האפגניים במאבקם בכוחות הצבא הסובייטי. מישהו בהפקה הגיע למסקנה שנופי דרום מדבר יהודה מזכירים במשהו את הרי אפגניסטן.... נו שויין. הסרט כבר נשכח, אבל השם נשאר. זה המקום לתדריך נהיגה בשטח, כי בכל זאת מדובר כאן ב- SUV יוקרתיים בעלי איברי פלסטיק מעוצבים, פריכים ויקרים ובעיקר צמיגים עדינים בחתך נמוך... כדי להימנע ממריעין-בישין, עלינו להסביר איך נוסעים בשטח עם מכוניות כאלה – מעבר חריצים באלכסון, שמירה על דפנות הצמיגים ושמירה על עקרון התנועה הזורמת. האתגר הגדול ביותר מצפה לי עצמי, שה-GLA200 שקיבלתי על מנת להוביל את הקבוצה שלי, מצויידת בהנעה קדמית בלבד... האם המדריך יעשה פדיחות? יש כאן מספיק GLE חזקים וכפולי הנעה שיוכלו לתת משיכה קלה, אם נזדקק....

השביל הטרשי עובר מעדנות מתחת לגלגלים. מרצדס זה מרצדס גם בשבילים שכאלה – המתלים מגהצים היטב, חריצים אקראיים וערוצוני נחלים עוברים מתחת לגחון ללא דרמות. והנה נחל מורג שמתקיל אותי במעבר ערוץ חצצי ולא פשוט – זהו בכל זאת לא בדיוק רכב שטח... הפגוש הקדמי מזדקר הרחק קדימה, אני יורד בזהירות מופלגת, הטיפוס החוצה מהערוץ מציב בפני שיפוע חזק והצלבות, אך מעשה שטן, ההנעה הקדמית של ה-GLA200 לא מתרגשת והמרצדס הקטנה מטפסת בנחישות ועוברת כאילו כלום! הגענו למצוק ההעתקים וקצת לפני תצפית מעלה יאיר, קטע שביל מלא בבולדרים, חריצים והצלבות, וגם בהם מטפלת ה-GLA בזחיחות אדישה... הערכתי להנדסה הגרמנית עולה מרגע לרגע!

לאחר התצפית, אנו שבים על העקבות וחוזרים לכיוון נחל מורג וציר רמבו. כאן גם אני כבר הפכתי לזחוח, והפעם מעבר הערוץ החצצי הפיל אותי בפח – אבל לא נדרשו יותר מכמה דחיפות קלות בידיים על מנת שהגלגלים הקדמיים ימצאו אחיזה והמרצדס השחורה הקטנה, הנעה קדמית בלבד, אני מזכיר - מתגברת וממשיכה קדימה. מיותר לציין ששאר המרצדסים, כפולי ההנעה, לא התרגשו מהמעבר וחצו אותו בלי להתאמץ.

עכשיו אנו בחזרה על הכביש בדרכנו חזרה לבאר שבע, המרצדסים שהיו נוצצים בבוקר, מכוסים באבק מדבר צהבהב. אנחנו רעבים וזה הזמן לפינוק אחרון אבל גדול ושווה בהחלט – ארוחת צהריים במסעדת "יקוטה" הבאר-שבעית, מסעדת-שף בסגנון מרוקאי אותנטי, שם השף בבר בן-מויאל מלהטט במגוון מנות מרוקניות צבעוניות ואותנטיות בטעמים מופלאים שמדהימות בכל פעם מחדש – מדובר באחת המסעדות המעולות בישראל וזהו סיום ראוי (וטעים, כמה טעים) לטיול שכולו כיף. החזרה לג'יפ הסופה הפתוח שלי שהמתין לי בסבלנות בחום הלוהט בחנייה של סוכנות מרצדס, מעולם לא היתה קשה יותר....

זה המקום להודות לאנשי כלמוביל, יבואני מרצדס ולמירי הבלתי נלאית אשר על ההפקה, על ההשקעה והפינוקים, וכמובן למשתתפי הטיול שהפגינו משמעת, נהיגה מצויינת ומצב רוח טוב, והפכו את היום הזה להנאה צרופה.