שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח של מועדון רקסטון בהר חורשן - 19/6/2020

יום שישי בבוקר במזג אוויר נהדר והכניסה לבת שלמה הישנה עמוסה בקבוצות ג'יפאים, טרקטורונים, אופנועים ורוכבי אופניים מיוזעים וחדורי מוטיבציה, כולם הגיעו במטרה אחת, להכנס לשמורת הר חורשן היפהפיה ולשחק קצת עם הכלים שלהם.
אנחנו כאן עם קבוצת בעלי רקסטון, רובם חדשים שנרכשו ממש לא מזמן, שהגיעו להדרכת נהיגה בשטח, כזו שתפתח בפניהם עולם מהנה ומאתגר שנמצא כולו, מעבר לאספלט אליו היו רגילים עד היום
הדריכו: דרור ברלי וקובי בצלאל

סאנגיונג רקסטון הוא רכב שככל שהזמן עובר, תופס את מקומו בעולם השטח וזוכה לאהדה רבה. הוא גדול ומפנק, מהודר מאוד באופן יחסי לרכבי שטח שבאו "לעשות שטח" ולא רק לטפס מדרכות, מחירו אטרקטיבי ואם לומדים לתפעל אותו כמו שצריך, אפשר לטייל איתו רחוק ועמוק אל תוך השטח ובהנאה מרובה.

09:00 בבוקר והחבורה שלנו הסתדרה בתור ארוך על הציר שיורד לשבילי השמורה, בדיקת נוכחות מראה לנו שכולם כאן והנה אנחנו בתנועה. נכנסנו לתוך השמורה והתמקמנו בפינת ההרצאות שלנו תחת כמה עצים בשביל צדדי מהדרך הראשית. דרור פתח בהרצאה התיאורטית שפותחת אצלנו כל הדרכה והתחיל "להרביץ" במשתתפים תורה על נושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אויר, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, מבט רחוק קדימה ותכנון הנסיעה, העברות משקל ושיפועי צד, דיפרנציאל ונעילות דיפרנציאל מכאניים ואלקטרוניים, קצת על ההבדלים בינייהם ותוך הסברים מפורטים יותר על אלו שיש ברקסטון.

בתום החלק התיאורטי חילקנו את המשתתפים ל-2 קבוצות, אחת לכל מדריך ויצאנו לתרגל בשטח השמורה מעבר חריץ, טיפוס וירידת מדרגות סלע, שיפועי צד, הצלבות והכל בליווי הסברים על אופן פעולת מערכת ההנעה 4X4 של רקסטון, שהשתפרה עוד יותר מאז עדכון הגרסה האחרון, הנחיות כיצד יש לתפעל אותה בצורה הטובה ביותר כדי שהרכב יתקדם בקלות וללא נזקים ועד כמה חשוב לבחור ציר התקדמות נכון, "לשים" את הצמיגים במקומות הנכונים ולהיות תמיד עם מבט רחוק קדימה להמשך הדרך.

​​​​​

הייתה הדרכה מצויינת עם אנשים מצויינים.
תודה לכל המשתתפים וליבואן רקסטון לישראל.
נשמח לראות אתכם בטיולי השטח,
דרור וקובי.

159290860003915929086019891592908602961159290860539815929086064971592908608470

מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1592908609886159290861111215929086129891592908614335159290861516915929086172011592908619097

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

159290862038115929086217471592908622611

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

15929086237721592908627213159290862843015929086296591592908631240159290863423815929086350101592908635904159290863711215929086388341592908642309159290864371115929086445901592908645410159290864744415929086496041592908651736159290865317715929086555701592908656690159290865850415929086603391592908661271159290866392015929086649111592908666809159290866821315929086705381592908671380159290867245015929086736621592908676034159290867974915929086814411592908682389159290868369215929086851351592908686229159290868742715929086890971592908698327159290870039815929087016171592908703301159290870468315929087057091592908707043159307865891515930786622921593078664990159307866919615930786719251593078677801159307869060515930786932401593078696044159307869810215930787012621593078703553159307870536315930787080551593078711042159307871410915930787176261593078719967159307872206615930787243881593078726794159307872899715930787318951593078733511159307873562615930787386731593078740122159307874283415930787455711593078748679159307875108215930787529661593078755032159307875698015930787584131593078762371159307876455615930787662821593078767609159307876947215930787719811593078774337159307877696815930787795091593078781224159307878474215930787869911593078788529159307879072215930787930371593078797150159307879863315930788002191593078801825159307880373015930788056121593078807080159307880912015930788115721593078812985159307881468615930788164221593078818309159307882010215930788221941593078824048159307882612915930788281671593078830062159307883166615930788335291593078835458159307883777015930788391091593078842435159307886502015930788697181593078875250159307887746815930788896921593078891577159307889326615930788949581593078897141159307889895615930789011181593078903128159307890559515930789074221593078909332159307891109715930789127551593078914368159307891582415930789173181593078919353159307892084715930789248681593078928397

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - איציק ש.

15 ביולי ב 12:28

אפתח בזה שאני בתחום הג'יפיםמזה כשלוש שנים והרקסטוןהינו הג'יפהשלישי שלי. למרות האמור בפתיח אני חייב לומר שלמדתי לא מעט בהדרכה הן על הרכב והן בנהיגת שטח בכלל.
כל זאת תודות לדרור שהיה המדריךשל הקבוצה שלי ועשה עבודה מדהימה.

למדתי להכיר שני מכלולים ברכב שלא היו לי בג'יפיםהקודמים וכיצד ומתי להשתמש בהם.

למדתי על אף הניסיון לחשב מסלול לפני פריצת הדרך.

למדתי מה חשוב באביזרי חילוץ ורצתי לבדותאת הציוד שלי.

ההדרכה בהחלט תרמה לביטחון שלי בנהיגה בשטח מאחר וההיכרות עם הרכב ועם יכולותונתנו לי זווית ראייה חדשה.

הערות: נגיעה קלה בזויות צד (ייתכן שדוברולא שמעתי) .
ממליץ בחום שבהדרכות פרטניות לרכב מסוייםיקח חלק נציג החברה הן בשביל לשמוע הערות והן כדי להוסיף ולתרום מהכירותועם הרכב

לסיכום חח ענק לדרור ולצוות על הדרכה מקצועיםבטיחוטיתוהכי חשוב מהנה.