שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תנאי השטח משתנים - הכתבה הפותחת את קטלוג רכבי הפנאי יוקרה 4X4

אחרי שנים בהם פרחו רכבי קרוסאובר רכים ואופנתיים, דגמי ה-4X4 עושים קאמבק כשהם מאובזרים, מצוידים מאי פעם ומתהדרים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע.
הכתבה הפותחת את הקטלוג המפואר של כל רכבי הפנאי, יוקרה, שטח של כול כלי הרכב בעלי ההנעה הכפולה המיובאים והנמכרים בישראל, עם פירוט התכונות ומפרט טכני, בפורמט PDF ובכתבות במרשתת

image

הקרוס-אובר מוביל את התעשייה

תעשיית הרכב נמצאת באחת התקופות המעניינות והמרתקות ביותר שלה בכ-130 שנות קיומה. טכנולוגיות הנעה מתקדמות וירוקות והמעבר לחשמל יתנו את הטון בעשור הקרוב, מערכות העזר והבטיחות האקטיביות עם יכולות נהיגה חצי אוטונומיות הפכו לסטנדרט וגם הממשק והאופן בו אנו מתפעלים את הרכב השתנה ללא היכר עם המעבר המוחלט למסכי מגע בסיוע פקודות קוליות.

לצד כל החידושים הללו, נראה היה עד לא מזמן שרכבי ה-4X4 נשארים מאחור, זאת בניגוד למגמה ולאופנה שבה רכבי הקרוסאובר הולכים ומשתלטים על המכירות בכל קטגוריה ותת נישה אפשרית. ההצלחה של רכבי הקרוסאובר נובעת מכך שרוב האנשים מעוניינים בתנוחת נהיגה גבוהה, במראה בעל נוכחות של רכב פנאי ובתדמית שהוא משדר לסביבה, אבל לא באמת זקוקים להנעה כפולה ויכולת שטח כפי שהיו ברכבי ה-SUV שהיו כה פופולאריים בשנות ה-90'.

קישור לקטלוג PDF מהודר בגרסת מגזין
(בסוף הכתבה טיפים לשימוש יעיל ונוח)

קישור לדף הראשי של קטלוג פנאי יוקרה 2021 באתר השטח

image

התעוררות בשוק ה-4X4


השינוי בהעדפות הקהל גרם לרכבי השטח הקלאסיים כמעט להיכחד, אלא שדווקא בשנים האחרונות הם עושים קאמבק לשטח, ובגדול. תרבות הפנאי ההולכת ומתפתחת מביאה עוד ועוד אנשים לצאת למרחבים לטיולי שטח אתגריים, או לפעילויות פנאי בשטח הדורשות רכב מתאים שיכול להגיע אל הפינות היפות. משבר הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו האיצו את התהליך, ועם פחות נסיעות לחו"ל ואירועים חברתיים המוניים אנשים רבים בוחרים לצאת אל הטבע, והביקוש לרכבי 4X4 , רכבי SBS קרביים וטרקטורונים זינק בהתאם בכל עולם וגם בישראל.

ההתעוררות בשוק רכבי ה-4X4 הביא את יצרניות הרכב ליצור בשנים האחרונות דור חדש של דגמי שטח קשוחים, עם מחווה לדגמי עבר. כך למשל בסוזוקי הציגו ג'ימני חדש בעיצוב שכולו מחווה לסמוראי הקלאסי, מצד השני של הסקאלה מרצדס הציגה G קלאס חדש ששומר על העיצוב המזוהה איתו ומתהדר בטכנולוגיה העדכנית ביותר ואילו לנד רובר הציגה סוף סוף יורש לדיפנדר – אך הפעם לא ככלי עבודה ספרטני, אלא כרכב שטח עמוס הייטק ובעיצוב רטרו-מודרני יפיפה.

image

ברונקו מול רנגלר

פורד מצידה החזירה לחיים השנה את הברונקו – אחד האייקונים הגדולים שלה. גם הברונקו החדש עוצב בסגנון רטרו כמחווה לדגם המקורי משנות ה-60', אבל מציע לצד המבנה הקשוח, האפשרות לפירוק הגג והדלתות ומכלולי קצה גם טכנולוגית בטיחות עדכנית ושלל רמות אבזור. הברונקו, שכבר כעת יש לו זמני המתנה ארוכים, בא לתת תשובה להצלחה הענקית לה זוכה ג'יפ רנגלר. ג'יפ מצידה לא מתכוונת להישאר מאחור והשיקה השנה גרסת V8 עם מנוע "המי" שרירי ומן הצד השני גם גרסה היברידית לראשונה, עם הבטחה לרנגלר חשמלי מלא שיופיע בשנים הקרובות. בנוסף, גם רכבי קרוסאובר רכים יחסית מקבלים גרסאות קרביות עם מתלים משודרגים, זוויות מרכב משופרות ועיצוב קרבי יותר. דוגמאות לכך ניתן למצוא בגרסאות TrailHwak של ג'יפ לדגמים כמו קומפאס וצ'רוקי או ה-Wilderness של סובארו XV ופורסטר.

image

הנעה חשמלית בשטח

כניסת ההנעה החשמלית גם לתחום השטח, בין אם בהנעה חשמלית מלאה או בהנעה היברידית, פותח בפנינו עידן חדש ומרתק. תשכחו מגלי הינע, טרנספרים ונעילות דיפרנציאל. ההנעה החשמלית מאפשר להניע ישירות את הגלגלים, ובהתאם לכך להעביר ולחלק את הכוח בהתאם לתנאי האחיזה. כבר כיום ניתן למצוא דגמי קרוסאובר היברידיים בהם מנוע חשמלי מאחור הופך את הרכב לבעל הנעה כפולה, ומצטרף למאמץ בעת הצורך. בדגמים חשמליים מלאים ישנו מנוע חשמלי לכל ציר מה שנותן למעשה ענה כפולה עם חלוקת כוח משתנה, ללא צורך במכלולים מכאניים כבדים וזוללי אנרגיה, ועם זמן תגובה מיידי.

image



השלב הבא בהנעה החשמלית בשטח יהיה בשילוב מנוע חשמלי לכל גלגל, כך שלמעשה בכל רגע נתון יקבל כל גלגל בדיוק את הכוח הנדרש לו בהתאם למצב האחיזה. מה שכיום ניתן להשיג רק באמצעות נעילות דיפרנציאל הקיימות רק ברכבי השטח הקשוחים ניתן יהיה לקבל בכל קרוסאובר עירוני. מעבר לכך, המעבר להנעה חשמלית יאפשר גחון גבוה יותר ופגיע פחות עקב היעדר מכלולים מתחת לרצפת הרכב. אנחנו אמנם נצטרך להתרגל לוותר על מנוע הבעירה הפנימית האהוב, אבל נוכל לקבל כלים עם יכולות גבוהות מאי פעם שימשיכו לקחת אותנו להרפתקאות שטח מאתגרות.

image


קישור לדף הראשי של קטלוג פנאי יוקרה 2021 באתר השטח

אנו בטוחים שתוכלו להפיק מהקטלוג שלפניכם הנאה ותועלת, ונשמח להמשיך להיות עבורכם מקור המידע המוביל בכביש ובשטח.


קצת טיפים לשימוש בקטלוג PDF בגרסת מגזין Clickable (לחיץ-מונגש):
  • ככול שגלשו במסך גדול יותר המגזין יראה טוב יותר, עם זאת הקלקה על כפתור זכוכית המגדלת בפינה השמאלית התחתונה תבצע זום-אין ותגדיל את התצוגה.
  • הדפדוף אפשרי באמצעות "דפדוף עם האצבע" קדימה/אחורה או באמצעות כפתורי החיצים. בתחתית הקטלוג חיצים ראשיים היכולים לדפדף לראשית הקטלוג או לסופו (עמוד 100).
  • אפשר להגדיל את הקטלוג למלוא גודל המסך ע"י לחיצה על כפתור הריבוע בתחתית הימנית של המסך, ליד כפתור ההדפסה וליד כפתור השיתוף והמשלוח.
  • אפשר להדפיס רק דף או תחום דפים ואין צורך להדפיס את כל המגזין.
  • בצד שמאל - כפתור 4 הריבועים יפתח לכם את כל העמודים נגישים לבחירה.
  • לצד כפתור 4 הריבועים כפתור PLAY לדפדוף אוטומטי של המגזין.
  • והכי נוח: דף 3 הינו תוכן הקטלוג ורשימת הדגמים (קישור לדף 3) - לחיצה על מספר העמוד תקפיץ אתכם למקום המיועד בקטלוג.
  • בראש כל עמוד דגם שני קישורים: לאתר היבואן ולאתר הבינלאומי של היצרן.

קישור לקטלוג PDF מהודר בגרסת מגזין

163065010789716306501093971630650110270

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - ערן

03 בספטמבר 2021 ב 14:34

אחלה כתבה...
אמן שהמגמה הזו תימשך ולא תדעך בארץ...