שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

סיכום טיול אל הגלבוע ועמק המעיינות 8/10/22

בין עין יזרעאל לעמק המעיינות, על גב הגלבוע, מתפרס נוף ארץ ישראלי נהדר. ומתחת לפני השטח, התנ"ך מדבר אלינו בכל עיקול וכל פינה. יצאנו לטיול מיוחד וקסום

להתחיל את היום במשפט "הרצחת וגם ירשת" נשמע דרמטי, אבל כאשר הוא נאמר במקום בו כרם הייתה לנבות היזרעאלי, מתחת לתל יזרעאל - מקום מושבו של המלך אחאב ואשתו איזבל, אשר בגללה קולל המלך על שעוללה לנבות, אז זה כבר נשמע הגיוני יותר.

קפה ליד המעיין ויציאה אל הגלבוע.

עולים לתצפית כתף שאול, שוב מקום בו מתבקש לצטט את קינת דוד, אין מי שלא זוכר לפחות את הפסוק "הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים" במקום הצופה אל העמק בו נפלו שאול ויהונתן.

1666255480143

image

מכאן גם אפשר לראות בעין את התממשות קללת דוד "אל טל ואל מטר עליכם" בהתבוננות על צדו הצפוני והצחיח של הגלבוע.

המשכנו ולאורך כל הדרך אפשר גם ליהנות מפירות הציונות, כאשר שדות עמק יזרעאל ויישוביו פורחים בשלל צבעים.

לאחר הפסקת צהרים נהדרת (יפה היקרה, חריף לי עד עכשיו מהשקשוקה!) ממשיכים אבל אל הצד הדרומי של הגלבוע הנושק לצפון השומרון על בסיס גדר ההפרדה. בדרכנו עוברים דרך יישובי הגלבוע אל חוות השבשבות המרשימה המייצרת חשמל באחד מהקומות בהם כל השנה כמעט רוח חזקה. משם גם תצפית אל עמק בית שאן, הבקעה, עמק הירדן, רמת סירין וביום טוב ניתן לראות אפילו את הגולן והחרמון.

166625562306016662556237821666255624384

אל עמק המעיינות נרד בציר המרהיב העובר בשמורת נחל בזק. הזדמנות נהדרת בשביל שחר אור להעלות את הרחפן וללוות את השיירה בצילומים נהדרים, אכן קדמת הטכנולוגיה, עד המפגש של הרחפן בעץ עירום. עוצרים וכולם יורדים לסריקות בין קוצי הקיץ הזהובים על צלע הר סלעי אחר רחפן במשקל 249 גרם וגודל של קופסת שימורים ואם זה לא די הוא גם בצבע הסוואה אפור. בדיוק על זה נאמר - מחת בערימת שחת.

לאחר זמן מה של חיפושים הוחלט כי פלג וגיא ילדיי משפחת אור יעברו אלי ושחר ימשיך בחיפוש בנחת, אני למען האמת כבר ראיתי איך שחר הולך הביתה עם מארז ריק הביתה...

השיירה יורדת אל שדות ומטעי העמק ואל עבר עין צמד. נהיגה בעמק הריק מאדם ופתאום בקשר קריאה! גולני או לא גולני? מצאתי!! שחר איתר את הרחפן במקום בלתי אפשרי בנחישות של קצין בגולני! כבוד.

image

בעין צמד, שם המים זכים, הילדים (פלג וגיא בהשגחת יהב שלי) ממהרים למים והמבוגרים בעקבותיהם לטבילה ארוכה ומרעננת וגם לארוחת אחר הצהריים ולקפה של סוף טיול עם דרור ברלי שסיים אף הוא את המסלול והגיע עם הקבוצה השנייה, תענוג.

אני מסכם יום מקסים עם אנשים אהובים, אמת שחלק גדול מהם כבר חברים האחד של השני וגם שלי ועוד חדשים שמצטרפים למשפחת אתר השטח.

איזה כיף היה!

גיא זילברמן.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן