מסלול טיול בטיפוס לכוכב השחר

מסלול טיול בעבירות קשה המטפס במעלה המחורץ של מעלה השחר לראש מצוק ההעתקים מעל בקעת הירדן ויורד חזרה לבקעה דרך שבילים וערוצי נחלים אתגריים - מסלול מיוחד בחבל ארץ שכמעט ולא מטיילים בו!

 

אבני דרך לאורך מסלול הטיול:

 

מישור אדומים, כפר אדומים, דרך אלון, עין מבוע, נחל פרת, מעלה מכמש, צומת מחוך, צומת רימונים, מעלה כוכב השחר, כוכב השחר, קובת א-נג'מה, מצפה רחבעם, נתיב הגדוד, גלגל, תומר, פצאל, הרי הגלעד, צומת הבקעה. תוספת מיוחדת בסוף המסלול של קטע עבירות קשה ב: ואדי א-דליה.

 

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

 

 

המסלול בעבירות בינונית עד קשה ומתאים רק לכלי רכב עם הילוך כוח.

לאחר גשם המסלול יכול להיות חלק ומסוכן!!

המסלול על שבילים מסומנים וחוצה גם שמורות טבע מוכרזות, אך אין סיבה לרדת מהשבילים ולפגוע בנוף.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול חוצה שטחי אש של צהל ומומלץ לנסיעה רק בסופי שבוע וחגים.

מומלץ לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

אורכו של המסלול כ- 66 ק''מ, מחציתם על אספלט ואפשר לנסוע אותם ברצף של כ-7 שעות טיול.

 

שיטת הניווט:

 

 

המסלול מופיעים בצורה של סיפור דרך עם 19 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. 

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. 

מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

 

מה עושים? איך מנווטים?

 

 

בטרם היציאה לקיטוע  (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS  והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.

שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח. 

 

הכנת אמצעים למסלול:

 

 

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מצפן ומכשיר GPS - נוח כשיש,

מפת סימון שבילים מס' 5-6  (בקעת הירדן),

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

 

לאחר הגשמים התכוננו לעבוד!

 

לאחר הגשמים התכוננו לעבוד!לאחר הגשמים התכוננו לעבוד!

 

תחילת המסלול:

 

 

בצומת הכניסה לאזור התעשייה של מישור אדומים, תחנת דלק ליד הצומת.

 מאפסים מד אוץ וממשיכים לרדת על כביש מספר 1.

2.6 קמ צומת הפנייה שמאלה לכפר אדומים ולכביש 458 - דרך אלון.

נ.צ. 1 - צומת כפר אדומים

 

מתחילים ומאפסים מד אוץ

 

 

מתחילים ומאפסים מד אוץ

 

 

0.1 ק''מ בכיכר של כפר אדומים פונים ימינה לדרך אלון - כביש 458. 

3.1 ק''מ צומת אלון בו ממשיכים ישר לכביש מפותל ומקסים.

4.4 ק''מ חולפים על פני הכניסה לעין מבוע (אם הגעתם מוקדם - שווה ביקור!) ולאחר כחצי קמ על הכניסה למסלול של נחל פרת.

7.7 ק''מ חולפים על הכניסה למצפה חגית.

8.4 ק''מ צומת הכניסה לבטר מגב.

11.4 ק''מ חולפים על הכניסה לנוה ארז.

12.7 ק''מ צומת מעלה מכמש בו ממשיכים צפונה על דרך אלון.

13.5 ק''מ חולפים על הכניסה למצפה דני.

14.8 ק''מ צומת T - במפגש כבישים 457 (מגיע מכיוון כוכב יעקב) עם דרך אלון, כביש 458.

נ.צ. 2 - צומת מחוך

מתחילים ומאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה לכביש 458 לכיוון כוכב השחר ורימונים.

4.4 ק''מ צומת של דרך אלון, כביש 458 עם כביש 449, צומת רימונים.

נ.צ. 3 - צומת רימונים

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה ומזרחה לכביש 449 - כביש משובש, מלא בורות ועיקולים חדים - שימו לב!!

הכביש קיבל את השם ''טריק אבו ג'ורג''' עוד בתקופת הירדנים, עת קצין בריטי, אבא של ג'ורג', פרץ וסלל את הדרך.

משמאל לכביש מעל הגבעה היישוב רימונים - יישוב בן 170 משפחות שהוקם כהאחזות נח''ל וקיבל את שמו משם היישוב במספר שופטים אליו ברחו הנותרים מאנשי שבט בנימין, לאחר סיפור ''פילגש בגבעה''.  פרק כ' פסוק מ''ז:''וַיִּפְנ?וּ וַיָּנֻ?סוּ הַמִּדְבָּ?רָה? אֶל־סֶ?לַע הָֽרִמּ?וֹן שֵׁ?שׁ מֵא?וֹת אִ?ישׁ וַיֵּֽשְׁבוּ? בְּסֶ?לַע רִמּ?וֹן אַרְבָּעָ?ה חֳדָשִֽׁים''

9.1 ק''מ בסוף הירידות החדות הכביש מתיישר ושביל מסומן אדום משמאל לאספלט.

עד כאן 28.3 ק''מ של כביש.

נ.צ. 4 - ירידה מהכביש

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים שמאלה וצפונה לשביל המסומן באדום ומתפתלים מערבה ולמעלה לכיוון כוכב השחר.

0.6 ק''מ הדרך חוצה את ערוץ הנחל

1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה עם השביל האדום ומתחילים לטפס מעלה (הטיפוס ישר בצומת זו עלייה קשה מאוד!).

השביל האדום צר ומחורץ, בטח לאחר הגשמים, דורש בחירת נתיב מדויק ומומלץ גם מכוון קרקעי.

מומלץ להגיע עם ניסיון בטיפוס עליות חלקות - טיפ שטח לטיפוס עלייה

וכדאי גם להכיר את - טיפ שטח שיפוע צד

הטיפוס לכוכב השחר נראה קשה אך נהג מיומן יטפס בהצלחה וללא קושי מיוחד.

ביום גשם או לאחר, כשהקרקע חלקה, - הטיפוס (או הירידה) יכול להיות מסוכן מאוד!!

7.6 ק''מ בראש המעלה מגיעים לשביל היקפי של כוכב השחר במפגש שבילים אדום ושחור.

נ.צ. 5 - ראש המעלה

מאפסים מד אוץ

 

 

מעלה כוכב השחר

 

מעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחרמעלה כוכב השחר

 

מאפסים מד אוץ

 

פונים ימינה עם השביל השחור לכיוון עמדות התצפית. 

0.2 ק''מ פונים ימינה לשביל צר היורד בערוץ.

0.5 ק''מ משמאל לדרך בריכת מים הצבועה בכחול ואוספת את מי הגשמים.

מסתובבים וחוזרים מעלה לשביל השחור.

1 ק''מ השביל השחור בו פונים ימינה על השחור.

1.1 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה למצפור הראשון בו שולחנות וממנו רואים את בקעת הירדן והעיר יריחו. בהמשך השביל מצפה נוסף עם שולחנות ותצפית מקסימה לבקעה, למרגלות כוכב השחר יישוב דתי וגדול, המונה כ-250 משפחות, הוקם על בסיס של היאחזות נחל בשנת 1975.

חוזרים לשביל השחור ואיתו לצומת של ראש המעלה, מפגש שבילים שחור ואדום.

נ.צ. 5 - ראש המעלה

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

ממשיכים ישר על השביל המסומן באדום.

0.7 ק''מ צומת בו פונים ימינה ולמטה לכיוון הלולים של כוכב השחר.

1.2 ק''מ כביש הכניסה לכוכב השחר.

נ.צ. 6 - כוכב השחר

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים שמאלה על כביש היציאה מהיישוב (שימו לב כי בימי חג ושבת היישוב דתי ואין לנסוע בתוכו).

0.4 ק''מ פנייה שמאלה להר כוכב ובראשו מצפור רחבעם.

נ.צ. 8 - צומת אספלט

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

0.3 ק''מ שביל ירוק (מסומן להולכי רגל) הפונה שמאלה מהאספלט - יש להמשיך ישר ולמעלה על הכביש.

0.4 ק''מ צומת בו כביש האספלט מתפתל ימינה ויש להמשיך ישר לשביל המסומן בכחול.

2.7 ק''מ - סוף השביל הכחול בשיא הגובה - 724 מטרים ''קובת א-נג'מה'' - כיפת השחר. תצפית אשר קיבלה את השם ''מצפור רחבעם'' (גנדי).

נ.צ. 7 - שיא הגובה - 724 מטרים! טיפוס של 700 מטרים, לאחר שאת תחילת הטיפוס בנ.צ. 4 התחלנו בגובה של 25 מטרים.

מסתובבים וחוזרים מטה על השביל הכחול ובסופו כביש.

5.4 ק''מ עד הכביש הראשי של כוכב השחר.

נ.צ. 8 - צומת אספלט

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים שמאלה על הכביש לכיוון שער היציאה מכוכב השחר.

0.5 ק''מ שער כוכב השחר. אם השער סגור בשבת יש להתקשר למוקד בנימין 02-9977170 הפועל 24 שעות ביממה ומשם יפתחו עבורכם את השער (או קבלו טיפ מקומי: לפתוח את החלון של השומר וללחוץ על הכפתור...).

0.9 ק''מ צומת כוכב השחר עם דרך אלון.

נ.צ. 9 - כניסה לכוכב השחר

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה לכביש 458 לכיוון מעלה אפרים.

5.5 ק''מ צומת אספלט עם פניה ימינה לכיוון מחצבות כוכב השחר.

נ.צ. 10 - צומת

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה לכיוון המחצבות על סימון השבילים השחור.

0.8 ק''מ צומת הכניסה למחצבה בו ממשיכים ישר על שביל הכורכר לצד המחצבה עם השביל המסומן בשחור.

1.3 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר.

1.5 ק''מ צומת שבילים מסומנים שחור עם ירוק

נ.צ. 11 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים שמאלה לשביל המסומן בירוק לכיוון צפון-מזרח.

1.8 ק''מ צומת בו פונים ימינה ומזרחה עם השביל הירוק.

2.1 ק''מ צומת שבילים עם השביל המסומן באדום.

נ.צ. 12 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה עם השביל המסומן באדום.

0.5 ק''מ (נ.צ. 14) צומת בו פונים ימינה, עם השביל המסומן באדום, חוצים את השדה, פונים ימינה, עוזבים את השביל המסומן באדום ומטפסים על הגבעה שמדרום.

1 ק''מ ראש הגבעה הקרובה, בגובה 647 מטרים, עם תצפית מקסימה לישובי בקעת הירדן.

מדרום לצפון רואים את נתיב הגדוד, גלגל, תומר ופצאל וממזרח את נהר הירדן ומעליו את הרי הגלעד.

נ.צ. 13 - תצפית

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

יורדים מטה וחוזרים כלעומת שבאנו לצומת השבילים אדום וירוק.

0.3 ק''מ צומת עם השביל האדום בו פונים שמאלה וצפונה.

0.5 ק''מ צומת עם השביל הירוק.

נ.צ. 14 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה ולמטה עם השביל המסומן בירוק.

0.5 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר וימינה על הירוק.

1.9 צומת שבילים

נ.צ. 15 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה וממשיכים על בשביל המסומן בירוק.

0.3 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 16 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

ממשיכים ישר ולמטה על השביל הירוק - קטע דרך שיכול להיות קשה ולאחר הזרימה דורש מעקף מימין ובעיקר בחירת נתיב מדויק.

מומלץ לקרוא - טיפ נהיגה לירידת ירידה

1.2 ק''מ חוצים את ערוץ נחל אבו-מחמוד.

1.9 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה עם הסימון הירוק.

3.6 ק''מ צומת עם שביל שמתחבר מימין בו ממשיכים ישר ומזרחה עם הירוק.

4.0 ק''מ צומת (ישר לתצפית) פונים שמאלה ולמטה עם הירוק.

4.9 ק''מ כביש אספלט.

נ.צ. 17 - כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה ומזרחה עם האספלט בכיוון מטה.

1.6 ק''מ חוצים תעלת נחל ולאחריה פונים ימינה עם השביל הירוק לכיוון גלגל.

ובהמשך נצמדים לגדר של קיבוץ גלגל.

3.2 ק''מ עולים על הכביש (ליד שער הכניסה לקיבוץ גלגל).

נ.צ. 18 - גלגל

 

קיבוץ גלגל נקרא על שמו של היישוב המקראי גלגל - המקום בו חנו לראשונה בני ישראל בכניסתם לארץ ישראל. הקיבוץ הוקם בשנת 1970 כהיאחזות נח''ל גלגל, ומייסדיו היו מתנועת הקיבוץ המאוחד. כיום מתגוררות בקיבוץ כ- 45 משפחות והוא פתוח לקליטת תושבים חדשים. 

מושב נתיב הגדוד, הצמוד לקיבוץ, קרוי כך על שם הגדוד העברי בצבא הבריטי (גדוד 38) אשר במלחמת העולם הראשונה לחם בטורקים. המושב הוקם בשנת 1975 על ידי המחלקה להתיישבות של הסוכנות היהודית, כחלק מישוב תוכנית אלון ושייך לתנועת המושבים.

במועצה האזורית בקעת הירדן ישנם עשרים וחמישה יישובים הפרוסים לאורך כביש 90 או נמצאים על גב ההר שבין ים המלח לבית שאן.

מאפסים מד אוץ

 

 

מאפסים מד אוץ

 

 

פונים ימינה על הכביש ובצומת הקרוב שמאלה לכיוון כביש 90 (הפנייה שמאלה מובילה לנתיב הגדוד). בגובה של מינוס 230 מטרים.

0.5 ק''מ צומת T עם כביש 90.

נ.צ. 19 - כביש 90

מאפסים מד אוץ

 

 

עד כאן כ-66 ק''מ של מסלול טיול

 

 

פונים ימינה לכביש 90 לכיוון יריחו וירושלים.

פונים שמאלה לכביש 90 לכיוון צומת הבקעה, בית שאן ומרכז הארץ דרך מעלה אפרים וכביש 5.

 

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן  כ-66 ק''מ של מסלול טיול

 

 

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

 

מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה 1/250,000

 

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

 

 

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1135728

183186

2

1144220

179727

3

1148118

180199

4

1147459

187547

5

1150868

183696

6

1151647

183032

7

1150334

183615

8

1151254

182840

9

1151639

182072

10

1156516

182452

11

1156330

183769

12

1157793

184896

13

1157628

185501

14

1157962

185394

15

1158063

187189

16

1157804

187397

17

1157122

190196

18

1156014

192574

19

1156248

193061

 

 

 

 

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

 

 

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן. 


לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.  

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

 

 

להתראות מהבקעה

 

להתראות מהבקעה להתראות מהבקעה

 

תמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזור

 

תמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזורתמונות שצילם רונן טופלברג במהלך טיול טרקטורונים BRP באזור

 

תוספת מיוחדת בעבירות קשה: ואדי א-דליה

 

 

בירידה מהמצוק (נ.צ. 16) לעבר גלגל, לאחר שחוצים את הערוץ של נחל אבו-מחמוד ולאחר 3.6 קמ (מהאיפוס שלאחר נ.צ. 16) צומת עם שביל מסומן בשחור שמתחבר מימין לדרך - זו הכניסה לקטע של עבירות קשה עם שיפועי צד ומעבר תעלות. קטע דרך, מסומן לכלי רכב, שכמעט ולא נוסעים בו.

השביל המסומן בשחור היורד לערוץ של ואדי א-דליה ומטפס לשלוחה שמדרום, ממשיך ויורד עד לקיבוץ גלגל ומתחבר לשביל המסומן בירוק לקראת נ.צ. 18.

קטע עבירות קשה זה מומלץ רק לבעלי ניסיון רב בעבירות קשה המגיעים עם כלי רכב מתאימים, בעלי ציוד גרירה וחילוץ ורק באור יום. 

קישור ליומן המסע של הטרקטורונים בקטע היורד לואדי א-דליה

תוספת מיוחדת בעבירות קשה: ואדי א-דליה

 

 

תמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליה

 

תמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליהתמונות שצילם רונן טופלברג בואדי א-דליה

תגובות

13 תגובות

1

elicoh

18 במאי 2014 ב 07:54

עוד פרסומת סמוייה לסוזוקי. אני בטוח

שהטיול הזה נגמר בנזקים (סמויים או גלויים). מנסיון עם גרנד ויטרה היא נטחנת בשטח ! הכי אהבתי את התמונה שבה רואים את מהלך המתלה העלוב (קטן יותר מטריוס) והיעדר מיגון גחון ...העיקר שיש פנסי ערפל....

2

Ogash Ofer

18 במאי 2014 ב 08:27

עוד פרסומת סמוייה לסוזוקי. אני בטוח

elicoh כתב/ה:
"שהטיול הזה נגמר בנזקים (סמויים או גלויים). מנסיון עם גרנד ויטרה היא נטחנת בשטח ! הכי אהבתי את התמונה שבה רואים את מהלך המתלה העלוב (קטן יותר מטריוס) והיעדר מיגון גחון ...העיקר שיש פנסי ערפל...."
שמח שאתה בטוח! רק הודע לי למי להוציא חשבונית - נשמח אם ניעזר בך כשליח לעניין. ודרך אגב - מניסיון רב שנים עם הויטארה: מערכת הנעה 4X4 מצויינת, מתלים מקוריים בעלי מהלך קצר (אפשר לשפר בקלות), מיגונים כמובן שאפשר להוסיף - הפעם, למרות העבירות הקשה, לא היה צורך (כנראה שגם עניין של נהג).

3

bennysh

18 במאי 2014 ב 09:59

אפרופו סוזוקי

יכולים להמליץ על מסלול לאאוטלנדר החדשה ?

4

Ogash Ofer

18 במאי 2014 ב 10:09

אפרופו סוזוקי

bennysh כתב/ה:
"יכולים להמליץ על מסלול לאאוטלנדר החדשה ?"
מציע להתחיל עם מסלולים בעבירות קלה. שים לב שאאוטלנדר הוא ממש לא גרנד ויטארה - אין לו הילוך כוח והוא פגיע יותר. ממליץ להיעזר גם במסלולים שצולמו עם ג'יפונים דומים לאאוטלנדר (ראה לדוגמא את המסלולים עם הקרוס אובר של סוזוקי). ראה מסלולי טיול באתר.

והכי מומלץ, כפי שכבר כתבתי, - תתחיל עם הדרכת נהיגה בשטח.

5

humusbaz

27 במאי 2014 ב 17:04

מסלול טיול בטיפוס לכוכב השחר

היי עופר,
נראה לך אפשרי לספורטאג'?

6

Ogash Ofer

27 במאי 2014 ב 19:12

מסלול טיול בטיפוס לכוכב השחר

humusbaz כתב/ה:
" היי עופר,
נראה לך אפשרי לספורטאג'? "
אם כוונתך לספורטג' הוותיקה והטובה עם הילוך כוח - אז בהחלט כן! אם הכוונה לג'יפון החדש של קיה שנקרא ספורטג' - אז ממש לא!!

7

d_yoni1

10 באוקטובר 2014 ב 21:21

האם המסלול לא מסוכן ביטחונית?פלסטינים וכאלו?

8

d_yoni1

10 באוקטובר 2014 ב 21:22

האם אין בעייה ביטחונית עם המסלול?

האם המסלול לא מסוכן ביטחונית?פלסטינים וכאלו?

9

אורח/ת

24 בפברואר 2015 ב 19:26

אופנועים

עופר אהלן
חשבים לצאת למסלול הזה בשישי הקרוב
אופנועים ... המלצות? שיקולים? DRZ 400 WR 426

10

Ogash Ofer

24 בפברואר 2015 ב 20:09

אופנועים

עם אופנועים המסלול הזה תענוג! ואפילו נוח יותר לטיפוס בן החריצים רק עם זוג גלגלים....

11

sha_jimny

02 בפברואר 2016 ב 00:51

האם אפשרי באמצע שבוע?

ראיתי שיש מסלולים שכתוב לא אפשרי באמצש, וכאן רשום לא מומלץ. האם יש הבדל? יש סיכוי שבכל זאת נצליח לעשות אותו?
תודה!

12

Ogash Ofer

02 בפברואר 2016 ב 08:56

האם אפשרי באמצע שבוע?

sha_jimny כתב/ה:
" ראיתי שיש מסלולים שכתוב לא אפשרי באמצש, וכאן רשום לא מומלץ. האם יש הבדל? יש סיכוי שבכל זאת נצליח לעשות אותו?
תודה! "
אכן מוזר... אבל מכיוון שאני כתבתי אסביר. המסלול עובר בשטח אש - לא הכי פעיל של צה''ל. זאת אומרת שבאופן רשמי אסור לנסוע שם באמצע השבוע ואף אפשר להילקע לאימון אש ''רטוב'' וזה לא נעים (גם מפריעים לחיילים ובעיקר מסתכנים כי הם פוגעים טוב!). אבל (וזו הסיבה שרשום מומלץ) זה שטח אש שפעיל בתדירות נמוכה - ולכן אפשר לנסות ולצאת אליו גם באמצע השבוע... עם הסיכון המוסבר. והכי טוב לצאת אליו ביום שישי!

13

אורח/ת

02 בפברואר 2016 ב 12:58

האם אפשרי באמצע שבוע?

עופר תודה על התגובה הזריזה!
מכיוון שיצא לי לבלות בכמה שטחי אש (כמו רובנו) קיוויתי שלזה התכוונת.
שוב תודה.