שטח 4X4 > כתבות > שטח

ביקוש גואה ל-SUV / ג'יפים היברידיים

לארץ עוד לא מביאים אותם, אבל בארה'ב הביקוש לרכבי שטח היברידיים- ג'יפ FULL SIZE הולך וגדל והיצרניות לא עומדות בביקוש

מחירי הדלק אמנם מבריחים את הקונים מסוכנויות המכירה של רכבי השטח (ג'יפים) הגדולים (אלה שנקראים באמריקאית – פול סייז), אבל יש עדיין אנשים שזקוקים לכלי רכב כזה: יש את אלה שצריכים אותו לצרכי עבודה, או אלה בעלי המשפחות הגדולות שאוהבים לטייל וגם אלה שגוררים באופן קבוע נגררים במשקל כבד, כמו בעלי סוסים למשל או בעלי סירות.

הפתרון הנכון עבור כל אלה הוא רכב שטח גדול עם מנוע היברידי. בארה''ב יש היצע של כמה דגמים, כמו פורד אסקייפ ומרקיורי מרינר, שברולט טאהו וג'י.אמ.סי יוקון, טויטה היילנדר ודודג' דורנגו. פסי הייצור של כל הדגמים האלה פעלו בשנים האחרונות על ''אש נמוכה''. כל זמן שמחיר הדלק היה נסבל, הביקוש שלהם היה מוגבל. עכשיו, יש עלייה חדה בביקושים והיצרניות לא יכולות לספק את כל ההזמנות.

רכב שטח היברידי גדול, יקר יותר מאחיו הרגיל בכ-10,000 דולר. לדוגמה, המחיר ההתחלתי של דודג' דורנגו עם מנוע האמי בנפח 5.7 ליטר הוא כ-35 אלף דולר, בעוד מחיר ההיברידי מתחיל ב-45 אלף דולר. ההפרש בצריכת הדלק הוא משמעותי, ומגיע ל-25-30 אחוז. הדורנגו ההיברדי עושה כ-8.5 ק''מ לליטר, בנסיעה עירונית ובינעירונית כאחת.    
זמן ההמתנה ל-SUV היברידי נמדד היום בחודשים - וזה במדינה בה אנשים התרגלו לכך שנכנסים לסוכנות ויוצאים במיידית עם רכב חדש - ואין אפשרויות רבות לבחירה של צבע או של רמת אבזור. גם אין הנחות על המחיר ובמקרים רבים הלקוחות מוכנים לשלם מעל המחיר הנקוב כדי לקבל את כלי הרכב הדרוש להם.

קצת קישורים בתחום ההיברידי:

17 ק''מ לליטר? ברכב שטח? העוקץ ההודי הבלבול הטכנולוגי של ב.מ.וו  חשמל בציר המוסכים  

תגובות

0 תגובות