ממצוק ההעתקים למרסבא - 6/6/09 - וייזל עדי

שבת חמה במיוחד למרות שהחזאים הבטיחו כי תנאי מזג האוויר יהיו נוחים לעונה, יצאנו קבוצה מלאה של 12 ג'יפאים על בני משפחותיהם למסע לאורך מצוק ההעתקים שבצפון מדבר יהודה כאשר פנינו במגמה מערבה לכיוון בקעת הורקניה וסיום חלומי במנזר האבוד הלא הוא 'המרסבא'.
אז מה היה לנו שם - סמי עזוב הכל סגור איתו חשבון.
מעברים טכניים, סכינים מלחיצים, תצפיות בלי סוף, אוכל טוב,חמורים,גמלים,עזים,מחשב ניווט שהחליט פתאום להפסיק לעבוד והכריח אותי לאמץ את כשרון הניווט שלי והזכרון ועוד חוויות שבסיכומו של דבר הפכו את המסע לחוויתי ומהנה.
מדריך : וייזל עדי

והוא מספר לכולם שאין לו נסיון

והוא מספר לכולם שאין לו נסיוןוהוא מספר לכולם שאין לו נסיון

התחלנו את המסלול בתדרוך קצר וקולע בתחנת הדלק באלמוג, ומשם יצאה השיירה לעבר מעבר נחל אוג.כבר בתחילת המסלול נאלצו הג'יפאים להתמודד עם מעבר טכני שדרש להעביר את הרכב למצב LOW וללחוץ על דוושת הגז ולתת לרכב לעשות את העבודה.כמובן שרכבים בעלי נעילת דיפרנציאל לא שכחו להשתמש בשכלול הענק הזה שעוזר לרכב לצאת ממצבים לא נעימים.
משם, בנסיעה לאורך מצוק ההעתקים, המשכנו לעבר תצפית שהגישה אליה היא בסכין ארוכה, גבוהה צרה ומפחידה שמעלה אותנו מגובה של 85- (מתחת לפני הים) לגובה של 80 מטר מעל פני הים וכל זה בנסיעה של אוליי 250 מ' - חתיכת שיפוע וכל זה בנסיעה על סכין צרה ומלחיצה.
יש לציין כי הנהגים, גם המנוסים פחות מביניהם עמדו יפה במשימה.
לאמיצים יותר המתינה הסכין השנייה שהמשיכה את קודמתה שהעלתה אותנו לכפליים הגובה לעבר תצפית ממש מראש ההר. עלינו וכבר בדרך נאלצנו להתמודד עם שיפוע צד מלחיץ ביותר עם הסורנטו של משפחת צור- אך אבי, בחור שקול הקשיב טוב להנחיות ויצא מזה בשלום ממש דקות לפני שכבר רצינו לעגן את הרכב שלא התהפך.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

לאחר שעברנו לנסיעה רגועה יותרלמשך כחצי שעה החלטתי כי מספיק עם טיול השבילים והתחלתי עם הטיפוס לעבר גבעה מרהיבה בשם רס מעכף.הנסיעה לרס מעכף מאתגרת מעט ובהחלט הכניסה את הנהגים לדריכות מסויימת.קצת הצלבות קצת נהמת מנוע מתאמץ וכל השיירה בראש ההר.תצפית מהממת - מקום טוב לנוח ולאכול ארוחת בוקר טובה כאשר ברקע ים המלח בצד המזרחי ובצד המערבי בקעת הורקניה.בירדיה מההר גם זכינו לבדוק את כשירותינו בהחלפת פנצ'ר בגרנד שירוקי - בעזרתו האדיבה של פיני שהביא לנו ג'ק ערבי - כן כן תלמדו ותסתכלו טוב בתמונות - לבעלי סרן קדמי חי מומלץ בחום.
החלפת גלגל תוך 12 דק' ומתחילים לנסוע מערבה לכיוון בקעת הורקניה תוך חציית נחל קדרון וביקור קבוע בעדרי החמורים והגמלים הנמצאים במקום דרך קבע. ובבקעת הורקניה בגובה של 4 מתחת לפני הים התחלנו בטיפוס מאתגר דרך מעלה המכונה ' מעלה הורקניה' ובראשו בגבוה של 296 מעל פני הים (חתיכת מעלה) אכלנו את ארוחת הצהריים תחת כיפת השמיים ובחסדי מספר עננים שהצלו מעל ראשנו(לא להרבה זמןובכל זאת היה סביר) - שוב נוף מדהים - מתחתינו פרוסה בקעת הורקניה והאוכל מתעכל לו בעדינות וברוגע.

כעת נותר לנו לסמן 'וי' בשתי נקודות חשובות - הר מונטר (הר עזאזל) והמנזר האבוד.
אז העלייה להר מונטר תמיד הייתה ותישאר מאתגרת מעניית ומזינה את הנהגים באדרנלין - הרמות הגלגלים שם הם משב רוח מרענן לג'יפאים ודבר שתמיד מעלה חיוך על פנינו.
הנוף מראש הר מונטר כעצם היותו גבוה - תמיד נוף יפה.ניתן לראות את מעלה אדומים ואת היישובים שמסביב.
ניצלתי את מזג האוויר הנוח והרוח הנעימה שנשבה לה בראש המונטר כדי לספר לחברים על מה שעברנו.קצת אינפורמציה על מצוק ההעתקים, על נחל אוג, על הר מונטר והסיבה לכינוי 'הר העזאזל' וכמובן מספר פרטים על מנזר המרסבא ותו נבקר בהמשך.
עושה רושם שהחברים נהנו - סיימנו את המסלוצ במרסבא ומשם לאורך נחל הקדרון שליווה אותנו בניחוח ג'יפאי (מלשון ג'יפה) משכנו עד היציאה באיזור התעשייה מישור אדומים.