שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח, מועדון סוזוקי - יער בן שמן 16/3/18

9:00 בבוקר, יום שישי - החלו להגיע 8 רכבים: 6 ג'ימיני ועוד 2 גראנד ויטרה עם הילוך כוח

מזג האוויר בהחלט עשה עמנו חסד- שמש חמימה, אוויר צלול, אחלה רכבים, אז מה צריך יותר מזה להדרכת נהיגה?

התחלנו בהיכרות קצרה עם החבר'ה, קצת על עצמם, ניסיון הנהיגה שלהם וכמובן תאום ציפיות.

המשכנו לחומר התיאורטי- הסבר על מערכות הרכב, אחיזה, צמיגים, מתלים (בולמים וקפיצים), דיפרנציאלים, (ETC (Electronic traction system, מערכות הינע ומערכת 4x4 ותפעולה.

מכאן ישר יצאנו לתרגל את שדיברנו עליו. ראינו איך מערכת ה-ETC עובדת ואיך לתפעל בצורה נכונה, תרגלנו עליות, מורדות שפ''צים (שיפועי צד) כניסה למדרגה וירידה.

כשסיימנו לתרגל חזרנו למקום ההתחלה להרחיב בנושא ציוד החובה ברכב וחילוץ נכון.

תודה לכל מי שצילם ושיתף את התמונות.

היה לי עונג גדול לעבור את יום זה במחיצת אנשים כל כך נעימים ולהוטים ללמוד ואני בטוח שניפגש עוד בטיולים בעתיד.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

טיפ ציוד בשטח

אורח/ת - אייל כהן

21 במרץ 2018 ב 12:18

היה לנו לעונג ללמוד מאדם כל כך נחמד ומנוסה כמו נמרוד ולחוות את חווית השטח הראשונית לפחות מבחינתי .

ההדרכה הייתה מתוכננת וממוקדת .

הועברה בצורה עניינית ומעניינת עם הרבה מאד סבלנות לכל אחד ואחת מהמשתתפים.

ההדרכה בעיקר העניקה לבני יאיר ולי , הרבה יותר ביטחון בנהיגה ברכב והכרות טובה יותר עם היכולות של הרכב .

אני מאד הופתעתי מהיכולות של הג'ימיני , למרות כל מה שקראתי עליו טרם הרכישה.

נשמח לקחת חלק בהדרכות נוספות ובעיקר בטיולי שטח של נמרוד.

אורח/ת - עמי גבע

21 במרץ 2018 ב 13:59

ההדרכה תרמה לי הרבה בהבנה של המכשולים בדרך ומה נכון ולא נכון לעשות בשטח. הכרתי את המגבלות והיתרונות של הרכב שלי.

ההדרכה תרמה לביטחון שלי ברכב ובנהיגה בו אם כי ברור לי שאני צריך להמשיך ולהתנסות בנהיגת שטח.