שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - מועדון ג'יפ בהר חורשן 4/1/19

להדרכת Jeep בהר חורשן הגיעו הפעם חבורה של קשוחים – רנגלרים, רוביקונים וגרנד צ'רוקים שלא חששו מהבוץ החלקלק ובאו ללמוד ובעיקר להינות – ובאמת היה כיף. הרבה כיף!
צילומים: עדי אלפסי

רכבי שטח יש רבים וטובים, אבל Jeep יש רק אחד. Jeep הוא מותג עם הרבה מוניטין שמדבר לליבם של חובבי שטח אמיתיים. להבדיל מעדרי הג'יפונים וגם SUV גדולים שרבים וטובים רוכשים בגלל הישיבה הגבוהה והפוזה, אלה שבוחרים בדבר האמיתי כי הם מצפים ממנו ליותר ערך מוסף במגרש הביתי שלו – בשטח. ובשביל לחוות את היכולות והביצועים, צריך לדעת מה עושים. בדיוק בשביל זה הם מקבלים מהיבואן הדרכת נהיגה ומתייצבים באחד מימי שישי בבוקר – בקור ובחום, בגשם ובשמש. חלקם מגיעים גם עם הנשים והילדים – כי אין כמו לשתף את כל המשפחה בחוויה – ואנחנו אוהבים את זה!


הר חורשן הוא אחד האיזורים המתאימים ביותר להדרכת נהיגה ולא רק כי הוא יפה עד כאב אלא בזכות שפע המכשולים המאתגרים פחות או יותר לכל רכב שטח בכל רמה, מסטנדרטי ועד משופר-אקסטרים. לזה תוסיפו שבחורף האיזור יפה אפילו יותר והתנאים החלקלקים מאתגרים את הנהגים ואת המכוניות – מתכון להנאה גדולה, אבל גם לדרמות, אם לא יודעים מה עושים. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו שם – כדי ללמד את התורה, להימנעמ נזקים ולוודא שכולם ייהנו.

כמו תמיד מתחילים בתיאוריה. קצת הסטוריה של המותג, הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, הבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ומתעסקים הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – חשיבותם של אחיזה ומשיכה, עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד.

ואחרי הדיבורים באים המעשים. צמד הרוביקונים השחורים ושישה גרנד צ'רוקים לבנים הסתדרו בטור מאחורי הרנגלר ספורט "שלנו" ויצאנו להתמודד עם חריצים ועליות והצלבות. כלי הרכב בעלי יכולות מרשימות, את זה אנחנו כבר יודעים, אבל גם הנהגים/ות צוברים בטחון ומשתפרים מרגע לרגע והחיוך לא יורד להם מהפנים! כמובן שלא שכחנו גם את ההפסקה המסורתית עם פריסה מרשימה שאנשי Jeep ארגנו מראש ואת הפינאלה בצורת סקירת ציוד חילוץ על ראש נ.ג. 186, מול הנוף המרהיב.



מבחינתי, לראות מצד אחד את החיוכים וההתלהבות, ומצד שני התמודדות חסרת מאמץ של כלי הרכב עם התנאים החלקים ואת השיפור ברמת הנהיגה והבטחון של הנהגים ביכולתם ובכלי הרכב, זה משהו ששווה את כל המאמץ. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח



מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק



לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן