שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה סובארו דרייב - הר חורשן 15/4/16

כמעט 20 בעלי סובארו חדשים (ושני מדריכים מסורים) התייצבו בבוקר יום שישי בכניסה לבת שלמה הישנה. תדריך בסיסי וירדנו לשטח. נסיעה קצרה בנופים המהממים של שמורת הר חורשן ועצרנו לחלק התיאורטי של יום ההדרכה.

הוצאנו כיסאות מהרכבים, והתמקמנו. ניסיונם המעשי של חברי הקבוצה היה מגוון אבל לרובם היום הזה הוא ההתנסות הרצינית הראשונה מחוץ לאספלט.

דיברנו על היסטוריית ה 4X4, דיפרנציאלים, על מערכות הבטיחות ובעיקר על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח טכני. עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח ''בעייתי'', ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).

לאור גודל הקבוצה התחלקנו לשתי קבוצות דרור הוביל אחת (את כל ה- XV והאאוטבק האחד) ואני (שלמה) את השנייה (עם כל הפורסטרים). תרגלנו עלייה, ירידה ומעבר חריץ, ירדנו לעלינו את ה''עלייה הלבנה'' ו''הבאנו '' כמה פוזות אקסטרימיות לצילום.

המשכנו בתרגולים של הצלבות, שיפועי צד ועוד כהנה וכהנה מצבים שחשוב להכיר.

לקינוח עלינו בדרך שמתרגלת את כל הנושאים לנ.ג. 186, עשינו תצפית יפה לאזור הנהדר של יערות מנשה והכרמל, דיברנו על ציוד בסיס הנדרש למטייל המתחיל, על הדרכים השונות העומדות לרשותנו כדי להמשיך ולטייל בשטח וחשוב לא פחות – על כללי ההתנהגות המתבקשים בשטח כדי שנוכל להמשיך וליהנות ממנו לעוד הרבה שנים.

איך אומרים? סעו בדרכים טובות (וגם אם לפעמים הן לא ממש קלות). מקווים לראותכם בשבילים.

מקצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח: דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותסובארוABSESP

מערכות ההנעה:

סובארו XV - מבחן שערך דני דיאמנט

עוד מבחן לסובארו XV

מבחן לאאוטבק

לפרטים והרשמה להדרכות נהיגת השטח של סובארו הקליקו כאן לפרטים והרשמה לטיולים באתר השטח הקליקו כאן