שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סובארו - הדרכת נהיגת שטח בהר חורשן, נובמבר 2015

יום שמש חורפי נעים ואפילו חמים חיכה לנו ואזור הר חורשן נראה יפה כתמיד. באופן לא ישראלי טיפוסי (ויסלחו לי כולם...) התייצבו כל בעלי ה- XV החדשים לפני השעה היעודה בחניון הקטן שבכניסה לבת שלמה הישנה. ליום זה הגיעו עשרה XV, כולם אוטומטיים כשחלק הגיעו עם חברים, חלק עם הבן זוג וגם עם ילדים, בקיצור חגיגה.

שתינו ''טורקי קטן'' וירדנו לשמורת הר חורשן, התמקמנו ליד שולחן הבטון, הוצאנו כיסאות מהרכבים, ועשינו הדרכה תיאורטית. ניסיונם המעשי של חברי הקבוצה היה מגוון אבל לרובם היום הזה הוא ההתנסות הרצינית הראשונה מחוץ לאספלט. 

דיברנו על עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח ''בעייתי'' (ר.א.ל.י.), על מערכות הבטיחות ובעיקר על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח טכני. ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).

כמה המלצות על תיכנון ההתקדמות, בחירת קו התקדמות, נוהל שיירה ובטיחות בטיול.

יאללה, לדרך – התחלנו בנסיעה לאורך נחל דליה ואחרי ק''מ בודדים פנינו לדרך העולה בצידו הדרומי של הר חורשן. בדרך תרגלנו כמה מכשולים לא מאוד קשים, מדרגות קטנות וכמה סרפנטינות. די מהר הבינו נהגי ה- XV הטריים שיש בידם כלים שעושים בקלות דברים שנראים לא לגמרי פשוטים. 

הגענו ל''רחבה'' שבמרכז השמורה ומשם, אחרי הסבר קצר על בחירת מסלול ומעבר חריץ, ירדנו צפונה בדרך הלבנה היורדת לכיוון עמיקם, דרך החרוצה בחריץ רחב ועמוק לכל אורכה ושחוצה אותה מצד לצד מדי פעם.  

ברגע הראשון כמובן הייתה תמיהה מהולה במעט חששות ''מה? פה אנחנו יורדים?'' אבל כשהתשובה הייתה ''גם עולים'' כולם שינסו מותניים ומתלים ועשו זאת ללא בעיות (אבל עם הרבה פוזות פוטוגניות ומעניינות של גלגל מאוד גבוה באוויר).  

בסיום התרגול עשינו הפסקה קצרה, קצת תה עשבים וקפה, והמשכנו בתירגולים.

ירדנו מההר שוב, הפעם מזרחה, לכיוון רמות מנשה. עלינו לנ.ג. 186 מצד מערב בדרך המתחילה בעלייה מעט טכנית עם אבנים בינוניות ומדרגות קטנות לכל אורכה ואח''כ, בקטע העולה לנ.ג. מדרום, בעליה מעט יותר מאתגרת תוך כדי התמודדות עם מכשולים מעט קשים יותר מהבוקר. 

למעלה, בצל עצי האלון, עשינו תצפית מרהיבה לכיוון צפון (הנוף פשוט מהמם בימים אלו עם תאורת השמש החורפית). כמה הסברים על ערכת חילוץ בסיסית, עזרה ראשונה, שמירת טבע ויציאה מבורכת לטיולים בארצינו הנהדרת.    

ירדנו חזרה למטה ועברנו לנסיעה מנהלתית חזרה לבת שלמה, שם נפרדנו לשלום אחרי יום מהנה (לפחות לי...). נהניתי מאוד ללמד אותם ונראה שהם למדו כמה דברים חדשים על יכולות ה- XV. מקווים לראותכם בשבילים בקרוב.

ד''א, את אליעזר, אחד ה''סטודנטים'' פגשתי למחרת בזמן טיול פרטי, בחירבת דרג שבכרמל, מקום יפיפה שההגעה אליו אינה לגמרי פשוטה – תלמיד מצטיין.....

אנציקלושטח

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESP

 

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק   

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

להדרכת מועדון סובארו דרייב הבאה - הקליקו כאן 

לטיול מועדון סובארו דרייב הבא - הקליקו כאן 

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

12 בדצמבר 2015 ב 19:53

הצטרפות למועדון

בראשותי סוברו XV איך אני מגיע למועדון ?

2

אורח/ת

19 בינואר 2016 ב 16:45

הסדנא היתה חווייתית ומפתיעה

כאחד שמכיר שטח דרך האופניים, גיליתי עבירות מפתיעה ביותר.