שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - מועדון סוזוקי, בהר חורשן 22/12/17

בוקר שישי עם מזג אוויר נעים להדרכה. אט אט החלו להגיע בעלי רכבי הג'ימיני כולל גראנד ויטארה ישנה וגיבורה של סעד ועוד גראנד ויטארה חדישה מהשנה האחרונה, מהדגמים שעדיין היו עם הילוך כוח...
צילמו: נמרוד וידר ולאור נבו

התחלנו כמובן בעוגיות וקפה שבושל בקפידה ובאהבה ע''י שניים מהמודרכים שלנו, תוך כדי התחלתי להעביר את ההדרכה התאורטית ותוך הקשבה לקבוצה והרחבה בנושאים שעניינו יותר.

יצאנו לתרגל ואני עליתי לג'ימיני נחמדה עם גברת עוד יותר נחמדה בשם יעל כהנא. יעל בשטח כבר הרבה שנים אך הגיעה להדרכה מאחר שעברה מקרה שהכניס בה קצת חששות והיא בחרה לבוא לעוד הדרכה על מנת להתמודד ולסדר קצת יותר טוב את הדברים בראש.

לאט לאט התחלנו להגביר את הקצב והמכשולים הלכו ונעשו קשים יותר. כולם עברו את הכל בהצלחה וללא פגע והרכב שאותי הפתיעה יותר מכל היה הגרנד ויטארה שאמנם קצת יותר נמוכה משאר הרכבים אך בנהיגה הנכונה של תמר עמדה בכל המשימות בקלילות ובחן.

לאחר הפסקת הצהריים שלנו בראש ''מעלה הבקתה'' חזרנו בחזרה למקום המפגש לערוך שיעור קצר לגבי ציוד חובה למטייל ברכב, חילוץ נכון, שיפורים ומה שבניהם. כמובן משוב קצר על ההדרכה, כפי שנאמר החבר'ה באמת לקחו איתם הרבה ונהנו מיום בטבע בשמורת הר חורשן המקסימה.

מקווה לראות את כולם מטיילים איתנו בעתיד,

נמרוד וידר.



ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP

מערכות ההנעה:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לסיכום ההדרכה - טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח















לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - יעל כהנא

24 בדצמבר 2017 ב 14:02

נמרוד ג'ינג'י עגול וחביב עד מאוד. תודה להדרכת שטח בהר חורשן. קיבלתי כמה טיפים חשובים בקשר לנהיגה שלי בירידה במדרגות. וגם - כעת אני מרגישה הרבה יותר טוב ושחזרתי לעצמי מאז האירוע של ההתהפכות בהרי אילת ואיבוד הסוזוקי ג'מני הקודם שלי. נהיגה במרחבים באוויר הפתוח זה משהו מאוד חשוב לתחזוקת הגופנפש שלי בחיים. אשר להדרכה התאורטית - לטעמי כדאי לקצר בחלק האחרון בעניין הציוד. אחרי הכול, לנהגי שטח מתחילים (אני מדגישה) לא כל המידע בעניין הציוד באמת רלוונטי מבחינה מעשית. מכל מקום - נקודה למחשבה. נמרוד, אשמח להמשיך ולטייל בהדרכתך. בריאות וכוח לנו, יעל  עם המבט קדימה.

2

אורח/ת - תמר מינטוס

24 בדצמבר 2017 ב 14:37

היה יום הדרכה פורה מאוד באוירה נעימה והסברים מקיפים. נמרוד העביר זאת בצורה מקצועית ומהנה.

תודה רבה.

נשמח לקחת חלק בטיולים בעתיד

3

leornevo

24 בדצמבר 2017 ב 18:38

היה יום מאד פורה ומהנה.  אני בן מחזורו של נמרוד בהדרכת שטח בווינגייט אבל חסרה לי מאד הכרת מערכות הויטארה החדישות והגימיני .. בעיקר הידני.. באתי כמלווה לחבר שקנה גימיני ידני חדש ושמחתי ללמוד על מערכות הגימיני הידני ולהרגיש את הרגשת הגיפאי שמתנסה בו בפעם הראשונה בשטח. ההתנסויות היו מאד רלונטיות.. החל ממעלה קצר עם הצלבות.. המשך בתלולית חדה שמאפשרת לנדנד את הרכב ובעיקר אהבתי את התירגולת של נמרוד בשיפועי הצד ...כאשר הוא ממחיש לכל נהג באופן אישי איך סיבוב ההגה לכיוון הירידה מייצב אותו בעוד שכיוון ההגה לכיוון השני ממש מערער לו את היציבות. לדעתי כבעל מקצוע היה קורס מהנה שכיסה את כל הנידרש מגיפאי חדש להכרה ראשונית של יכולות ריכבו..  ונתן את הטעם של עוד.תודה על ההזדמנות. לאור נבו