שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

20 ג'יפים שראו את האור - המסע להר כרכום, הסנה הבוער, דצמבר 2017

מה מאגד חבורה של 20 ג'יפים לצאת למסע ארוך לאחת הנקודות הרחוקות ביותר להר המסתורי בעומק שטח אש?

ב 22 לחודש דצמבר, יום שישי, החלה להתאסף החבורה. חלק מהחלוצים הגיעו עוד באותו היום ללינה בחניון אשלים, חלק לנו במקומות לינה באזור וחלק השקימו קום ונסעו את כל הדרך לפנות בוקר, הכל בכדי להיות מוכנים למסע ארוך במטרה המאגדת את כולם - לראות את האור - תופעת הסנה הבוער שבהר כרכום.

במהלך הערב, לאחר הקמת המאהל, נוצל הזמן לפעילות העשרה ובהמשך הקרנת סרט בלב המדבר לרגלי חום המדורה ותחת מטריית הכוכבים.

שעת המפגש בשעה שש בבוקר לא הרתיעה את החבורה הגדולה וכולם הגיעו בזמן לצבעי זריחה אדומה ויפה, כאילו מישהו למעלה כבר מאותת לנו שהוא יאיר לנו את היום הזה.

וכך בשעה 06:00 נערכה חבורה גדולה ואיכותית עם מגוון רכבי שטח, ילדים ומבוגרים לתדריך על סדר היום הארוך.

כמה דקות של הקשבה וציפייה והנה אור ראשון והשיירה כבר מסודרת , מדריך מלפנים, מדריך מאחור וכולם ערוכים לנסיעה לתחילת המסע.

המסע החל בכניסה לנחל ציחור שהוא לכשעצמו טיול יפיפה, הטבע העניק בונוס לשיירה משכימת הקום והנחל מלא בעדרי צבאים ואפילו ראמים העסוקים בארוחת הבוקר. אין ספק חוויה תורמת להעצמת הטיול בנחלי המדבר.

חייבים להגיע בזמן ...... המסע הארוך נמשך והשיירה ממוקדת במטרה - עד 12:00 להיות בנקודת התצפית בהר. החבורה האמיצה לא נרתעת וקצב ההתקדמות הסביר נשמר, על אף כמות הרכבים בשיירה.

בהמשך עזבה השיירה את נחל ציחור דרך פרסת פארן לעבר הר כרכום. עם ההתקדמות, ההר כבר נצפה מרחוק ואילו הדרך משנה אופי, כאילו מתגרה בחבורה ומשנה את תוואי השטח מדרך רחבה ונוחה לשבילים יותר צפופים ומאתגרים עם קטעי עבירות, המאתגרים את השיירה.

אך החבורה המסוקסת אינה נרתעת ובהכוונה ונחישות אנו ממשיכים להתקדם לעבר המטרה.

החבורה עומדת באתגר והנחישות משתלמת - כשעה לפני חצות היום החבורה כבר לאחר חנייה ערוכה לטיפוס על ההר.

חמושים במצלמות, משקפות וגם טלסקופ אחד, עולים כולם לעבר עמדת התצפית, מגיעים בזמן שולפים מצלמות וכולם מחפשים לאתר את הסנה מעברו השני של ההר. הטבע כאילו מאתגר פעם נוספת , והשמש עדיין מאחורי עננים קלים והתופעה אינה בשיאה.

החבורה אינה מתרגשת... מסתפקת במראה וממשיכה לעבר הממצאים הארכיאולגים העיקריים בהר.

מתקדמים לעבר הציור של "לוחות הברית" שם סקרנו את נושא הר כרכום, הממצאים הארכיאולוגים, הקשר האפשרי להר סיני.

עם סיום ההסבר, חזרה החבורה לעמדת התצפית ואז כאילו לאור הכרה בסבלנות החבורה, השמש הדליקה את הפנס והסנה בער בעוצמה. שוב מישהו למעלה סידר לנו את התאורה, כמו בשעת הזריחה בבוקר.

כולם מחייכים ומסמנים V גדול – המטרה הושגה! עם זאת, יש עוד הרבה מה לראות במקום והחבורה נחושה למצות את ממצאי ההר. משם המשיך המסע הרגלי בהר לעוד כמה נקודות מעניינות כמו; מקדש העין, ציור המנורה ומזבח שניים עשר המצבות.

למקבלי הטענה, לחשוב שעומדים ליד מקום שכזה, לגעת באבנים .......................

בשלב זה לאחר ארוחה ופינוקי פרי-שייקים להחזרת האנרגייה, החבורה שנמצאת בלב שטח אש והחושך מאיים להגיע מוקדם, נערכת ליציאה. החבורה החלה את דרכה לעבר כביש 10, שתואם מראש במיוחד לחבורה המיוחדת. הנסיעה בכביש 10 היתה בזמן שקיעה ושוב היה נראה שמישהו מסדר לנו את התאורה לסיום מושלם של טיול ארוך ומקסים.

לעוד מסעות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן