שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה - סובארו דרייב, הר חורשן 1/6/2018

עוד קבוצה של בעלי פורסטרים ו-XV חדשים הגיעו ביום שישי להכיר את הרכב ואת עולם נהיגת השטח במשעולי הר חורשן.

תתחדש/י! רכשת רכב 4X4 חדש. האם זה מספיק כדי להפוך אותך לג'יפאי/ת? כלי רכב כפולי הנעה נגישים היום הרבה יותר מבעבר. כבר לא נחלתם של חקלאים, עכברי שדה מסוקסים או מיליונרים בלבד. מכוניות 4X4 עממיות כמו דגמי סובארו למשל, הנגישו את חווית ה-4X4 לחתך רחב של לקוחות. מתוכם, רבים מאוד חסרי נסיון בנהיגה בשטח. ועבורם, הדרכת נהיגת שטח היא שלב הכרחי להכרת הרכב החדש להכרה נכונה ובטוחה של יכולותיו המרשימות.

וכך שוב אנו פוגשים בחניון בת-שלמה בקבוצה גדולה של סובארו 4X4 חדשים שבעליהם באו לחוות לראשנה את העולם המופלא של ''נהיגת שטח'', להכיר את המכונית ומערכותיה ולרכוש את הביטחון הדרוש בתפעול הרכב בשטח.

כמקובל אצלנו פותחים בפרק התיאוריה שכולל היכרות עם המבנה כללי של כלי רכב בכלל וזה הייחודי של מכוניות סובארו בפרט על שלל היתרונות המאפיינים את הפורסטר וה-XV כמו הנעה כפולה סימטרית לכביש ולשטח, מנוע הבוקסר הגמיש שמעניק מרכז כובד נמוך ותיבת ההילוכים הרציפה. מדברים גם על דיפרנציאלים, מערכות עזר אלקטרוניות, זויות מרכב ומרווחי גחון, נגיעה בעולם הצמיגים, המיגונים והשיפורים.

לא פוסחים גם על עקרונות נהיגת השטח – התמודדות נכונה ובטוחה עם מכשולים, טיפוס בעליות וגלישת ירידות וצליחת שיפועים וחריצים. מעבר מדרגה, שיפוע צד. נותנים גם התייחסות לשמירה על שלמות הצמיגים והמינעות מתקרים וחתכים.

פרק התיאוריה ארוך אבל הכרחי ובסיומו אנו מתארגנים בשתי קבוצות ויוצאים לטיולון ברחבי שמורת הר חורשן במהלכו נתרגל את החומר הנלמד תכל'ס בשטח. אנו מטפסים דרך מסלול סובב-פיסגה המתפתל על המורדות המערביים של ההר וכולל מכל טוב מכשולים וסלעים, מדרגות וחריצים ושיפועים. הציר דורש עירנות, קריאת שטח נכונה ופה ושם גם הכוונה מבחוץ אבל כולם מתמודדים עימם בהצלחה.

מראש ההר אנו גולשים בירידה עתירה בהצלבות ובורת עמוקים שמתרגלת בחירת קו נכונה ועבודה מדוייקת על המילימטר מול מכוון. תירגול מעבר הסוללה מספק לנו גלגלים שמונפים גבוה גבוה באוויר, פוזות פוטוגניות והרבה הנאה.

לסיום אנו סוקרים את תיק ציוד החילוץ שבלעדיו לא יוצאים לשטח ומשתאים שוב ושוב כיצד הזמן עף כשנהנים. בעלי הסובארו החדשים מסיימים את היום הדחוס הזה עם יותר ידע ונסיון ובעיקר – הרבה ביטחון. כל מה שנשאר להם זה להצטרף לטיולים ולהתחיל להינות באמת מהארץ היפה שלנו ומעולם ה-4X4 שנפתח בפניהם.

היה טוב וכיף – נתראה בשטח!

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן