שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה סובארו דרייב - יער בן שמן 7/9/18

שבילים סגורים, מזג אויר חם, חגים שמתקרבים והסידורים שלפניהם... שום דבר לא עצר את קבוצת בעלי הסובארו 4X4 החדשים מלהגיע להדרכת נהיגה ביער בן שמן – כמעט 30 מכוניות, 4 מדריכים, עליות, ירידות, שיפועי צד - והרבה כיף

יש מי שמתלוננים בלי סוף כמה קשה כאן בישראל. אבל מי שמעדיף את שלושת-רבעי הכוס המלאה, יכול לנפנף בכמה עובדות שמלמדות שלא רע כאן בכלל. עובדה 1 – כמעט 30 בעלי מכוניות סובארו 4X4 חדשים הגיעו להדרכה ביום שישי שלפני החג, רובם עם המשפחות. מפגן עוצמה צבעוני מהסוג שאנחנו כבר רגילים לו מדי שבוע, אבל עבור מבקרי יער בן שמן זהו מחזה מרהיב בכל פעם מחדש.
עובדה 2: מזג האויר? נכון, חם. תמיד כאן חם בקיץ. גם בסוף השבוע הראשון של ספטמבר עדיין היה לנו חם במשעולי יער בן שמן. אבל היה חם לכולם, וגם אי אפשר היה להכחיש שלהט הקיץ איבד את עוקצו – זה כבר לא החום הגדול שמפיל מהרגליים. היה חם, אבל בשפיות. בקטנה.
עובדה 3 - שבילים שנסגרים לפתע?... כן, כל איש שטח בישראל מכיר את התופעה. ציר שעד אתמול היה פתוח לכולם, סגור לפתע בגדר תיל. על מה ולמה? אין הסבר. מה עושים? מאלתרים ומוצאים מקומות חדשים ומעניינים. לא פחות טובים.


וכך, אחרי פרק תיאורטי שדן באופן הפעולה של מערכת ההנעה הייחודית של סובארו, דיפרנציאלים, נעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון, X MODE והתייחסות פרטנית לדגמי סובארו AWD השונים -XV , פורסטר ואאוטבק, דיברנו על כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק וגם עקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו.

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע


לאחר מכן התחלקנו לקבוצות קטנות יותר ויצאנו לתרגל מעשית את החומר שנסקר. להפתעתי, סגרו לנו את העליה על הציר שלאורך קו החשמל – קצת קשה לסובב כאן את השיירה לאחור ולכן נדרשה קבלת החלטה מהירה – בחרתי להמשיך הלאה לכיוון מטעי הזיתים והעליות שמצפון לגמזו וכפר דניאל. מצאנו לנו תחליף ראוי בדמות מעלה נחמד עם חריץ עמוק, הצלבות ופניה חדה בסופו שהיווה מכשול ראוי למתרגלים. אז עלינו עליות וירדנו ירידות, נסענו בזוויות צד והתמודדנו עם הצלבות וחריצים, למדנו להפנות הגה עד הסוף ו"לרמות את המכשול" על מנת למנוע פגיעות בפגוש הקדמי ולמרות החום הגדול, גם לא שכחנו את הפסקת הקפה המסורתית. לסיום – סקירת ערכת ציוד חילוץ הבסיסית שכל רכב שטח צריך להצטייד בה - ושחרור הביתה עם הרבה יותר בטחון וידע.

כמו כל הדרכות סובארו 4X4, גם זו היתה מוצלחת וכיפית. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!

העמקה בנושא הדיפרנציאל:

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק



סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח





תמונות מהקבוצה של עופר

תמונות מהקבוצה של עופר

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אלי

25 בספטמבר 2018 ב 12:01

ההדרכה תרמה לי בהכרה טובה יותר של האוטו ויכולות השטח שלו.
ההדרכה בהחלט שיפרה את הביטחון שלי בנהיגה ברכב.
היה חיוני עבורי,תודה.