שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה לבעלי סוזוקי, אוקטובר 2018

קבוצה של בעלי ג'ימני, גרנד ויטארה וגם ויטארה ישנה אחת, הגיעו ליום הדרכה בהר חורשן, ולמדו מה הרכב שלהם מסוגל לעשות
הדריך: עופר אדר

חברת סוזוקי ידעה תמיד לייצר רכבי שטח עם יכולות אמיתיות ותמחרה אותם במחירים שפויים, כמו את הג'ימני לדוגמה. גם הגרנד ויטארות נותנות עבודה (וחבל שאי אפשר היום לקנות אותן כחדשות) וכשלחבורה מצטרפת ויטארה ישנה וטובה - החגיגה גדולה. עם כלים כאלה לא צריך לחשוש יותר מדי מפלסטיקים שייפגעו, ואפשר לאתגר אותם בשטח.
תרגלנו מעבר חריצים, עליות וירידות, שיפועי צד, וקינחנו בטיפוס לנ.ג 186, מהצד הפחות מאיים.... תודה לכל המשתתפים ולהתראות בשטח.

לסיכום: טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אבידע

29 בנובמבר 2018 ב 17:23

היה מוצלח מאד!
הרקע התיאורטי היה חשוב והועבר טוב.
ההדרכה בהחלט נתנה הרבה מבחינת בטחון בנהיגה.
הייתי מעלה קצת את מינון הנסיעה בשטח והטכני על חשבון תיאוריה והפסקות.
בנוסף היה מועיל אולי להסביר על ההכוונה שעופר ביצע לרכבים בנקודות מסוימות.

עופר היה לדעתי מצוין והתחבר טוב לאנשים.
תודה רבה, מקווה להצטרף לעוד טיולים והדרכות בהמשך.
אבידע