שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה מועדון ג'יפ JEEP ביער בן שמן 18/1/19

הדרכת נהיגה של מועדון Jeep ביער בן שמן התקיימה לאחר גשמי הברכה במיתאר בוצי וחלקלק, מה שרק הוסיף ללימוד ולהתנסות ולא גרע מילימטר מההנאה. בעלי הג'יפים החדשים יצאו מההדרכה עם יותר ידע וניסיון והרבה יותר בטחון ביכולות הרכב ובעיקר בעצמם כנהגים

אנחנו אוהבים רכבי שטח ואוהבים ג'יפים, ובמיוחד את הדבר האמיתי, הכלים מתוצרת Jeep. הדרכת הנהיגה ביער בן שמן התקיימה מיד אחרי שבוע ברוך גשמים שהפך את הקרקע לעיסה חלקה ודביקה, אבל מי שחושב שזה מונע מאיתנו להיכנס למכשולים מפחד הבוץ והמים, טועה ובגדול. זהו בדיוק המצב האידיאלי על מנת ללמוד ולהתנסות, להבין "על אמת" איך זה מרגיש לנהוג בתנאים שמאתגרים את האחיזה, את העבירות ואת הנהגים – וזהו כמובן מתכון להנאה גדולה, אבל גם לדרמות, אם לא יודעים מה עושים. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו שם – כדי ללמד את התורה, להימנע מנזקים ולוודא שכולם ייהנו.

כמו תמיד מתחילים בתיאוריה. קצת היסטוריה של המותג, הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, הבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ומתעסקים הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – חשיבותם של אחיזה ומשיכה, עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד.

ואחרי הדיבורים באים המעשים. התכל'ס בשטח. יצאנו להתמודד עם חריצים ועליות, ירידות והצלבות. שלוליות ושיפועי צד. נוכחנו גם שבתנאים כאלה, המגבלות מגיעות מוקדם יותר וצריך גם לדעת מתי לוותר ולא להתעקש. כלי הרכב בעלי יכולות מרשימות, את זה אנחנו כבר יודעים, אבל גם הנהגים/ות, שחלקם עדיין חסרי נסיון, צוברים בטחון ומשתפרים מרגע לרגע. כמובן שלא שכחנו גם את ההפסקה המסורתית עם פריסה מרשימה שאנשי Jeep ארגנו מראש ואת הפינאלה בצורת סקירת ציוד חילוץ שכל מי שיוצא לשטח צריך להצטייד בו.

היה רטוב, בוצי וחלקלק, אבל זה רק תרם להנאה. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק



טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח















לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן