שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת מועדון סאנגיונג רקסטון בהר חורשן 1/2/19

קבוצה נוספת של בעלי סאנגיונג רקסטון חדשים נפגשה בהר חורשן כדי להכיר את הרכב ואת יכולותיו בהדרכת נהיגת שטח. מזג האויר שהאיר פנים, אוירה טובה ויכולות גבוהות של המכוניות והנהגים חברו יחדיו ועשו לנו יום כיף, מהנה ומלמד

סאנגיונג רקסטון החדש הולך ותופס לו את הנישה שלו – רכב SUV אמיתי, גדול, מרווח, בעל 7 מושבים ומפרט שמתאים לשטח אמיתי, משהו שהולך ונעלם מתעשיית הרכב, וגם נותן תמורה טובה למחירו – "המון אוטו" במחיר אטרקטיבי, יחסית. מספרם ההולך וגדל על הכביש של הכלים הקוריאנים המגודלים והמרשימים למראה הללו מביא את בעליהם להדרכות הנהיגה שהולכות והופכות לתכופות יותר ומכיוון שאצל חלק לא קטן מהבעלים זהו רכב שטח ראשון, יש מה ללמוד עליו ועל יכולותיו המכובדות.

נפגשנו בבת שלמה בכניסה להר חורשן. אחרי שכולם הגיעו, יצאנו בשיירה אל תוך שטח שמורת הר חורשן, התמקמנו בפינה נוחה, מספיק מוצלת אבל גם מספיק חמימה, בכל זאת שיא החורף בחוץ, כדי לדבר. כלומר – החבר'ה יושבים בניחותא ומקשיבים ואני עומד ומדבר. איך אוטו נוסע, איך הוא מעביר את כוח לגלגלים ואיך הוא מייצר אחיזה ומשיכה. למה 4X4 זה כל כך טוב ואיך זה עובד, ערכנו היכרות עם הלב של מערכת ההנעה - הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עם הדרכים להתגבר על החסרונות הללו ועם מערכות עזר אלקטרוניות שפועלות דרך מערכת הבלמים ומסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות, מתחמנות ו"מרמות" אותו. דיברנו קצת על היצרן ועל דגם הרקסטון עצמו, איך הוא בנוי ומהם יתרונותיו (הרבים) וחסרונותיו (המועטים, אבל צריך להיות מודעים להם, להתחשב ולנהוג בהתאם) וגם על נהיגת שטח. איך להתייחס למכשולים ואיך לגשת אליהם ולתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.

image

אחרי דיבורים באים מעשים. אנחנו יוצאים לסיבוב/טיול ברחבי ההר, דוגמים וטועמים מכשולים מסוגים שונים – החל משביל טרשי מפותל עתיר במדרגות, בורות, עליות, ירידות, חריצים ותמרונים, דרך חריץ מרושע שמאתגר אותנו בהנפות גלגל באויר, ירידה רצופת בורות והצלבות ותרגול שיפוע צד. בין לבין, לומדים לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, לעבוד עם מכוון חיצוני, לומדים שעבודות מע"צ זה לא בושה ולא פגיעה באגו ושלפעמים אנחנו יוצאים מהרכב ומזיזים קצת אבנים (לא לשכוח כפפות על הידיים!) וכמובן שגם לא מוותרים על עצירה להפסקה ולקפה מבושל כהלכתו כי יציאה לשטח בלי לעצור לקפה זה פשוט לא זה.

image

image

לסיום – כמה מילים על תקיעות ועל חילוצים, פותחים ומסבירים על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אויר, למה צריך שיהיו באוטו את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה והכי חשוב – ערכת קפה מדוגמת.... ומכיוון שאחרי יום שכזה התיאבון נפתח ורוצים עוד, אז לא שוכחים לדבר גם על הטיולים שלנו. הזמן עף בהדרכת נהיגת שטח כי היא קודם כל כיף, אבל זהו כיף שתועלתו בצידו ושיוצאים ממנו עם הרבה ידע ועוד קצת נסיון והעינים נפתחות לעולם חדש ומרתק שכולו הנאה. הייתם נהדרים, מקווה לפגוש אתכם שוב בטיולים שלנו!

imageimageimageimageimageimageimageimageimage

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - דני צנטנר

27 בפברואר 2019 ב 16:23

היה לי העונג להשתתף בהשתלמות נהיגה והכרת רכב הרקסטון החדש שרכשתי.
המדריך דרור ברלי העביר את ההשתלמות בצורה מעניינת ומהנה ועל כך תודתי.