סיכום הדרכת שטח למועדון רקסטון, יער בן שמן 21/6/19

קבוצה נוספת של בעלי סאנגיונג רקסטון חדשים נפגשה ביער בן שמן כדי להכיר את הרכב ואת יכולותיו בהדרכת נהיגת שטח. למרות שכבר קיץ וחששנו מחום כבד, מזג האויר דווקא האיר פנים, וביחד עם אוירה טובה ויכולות גבוהות של המכוניות והנהגים היה לנו יום של כיף, מהנה ומלמד

"רקסטון מי?".... פעם היו כאלה ששאלו את השאלה הזו. היום אני מקבל טלפונים לפחות פעמיים בשבוע מאנשים שמתעניינים ברכישת רכב הכביש-שטח הקוריאני המגודל ורוצים לשמוע את דעתי. אז דעתי עליו ידועה וגם חיובית - סנגיונג רקסטון החדש הוא רכב SUV אמיתי, גדול, מרווח, בעל 7 מושבים ומפרט שמתאים לשטח אמיתי, משהו שהולך ונעלם מתעשיית הרכב, וגם נותן תמורה טובה למחירו – "המון אוטו" במחיר אטרקטיבי, יחסית.
נדמה לכם שאתם רואים אותם יותר ויותר? אתם לא טועים. מספרם ההולך וגדל על הכביש ובשבילים מביא את בעליהם להדרכות הנהיגה שהולכות והופכות לתכופות יותר ומכיוון שאצל חלק לא קטן מהבעלים זהו רכב שטח ראשון, יש מה ללמוד עליו ועל יכולותיו המכובדות.

נפגשנו בבוקרו של יום שישי בשיפולי יער בן שמן, סמוך לכביש 443. קבוצה קטנה יחסית של שישה כלי רכב, מה שמבטיח ניצול טוב של הזמן ויחס אישי. התמקמנו לנו בפינה נוחה, מוצלת, עם שולחנות, כדי לדבר. כלומר – החבר'ה יושבים בניחותא ומקשיבים ואני "נותן הופעה", כלומר עומד ומדבר. מדבר על מכוניות בכלל ורכבי שטח בפרט. איך אוטו נוסע, איך הוא מעביר את הכוח לגלגלים ואיך הוא מייצר אחיזה ומשיכה. למה 4X4 זה כל כך טוב ואיך זה עובד, ערכנו היכרות עם מערכת ההנעה - הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עם הדרכים להתגבר על החסרונות הללו ועם מערכות עזר אלקטרוניות שפועלות דרך מערכת הבלמים ומסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות, מתחמנות ו"מרמות" אותו וכמובן על תיבות העברה, הנעה 2X4 ו-4X4, מצבי "גבוה" ו"נמוך". דיברנו קצת גם על היצרן ועל דגם הרקסטון עצמו, איך הוא בנוי ומהם יתרונותיו (הרבים) וחסרונותיו (המועטים, אבל צריך להיות מודעים להם, להתחשב ולנהוג בהתאם) וגם על נהיגת שטח. איך להתייחס למכשולים ואיך לתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.

אחרי דיבורים  באים מעשים. אנחנו יוצאים לסיבוב/טיול ברחבי יער בן שמן שמציע למתרגלים בקורסים לנהיגת שטח את הכל מהכל. למי שלא מאמין, יש ביער בן שמן גם מכשולי אקסטרים על אמת למי שרוצה ויכול. אנחנו היום לא בעניין של דילוג מעל קירות, אבל בהחלט שמחים להתעמת עם עליות, ירידות, הצלבות ושיפועי צד.

אז מתחילים משבילי יער תמימים שהופכים בהדרגה למהמורתיים וטרשיים ודרדרתיים, עם קצת מדרגות וקצת הצלבות, מתנסים בסחרורי גלגל ולומדים לעבוד נכון עם מערכת בקרת המשיכה, מתעמתים גם עם ירידה רצופת בורות והצלבות משולבת בפניה חדה ימינה שמזמנת לנו קצת גלגלים באוויר ומתמודדים עם חריץ אלכסוני וגם טועמים שיפוע צד. בין לבין, לומדים לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, לעבוד עם מכוון חיצוני, לומדים שעבודות מע"צ זה חלק מהמשחק, לא בושה ולא פגיעה באגו לצאת מהרכב ולהזיז קצת אבנים (לא לשכוח כפפות על הידיים! במיוחד בקיץ, כאשר מתחת לכל אבן גר מישהו קטן ועצבני) וכמובן שגם לא מוותרים על הפסקה לקפה מבושל כהלכתו כי בילוי בשטח ולא משנה מאיזו סיבה, בלי לעצור לקפה - זה פשוט לא זה.

לסיום – כמה מילים על תקיעות ועל חילוצים, פותחים ומסבירים על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אויר, להיכן מחברים את הרצועה בסנגיונג רקסטון ולמה צריך שיהיו באוטו את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה והכי חשוב – ערכת קפה מדוגמת.... ומכיוון שאחרי יום שכזה התיאבון נפתח ורוצים עוד, אז לא שוכחים לדבר גם על הטיולים שלנו. הזמן עף לנו בהדרכות נהיגת שטח כי זה לפני הכל - כיף, אבל זהו כיף שתועלתו בצידו ושיוצאים ממנו עם הרבה מידע ועוד קצת נסיון והעיניים נפתחות לעולם חדש ומרתק שכולו הנאה.
הקבוצה של יום שישי האחרון באמת הייתה נהדרת, ניכר עליכם שנהניתם ואני אשמח לפגוש אתכם שוב בטיולים שלנו!

מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאלירידהעלייה,  שיפועשיפוע צדבקרת אחיזהבקרת יציבותABSESPסובארומנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן 
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן 
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

 

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - רינת ואבי ברוסקין

26 ביוני ב 12:52

דרור מדריך מעולה, איש אשכולות בעל ידע רב ואיש שיחה למופת. התברכנו במדריך ששיפר את יכולותינו ואת הבטחון העצמי. כל הכבוד!

2

דני ברקוביץ

03 ביולי ב 12:51

לרקסטון יש 3 חסרונות

1. הבקרת משיכה לא באמת שווה משהו ולא עובדת בזמן
2. EGR בעייתי שנסתם מהר ועולה בחברה המון כסף להחליף אותו
3. הנורות הראשיות (הלוגן בחלק מהדגמים) נשרפות לפחות כל חצי שנה

3

אורח/ת - משה

03 ביולי ב 13:00

יש לי רקסטון 2015 אך היא אפשר למצוא צמיגי חצי חצי מישהו יודע היכן אפשר למצוא