שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח סובארו דרייב- 09/08/19

שמונה עשר מהדייקנים שבלקוחות כלי השטח של סובארו, התייצבו להדרכת נהיגת שטח כהלכתה כנגד שלושה מדריכים של אתר השטח. היה חם, ומלמד

מבחינתנו באתר השטח ישנה דרך אחת מועדפת לפתוח יום הדרכה, עם כוס קפה שבושל זה עתה לפני התחלת ההדרכה. אז הגענו מוקדם מספיק אלא שביום זה נפלנו על אוכלוסיית רוכשי סובארו מקומיים שאינם ישראלים ברמ"ח איבריהם, משום שחצי שעה לפני שעת ההתחלה, יותר ממחצית אנשי הקבוצה כבר הגיעו. ולא מדובר כאן על קבוצה קטנה, לא פחות משמונה עשר מכלי השטח של סובארו הגיעו, ועל הדיוק הבלתי לבנטני בעליל מגיע להם שאפו גדול.
את החלק העיוני הפותח את היום התחיל קובי בחמש דקות לתשע, לא שגרתי בכלל, והעביר את החומר הרלוונטי בדרכו הייחודית והקלילה, כבדרך שבשגרה. לאחר כשעה בה הוסבר על מערכות הסובארו הרלוונטיות לנהיגת שטח, כיצד לעבוד נכון ולתקל מעברים אתגריים ועוד ועוד. חברי הקבוצה הוכיחו את רצינותם פעם נוספת, עם שאלות רבות אודות שעלו על הנושא המדובר.

לאחר החלק העיוני התחלקנו לשלוש תתי קבוצות, כדי לאפשר לנו למדריכים לתת יחס אישי יותר למשתתפים, כאשר יחיאל דניאל מדריך את הקבוצה הנוספת. לאחר חלוקת גבולות גזרה של אתגרי עבירות בינינו המדריכים, יצאנו לדרכנו.

מתחילים בתרגיל שיפוע צד

מתחילים בתרגיל שיפוע צד

מתרגלים עליה וירידה

מתרגלים עליה וירידה

מתרגלים בלימת חירום

מתרגלים בלימת חירום

מתרגלים עליה וירידה עם תעלה ושפ''ץ

מתרגלים עליה וירידה עם תעלה ושפ''ץ

בסיום ההדרכה בשר על מנגל גז. אחלה פטנט.

כעת נקפוץ מעט קדימה בזמן, אל הפסקת הצהריים לקבוצה שלי שנערכה בערך בשעה שתים עשרה ושלושים. תוך פחות מרבע שעה תיקתקו שניים מהמשתתפים, ותודה רבה לשניהם כמובן, לי ולמשתתפים נוספים כמה המבורגרים טעימים שנצלו על מנגל שטח נייד מגז - גאדג'ט חדש עבורי, שמייעל ומקצר באופן נפלא את זמן ההכנה והקיפול שלאחריו. ולא, באתר השטח אין לנו הסכם תוכן ממומן עם חברת אמגזית, אבל אם אתם קרניבורים כמוני, ואוהבים לסעוד בשטח, נראה לי שכדאי לכם לשקול ולרכוש את המוצר הנחמד הנ"ל.

שניפגש בשטח,
חיים.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן