שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון סוזוקי - הר חורשן 18/6/21

הרכב החם בשטח - יפני קטן וממזר גדול.
סיכום הדרכת נהיגה לבעלי סוזוקי ג'ימני חדשים בהר חורשן - מתנת היבואן

נתכנסנו ביום שישי בבוקר, שתי קבוצות של בעלי סוזוקי ג'ימני חדש להדרכת נהיגה בשטח טרשי.
התחלנו בהרצאה החשובה של אמיר נחומי על מערכות הרכב, תפעול ודגשים לשטח.

image

ההדרכה התיאורטית

כשגרה, כמו בכל הדרכת נהיגה של מועדון סוזוקי, לאחר התכנסות בנקודת מפגש, התארגננו בשיירה ונענו בשבילי היער לקרחת נחמדה בה יש מקום לחנות את כל הצי, וגם להתיישב במעגל ולהתחיל בלימוד.
כמו כל מיומנות שיש לרכוש, חשוב להבין את הבסיס התיאורטי להתנהגות הרכב בעת שאנו מכוונים אותו לרדת מן האספלט לשטח שאינו סלול ומתאפיין במכשולים, מהמורות, שיפועים ועוד. ועל כן כל יום הדרכה מתחיל בשיעור תאוריה לגבי מבנה הרכב באופן כללי ומאפייני רכבי הסוזוקי השונים. בשיעור התאוריה אנו נותנים את התשובות לשאלות "למה" - למה זה קורה כפי שזה קורה. את ההדרכה התיאורטית העביר המדריך אמיר נחומי.

שלב ההדרכה המעשית

לאחר מכן, יצאנו בשתי קבוצות מצומצמות לתרגול באזור הר חורשן, האזור כאילו נולד לתרגול של נהיגת שטח, מעלות (שהם גם מורדות...), מדרגות, שיפועי צד והצלבות על כל צעד ושעל. לא לקח 5 דקות מתחילת התרגול בכדי שהחברות והחברים, רובם חדשים בנהיגת שטח, התחילו להבין מה יש להם ביד. הרכב מציית ועולה כל אתגר בעזרת מבנהו ונהיגה נכונה. גם לובנה הצעירה, שזו לה הירידה הכמעט ראשונה מהכביש, גילתה את הכיף של שילוב אדרנלין, נוף ואנשים מקסימים.

image

מתתרגלים אובדן אחיזה במורד עם שיפוע

מתתרגלים אובדן אחיזה במורד עם שיפוע

מתרגילים אובדן אחיזה בעליה על מכשול

מתרגילים אובדן אחיזה בעליה על מכשול

מתרגלים מעלה דרדרתי

מתרגלים מעלה דרדרתי

מתרגלים מעלה מדרגות

מתרגלים מעלה מדרגות

תרגול מעלה מדרגות

מתרגלים נסיעה בשיירה במעלה

מתרגלים נסיעה בשיירה במעלה

מתרגלים שיפוע צד

מתרגלים שיפוע צד

מתרגלים שיפוע צד של 28 מעלות

מתרגלים מורד

מתרגלים מורד

תרגול ירידה נכונה במורד

כמו לכל רכב, גם לג'מיני מגבלות הנובעות בעיקר ממידותיו. למדנו ראשית איך להיזהר ממצבים מסוכנים וכמובן איך לנצל את המידות שלו ולעבור מכשולים בבטיחות וללא נזק.

image

בהינתן הבסיס הזה, אפשר לדבר על יציאה לשטח, בסופו של דבר זה העניין - לטייל, לחוות וליהנות ממה שארצנו מציעה וזה המון.
אז קדימה! בואו לשטח.

הרשם לדיוור מועדון

1624451454707162445145538316244514560021624451456571162445145706616244514575071624451458069162445145866216244514592081624451459750

162480755335716248075561341624807554836

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1624807557416162480755841016248075594611624807560294162480756164816248075630951624807564320

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

162480756536316248075666051624807568069162480756938516248075709041624807572551

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

162480757439516248075758551624807578510162480757747116248075803071624807585168162480758257616248075876171624807589857162480759197616248075934251624807594958162480759601316248075975491624807599059162480760058116248076020221624807603714162480760524116248076071651624807609378162480761102716248076126581624807614491162480761609616248076174831624807618975

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - יניב

29 ביוני ב 16:02

במקום שהיבואן יתן הדרכה מתנה... עדיף יהיה אם היבואן יפעל למען הכנסת מידות נוספות של צמיגים לרשיון. כרגע נראה שחלק נכבד מלקוחותיו של היבואן עבריינים בלית ברירה, עשו פשע ושמו צמיג איכותי של BF.

2

Ogash Ofer

06 ביולי ב 10:23

מידות הצמיגים נקבעות ע״י היצרן.
היבואן רק מיישם את הוראותיו.
ומכיוון שבישראל מתייחסים רק להנחיות יצרן (בהתאם למה שהיבואן מעביר) אז מידות הצמיגים מוגבלות.