סיכום ההדרכה שעשינו לבעלי סאנגיונג רקסטון מהדור החדש. הדרכה מ-0 ל-100
גם בשישי החורפי של סוף דצמבר התכנסנו להדרכת נהיגה - הפעם לבעלי סאנגיונג רקסטון חדשים. ההדרכה הפעם הייתה מצומצמת בהיקפה, מניסיוננו, גשם מרתיע. אבל אנחנו לא נרתעים, וכך גם אלה מיודענו שטרחו ובאו להחכים.
את הדרכות הנהיגה שלנו אנחנו מתחילים, כמקובל, באחת מפינות הישיבה ביער, היכן שיש ספסלים ושולחנות - קלאסי לקפה טוב של בוקר, מלווה בשיחות בעלות אופי מוטורי ברקע. בשלב יותר מאוחר, עם התכנסות כל המוזמנים, מועבר מבוא תיאורטי שנועד להסביר למשתתפים את אופן ההתנהגות של כלי רכב הנוסעים בשטח לעומת האופן שבו הם מתנהגים על הכביש הסלול. במסגרת ההדרכה אנחנו מסבירים גם מה הן היכולות, לצד המגבלות, של דגמי הפנאי השונים - גם של דגמי סאנגיונג רקסטון, אבל לא רק - בירידה לשטח.
ההדרכה העיונית הועברה במשך כשעה ועסקה במה שמכונה "משולש העבירות" - השילוב בין תוואי הקרקע, יכולות הנהג ויכולות הרכב. בקטע זה ניתן רקע טכני, לצד שיטות התמודדות על כל אחד ממאפייני המשולש הנ"ל. הבנת העקרונות האלו תסייע בהמשך להתמודד עם סיטואציות שונות שמזמן לנו תוואי השטח בתנועה בו, לצד למידת התחושות המתקבלות מהרכב במצבים כאלו.
לצורך ביצוע ההדרכה המעשית יצאנו להתנסות בין "תחנות", בהן הודגמה ותורגלה הנהיגה במצבי הקרקע השונים. אנו נוהגים להדגים את הבעיות הבאות ופתרונן באמצעים טכנולוגיים וטכניקות נהיגה, כדוגמת אובדן אחיזת גלגל בקרקע, מעלה תלול עם בעיות אחיזה, מורד תלול מאוד, הצלבות.
ההדרכה המעשית מתמשכת על פני רוב זמן המפגש, וכוללת התנסות אישית וצפייה באחרים, תוך קבלת הסברים מהמדריך. בשונה מהרגיל, חלק מהתחנות יושמו הפעם באופן שונה מהרגיל עקב תוואי הקרקע הבוצי/חלקלק שאפיין את אזור ההדרכה (בן שמן) אחרי מספר ימי גשם מסיביים בימים שקדמו להדרכה.
בתחנה זו אנחנו בדרך כלל מתרגלים את המשתתפים בשיפוע צד בטוח שבו הרכב בשיווי משקל יציב (29 מעלות, לא מסוכן) לצד טכניקות וצעדים לטובת התמודדות עם הדבר.
את תחנה זו לא תרגלנו באופן המקובל, מפאת מקדם חיכוך נמוך למדי שנגרם עקב הגשם. עם זאת, ניצלנו את מבנה התחנה לטובת המחשת הפעולה של נעילת הדיפרנציאל האחורי האוטומטי - מנגנון שקיים בדגמי רקסטון המחודשים (בישראל ממאי 2021). ניכר היה להבחין בשילוב הנעילה וביכולת שלה לסייע לרכב להתקדם גם במצב שבו לגלגל אחד אין אחיזה.
במסגרת תחנה זו תרגלנו גם שיפוע צד, מעבר חריץ והתגברות על תקיעה במעבר חריץ. תרגיל מסכם מכובד ביותר, בוודאי לאור מזג האוויר.
בחלק האחרון של ההדרכה נסענו בשיירה בשבילי היער לפינה מוצלת לשיחה בעינייני צמיגים, מבנה, חוקי מדינת ישראל, "טיפים" לרכישה, לחצי אוויר בהתאם לקרקע, שדרוג - מיגון והגבהות, חילוצים וגרירות, טיולים, ציוד ברכב ועוד.
תודה רבה לכל המשתתפים, תודה רבה לחברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל.
נתראה בשטח!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות