שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח של מועדון רקסטון - 24/12/21

סיכום ההדרכה שעשינו לבעלי סאנגיונג רקסטון מהדור החדש. הדרכה מ-0 ל-100

גם בשישי החורפי של סוף דצמבר התכנסנו להדרכת נהיגה - הפעם לבעלי סאנגיונג רקסטון חדשים. ההדרכה הפעם הייתה מצומצמת בהיקפה, מניסיוננו, גשם מרתיע. אבל אנחנו לא נרתעים, וכך גם אלה מיודענו שטרחו ובאו להחכים.

את הדרכות הנהיגה שלנו אנחנו מתחילים, כמקובל, באחת מפינות הישיבה ביער, היכן שיש ספסלים ושולחנות - קלאסי לקפה טוב של בוקר, מלווה בשיחות בעלות אופי מוטורי ברקע. בשלב יותר מאוחר, עם התכנסות כל המוזמנים, מועבר מבוא תיאורטי שנועד להסביר למשתתפים את אופן ההתנהגות של כלי רכב הנוסעים בשטח לעומת האופן שבו הם מתנהגים על הכביש הסלול. במסגרת ההדרכה אנחנו מסבירים גם מה הן היכולות, לצד המגבלות, של דגמי הפנאי השונים - גם של דגמי סאנגיונג רקסטון, אבל לא רק - בירידה לשטח.


image

ההדרכה העיונית הועברה במשך כשעה ועסקה במה שמכונה "משולש העבירות" - השילוב בין תוואי הקרקע, יכולות הנהג ויכולות הרכב. בקטע זה ניתן רקע טכני, לצד שיטות התמודדות על כל אחד ממאפייני המשולש הנ"ל. הבנת העקרונות האלו תסייע בהמשך להתמודד עם סיטואציות שונות שמזמן לנו תוואי השטח בתנועה בו, לצד למידת התחושות המתקבלות מהרכב במצבים כאלו.

הדרכה מעשית - תרגול מצבים

לצורך ביצוע ההדרכה המעשית יצאנו להתנסות בין "תחנות", בהן הודגמה ותורגלה הנהיגה במצבי הקרקע השונים. אנו נוהגים להדגים את הבעיות הבאות ופתרונן באמצעים טכנולוגיים וטכניקות נהיגה, כדוגמת אובדן אחיזת גלגל בקרקע, מעלה תלול עם בעיות אחיזה, מורד תלול מאוד, הצלבות.

image

ההדרכה המעשית מתמשכת על פני רוב זמן המפגש, וכוללת התנסות אישית וצפייה באחרים, תוך קבלת הסברים מהמדריך. בשונה מהרגיל, חלק מהתחנות יושמו הפעם באופן שונה מהרגיל עקב תוואי הקרקע הבוצי/חלקלק שאפיין את אזור ההדרכה (בן שמן) אחרי מספר ימי גשם מסיביים בימים שקדמו להדרכה.

תרגול אובדן אחיזה של גלגל בקרקע

image

תחנה שניה - תרגול מעלה עם בעיות קרקע

image

מורד משולב בבעיות קרקע

image

נסיעה בשיפוע צד, הצלבה

בתחנה זו אנחנו בדרך כלל מתרגלים את המשתתפים בשיפוע צד בטוח שבו הרכב בשיווי משקל יציב (29 מעלות, לא מסוכן) לצד טכניקות וצעדים לטובת התמודדות עם הדבר.

את תחנה זו לא תרגלנו באופן המקובל, מפאת מקדם חיכוך נמוך למדי שנגרם עקב הגשם. עם זאת, ניצלנו את מבנה התחנה לטובת המחשת הפעולה של נעילת הדיפרנציאל האחורי האוטומטי - מנגנון שקיים בדגמי רקסטון המחודשים (בישראל ממאי 2021). ניכר היה להבחין בשילוב הנעילה וביכולת שלה לסייע לרכב להתקדם גם במצב שבו לגלגל אחד אין אחיזה.

image

מורד תלול

במסגרת תחנה זו תרגלנו גם שיפוע צד, מעבר חריץ והתגברות על תקיעה במעבר חריץ. תרגיל מסכם מכובד ביותר, בוודאי לאור מזג האוויר.

image

סיכום

בחלק האחרון של ההדרכה נסענו בשיירה בשבילי היער לפינה מוצלת לשיחה בעינייני צמיגים, מבנה, חוקי מדינת ישראל, "טיפים" לרכישה, לחצי אוויר בהתאם לקרקע, שדרוג - מיגון והגבהות, חילוצים וגרירות, טיולים, ציוד ברכב ועוד.

תודה רבה לכל המשתתפים, תודה רבה לחברת טלקאר, יבואנית סאנגיונג לישראל.
נתראה בשטח!

הרשם לדיוור מועדון

image

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1641752830463164175283172316417528327651641752833803

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

164175283496416417528362481641752837123164175283811316417528390811641752840169164175284167516417528426261641752843832

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

1641752844872

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן