שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה של מועדון רקסטון - הר חורשן, 6/5/22

ושוב הרקסטונים נפגשים - הפעם בהר-חורשן, כדי להכיר את הרכב ואת יכולותיו בהדרכת נהיגת שטח - מתנת היבואן. מזג האוויר שהאיר פנים, אווירה טובה ויכולות גבוהות של המכוניות והנהגים חברו יחדיו ועשו לנו יום של כיף, מהנה ומלמד

הר-חורשן הפך כבר מזמן ל"מכה" של ג'יפאים בישראל. שטח סלעי ומאתגר שמפנק את הג'יפאי תאב ההרפתקאות במשעולים מאתגרים לרוב – עליות, ירידות, הצלבות, מדרגות, טרשים, והכל עם תפאורה ירוקה ומרהיבה בכל עונות השנה. החורשן הוא יופי של "שטח אימונים" להדרכות נהיגת שטח עבור כלי רכב המצויידים בהילוך כוח ויכולות שמעבר לשביל מסודר - והיום אנחנו עם בעלי סנגיונג רקסטון החדש שהוא רכב כביש-שטח מודרני, גדול ומרווח במחיר אטרקטיבי, שכבר תפס לעצמו מקום של כבוד בקטגוריית רכבי הכביש-שטח ה"אמיתיים". ומכיוון שאצל חלק לא קטן מהבעלים זהו רכב שטח ראשון, יש מה ללמוד עליו ועל יכולותיו המכובדות.

image

ואחרי שכולם הגיעו, התמקמנו לנו בפינה הנוחה והמוצלת שלנו, כדי לדבר. כלומר – כי ככה מתחילה ההדרכה שלנו: החבר'ה יושבים בניחותא ומקשיבים והפעם זה שלמה שעומד ומדבר. מדבר על איך אוטו נוסע, איך הוא מעביר את כוח לגלגלים ואיך הוא מייצר אחיזה ומשיכה ולמה 4X4 זה כל כך טוב ואיך עובדת מערכת ההנעה - הדיפרנציאלים, יתרונותיהם וחסרונותיהם, עם הדרכים להתגבר על החסרונות הללו (באמצעות נעילת הדיפרנציאל) ועם מערכות עזר אלקטרוניות שמסייעות לדיפרנציאל לעבוד נכון יותר ו/או עוקפות/"מתחמנות/מרמות" אותו. דיברנו גם קצת על היצרן ועל דגם הרקסטון עצמו, איך הוא בנוי ומהם יתרונותיו (הרבים) וחסרונותיו (המועטים, אבל צריך להיות מודעים להם, להתחשב ולנהוג בהתאם) וגם על נהיגת שטח. איך להתייחס למכשולים ואיך לגשת אליהם ולתקוף אותם נכון באופן שיבטיח מעבר חלק, ללא תקיעות וללא נזקים – הן לרכב והן לטבע.

image

image

אנחנו מובילים היום שתי קבוצות של רקסטונים, דוגמים וטועמים מכשולים מסוגים שונים – עליות טרשיות עתירות בולדרים ומדרגות, ירידות, הצלבות, מתרגלים שיפועים עם אחיזה גבולית. בין לבין, לומדים לקרוא שטח ולתכנן נתיב התקדמות, לשמור על הצמיגים לבל יתפנצ'רו, לעבוד עם מכוון חיצוני, לומדים שעבודות מע"צ זה לא בושה ולא פגיעה באגו ושלפעמים אנחנו יוצאים מהרכב ומזיזים קצת אבנים (לא לשכוח כפפות על הידיים).

image

image

לסיום – אי אפשר לסיים הדרכת נהיגת שטח בלי כמה מילים על תקיעות ועל חילוצים ולכן אנחנו פותחים את ארגז החילוצים ומסבירים על רצועה ועל שאקל, על ערכת תיקון פנצ'רים ועל מדחס אוויר, למה צריך שיהיו באוטו את חפירה מתקפל וערכת עזרה ראשונה והכי חשוב – ערכת קפה מדוגמת.... היה לנו יום מצוין עם קבוצה ממוקדת וטובה וכמו בכל פעילות מהנה ומעניינת, גם כאן הזמן עף בלי להרגיש.
תודה רבה לחברת טלקאר - יבואנית סאנגיונס רקסטון לישראל, תודה רבה למשתתפים - היה טוב וכיף, מעשיר ומלמד ואנו מקווים לפגוש בכם שוב במהרה בטיולים שלנו!

הרשם לדיוור מועדון

1654075434157165407543502516540754360061654075437586165407543838216540754390471654075439742

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1654075440468165407544119516540754419151654075443068165407544375416540754446201654075445335

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1654075445929165407544648216540754471151654075448218165407544942416540754503901654075451142165407545219416540754529231654075454192165407545541316540754563191654075457253165407545807316540754588341654075459367165407545980116540754610841654075462060

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

16540754627931654075463530165407546429316540754659081654075465056165407546762516540754665681654075468447165407546921916540754699561654075470603165407547128716540754720331654075472778165407547335316540754744131654075475206165407547600916540754764971654075477193165407547760316540754797171654075480305165407548104516540754817821654075482257165407548281416540754833621654075483854165407548440616540754850111654075486106165407548711016540754876771654075488357165407548899316540754896541654075490356165407549094116540754920841654075492793165407549358916540754942311654075494953165407549569716540754962051654075496736165407549732116540754978861654075498375165407549887216540754995171654075500121165407550076416540755018791654075502374165407550350316540755041071654075504717165407550530716540755058711654075506380

1654088435449165408843778116540884403261654088441784165408844289316540884438951654088446533165408844799616540884495861654088451298165408845238916540884532891654088454180165408845975516540884612761654088462047165408846274416540884661401654088466961165408846769116540884685771654088469370165408847026716540884712281654088472975165408847383016540884758231654088477077

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - שגיא סיון

01 ביוני ב 16:18

היתה הדרכה מעולה והנאה גדולה, הארגון היה למופת לאורך כל הדרך, החל מהרישום הראשוני, דרך מתן ההוראות, המשך בהתכנסות ובאופן ניהול היום עד לסופו. מקצועי מאוד והמדריכים פשוט משכמם ומעלה, מגיע לכם ולהם שאפו גדול על הפעילות המבורכת.

אני נוסע ברכבי 4*4 הרבה שנים, והחזקתי סמוראי ודיפנדר בעברי, וגם רוכב אופנוע שטח. וחרף כך ההדרכה תרמה לי רבות בפן המקצועי, גם בנושא הכרת הרכב, גם בנושא הנהיגה עצמה בו וגם בטיפים כלליים מסביב.

2

אורח/ת - יאיר ש.

09 ביוני ב 12:24

תודה לדרור ושלמה.

3

אורח/ת - משתתף בהדרכה

09 ביוני ב 12:24

היה מצוין תודה רבה

4

אורח/ת - רוברט

09 ביוני ב 12:25

היה אחלה
ואחלה תמונות

5

אורח/ת - חיים כ.

09 ביוני ב 12:25

היה מעולה❗